Name of Steel |
26-7-2006 11:56 |
Posts: 3532 |
orgineel zal ie wel geschroeft zijn.. gelast lijkt me niet
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Rieju Rick |
26-7-2006 11:59 |
Posts: 124 |
ja het is nu gewoon een as met aan weerszijden schroefdraad. ALs ik dan aan weerszijden de moeren erop draai, hoor je soms een harde knap. Dat zal waarschijnlijk het schroefdraad wel zijn, maar dat hoort dus niet zo. Hoe krijg ik hem nou weer vast?
|
|
|
|
mcdronkz |
26-7-2006 12:01 |
Posts: 32777 |
Je kunt aan de ene kant prima een moer erop vastlassen.
|
|
|
|
Erik 39 |
26-7-2006 12:01 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
ja het is nu gewoon een as met aan weerszijden schroefdraad. ALs ik dan aan weerszijden de moeren erop draai, hoor je soms een harde knap. Dat zal waarschijnlijk het schroefdraad wel zijn, maar dat hoort dus niet zo. Hoe krijg ik hem nou weer vast?
Andere as?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Rieju Rick |
26-7-2006 12:03 |
Posts: 124 |
Oke, moet ik dan gewoon de moer erop draaien zodat de je de as ziet, en dan gewoon goed vastpikken?
|
|
|
|
mcdronkz |
26-7-2006 12:05 |
Posts: 32777 |
Je moet eerst bepalen hoe je uit wilt komen met je schroefdraad. Eventueel kun je een paar ringen plaatsen, maar het liefst niet teveel.
Nou, wellicht moet er iets van je as afgeslepen worden, dan doe je dit dus. Als dat niet nodig is doe je dat niet.
Dan pak je dus je moer, deze leg je op je as, en dan las je 'm "vol" als het ware.
|
|
|
|
Name of Steel |
26-7-2006 12:05 |
Posts: 3532 |
lassen zou ik niet doen bij een achteras.. je krijgt et namelijk niet strak vast.. schroefdraad zit er om em strak te draaien nietwaar:p
Gewoon opnieuw tappen en anders een andere as!
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
mcdronkz |
26-7-2006 12:06 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Name of Steel
lassen zou ik niet doen bij een achteras.. je krijgt et namelijk niet strak vast.. schroefdraad zit er om em strak te draaien nietwaar:p
Gewoon opnieuw tappen en anders een andere as!
Je krijgt het prima strak vast. Alleen moet je 'm wel aan de goede kant lassen.
|
|
|
|
mesii |
26-7-2006 12:08 |
Posts: 1542 |
Die harde klap klopt ten eerste al niet, als dat je schroefdraad was istie nu verrot.
Wat je doet is het volgende, je draait aan 1 kant gewoon een moertje erop en duwt hem door het wiel en de achterbrug, dan draai je aan de andere kant ook een moertje erop. Dan kijk je naar je ketting en zorgt dat deze mooi in een rechte lijn loopt, door de schroefjes steeds een beetje op en af te draaien, als dit gebeurt is draai je ze allebei naar de as toe en vast zittie. Klaar
|
|
broek uit op je hoofd, en broek uit op je hoofd! |
|
BSTS |
26-7-2006 12:09 |
Posts: 4241 |
gewoon nieuwe as en moer kopen. en het spul es een keer in vetten wil ook wel es helpen
|
|
sprintjah |
|
Rieju Rick |
26-7-2006 12:11 |
Posts: 124 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Je moet eerst bepalen hoe je uit wilt komen met je schroefdraad. Eventueel kun je een paar ringen plaatsen, maar het liefst niet teveel.
Nou, wellicht moet er iets van je as afgeslepen worden, dan doe je dit dus. Als dat niet nodig is doe je dat niet.
Dan pak je dus je moer, deze leg je op je as, en dan las je 'm "vol" als het ware.
Dus je bedoelt dus de moer op de as draaien en dan gewoon langs de rand heen lassen?
|
|
|
|
mcdronkz |
26-7-2006 12:19 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
[...]
Dus je bedoelt dus de moer op de as draaien en dan gewoon langs de rand heen lassen?
Nee, de moer er een klein beetje opdraaien (zodat 'ie 3 stukjes draad pakt oid.) en dan de "binnenkant" van de moer vol lassen.
|
|
|
|
Rieju Rick |
26-7-2006 12:20 |
Posts: 124 |
Oke, en dan zal dat genoeg zijn? Is het dan wel stevig?
|
|
|
|
mcdronkz |
26-7-2006 12:20 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rieju Rick
Oke, en dan zal dat genoeg zijn? Is het dan wel stevig?
Ja.
|
|
|
|
Rieju Rick |
26-7-2006 12:21 |
Posts: 124 |
Oke, dan ga ik dit zo even proberen. Bedankt!
|
|
|
|