Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Mis het NL-goedkeurings nummer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1369 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38140 - Mis het NL-goedkeurings nummer
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Savarage 26-7-2006 13:16 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-shirt
maar als ik nu een frame koop krijg k daar dan ook geen problemen mee.
ik bedoel als t frame en t motorblok niet bij elkaar passen?


Dat boeit niet. Desnoods maak je het bloknummer onleesbaar, dan noteren ze dat simpelweg niet.
 
[The Power of Dreams]
Travel Fast 26-7-2006 13:28 Print reply

Posts: 486
Net even met het RDW gebeld. even aan hun gevraagd hoe hier mee om te gaan. Dit was hun aantwoord:

"Een puch zonder NL keur kan gewoon worden geschouwd. Dit omdat de puch buiten europa nooit is verkocht. Je zult de schouwer (bromfietsenhandelaar) de opdracht moeten geven het NL keur in te vullen als "?-????". Omdat het NL keur in het systeem als vrij veld is opgezet, leverd dit geen problemen op. Na binnenkomst van de aanvraag zal deze gewoon worden goedgekeurd (kenteken afgifte). Het RDW is er echt niet op uit om alle bromfietsen van de weg te halen, maar ze moeten wel worden geregistreerd."

Je ziet, gewoon laten schouwen. Mocht het niet lukken inbox mij effe (ik heb nog wel wat contacten in die hoek)

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
T-shirt 26-7-2006 13:43 Print reply
Posts: 19
weet je dit echt zeker? want mijn schouwer zei dat hij gebelt heeft met puch en met de rdw.

+ men moeder gelooft je verhaal niet

Dit bericht is gewijzigd door T-shirt op 26-7-2006 om 13:46 uur.
 
Red-dragon 26-7-2006 14:00 Print reply

Posts: 1486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-shirt
weet je dit echt zeker? want mijn schouwer zei dat hij gebelt heeft met puch en met de rdw.

+ men moeder gelooft je verhaal niet

Dit bericht is gewijzigd door T-shirt op 26-7-2006 om 13:46 uur.

Dan bel je de RDW zelf op, dan weet je het zeker..
 
Fly like an Eagle...
remmie 26-7-2006 14:32 Print reply
Posts: 71
Met Puch bellen? word moeilijk aangezien Puch en Stockvis(nl importeur van Puch) beide niet meer bestaan.
Maar er zijn vrij veel maxi's zonder NL merk, deze zijn namelijk van voor 74!

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
erwin fs1 26-7-2006 14:56 Print reply

Posts: 897
bij fs1 heb je zeg maar een soort van sub types zoals bijvoorbeeld 2f2. 2f2 staat dan in het frame. 2f2 is alleen in nederland uit gegeven, telt dit ook als een nederlands keur??
 
vake bej te bange....
remmie 26-7-2006 15:01 Print reply
Posts: 71
FS1 volgens jaarboek:
260 1970 Frame in de kleur van de brommer
283 1971 Zwart frame
378 1973 Geen roterende inlaatschijf maar membraan
349 1973 Gesloten kettingkast, tank knierubbers (beumer special)
424 1974 Hoge tank met brede baan
469 1975 Lage tank uit 1973
557 1976 Blokkenbanen over de tank
596 1976 Blokkenbanen met schijfrem (DX)
1J5 1977 Plastic zijkastjes
1K3 1977 Plastic zijkastjes + schijfrem (DX)
1X3 1978 Racestrepen op tank
2J1 1978 Racestrepen op tank, schijfrem (DX)
2F2 1979 Bolle tank, plastic teller, buddy met kontje
3E9 1980 Bolle tank, normaal zadel
5A3 1981 Sheriff uitvoering
2RU 1987 Bolle tank, groot luchtfilter, steps Y50 1998 Bolle tank, groot luchtfilter, metalen kastjes, steps

Zegt dus niet's over keurmerk etc, alleen over bouwjaar en uitvoering.
Maar een FS1 mag eigenlijk geen enkel probleem geven met schouwen.
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
MrOi 26-7-2006 15:11 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-shirt

+ men moeder gelooft je verhaal niet

Dit bericht is gewijzigd door T-shirt op 26-7-2006 om 13:46 uur.



Die kwooten we even en bel anders zelf met het rdw dan weet je het gauw genoeg.
 
XT Supermotard For Sale!
Travel Fast 26-7-2006 15:49 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: T-shirt
weet je dit echt zeker? want mijn schouwer zei dat hij gebelt heeft met puch en met de rdw.

+ men moeder gelooft je verhaal niet

Dit bericht is gewijzigd door T-shirt op 26-7-2006 om 13:46 uur.


Eh je hebt inbox...

Laat de schouwer even bellen met RDW keuringstation te Nieuwegein. Die zullen mijn verhaal bevestigen. De schouwer is bang dat ie niet wordt goedgekeurd. Maar een schouwing is geen keuring maar een registratie. Het heeft als doel criminaliteit tegen te gaan (denk aan diefstal bijv. eh en maakt het ook stuk makelijk voor "onze vrienden" )

Het RDW heeft niet als doel 22%* van de brommers van de weg te halen. Dat zou neer komen op 75000 brommers.

Het lijk mij zeer onwaarschijnelijk dat schouwer heeft gebeld met puch, want een beetje woordvoerder van puch weet toch naar welke landen zijn bedrijf exporteerd (en dat is naar alle EU landen en EVA landen).

Als je het RDW belt krijg je niet altijd het gewenste aantwoord, dit komt omdat ze 1 telefoonummer hebben voor alles (auto, motor en bromfiets). De medewerker achter de telefoon moet maar net expert zijn op het gebied van bromfietsen. Daarom is het slim altijd te laten doorverbinden naar een keuringstation, bij dit soort vragen.

*percentage dat rijd zonder NL Keur, cijfer uit 2004 van CBS.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
remmie 26-7-2006 16:53 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Het lijk mij zeer onwaarschijnelijk dat schouwer heeft gebeld met puch, want een beetje woordvoerder van puch weet toch naar welke landen zijn bedrijf exporteerd (en dat is naar alle EU landen en EVA landen).


Het is onmogenlijk om te bellen met Puch...

En buiten EU en EVA landen is de Maxi ook nog eens naar de VS en Suriname geexporteerd.
Uit de VS komen ook de "2 speed" blokken, welke eigen een moderne uitvoering van een hasjpuch blok is, in begin periode van de Maxi werden deze ook in Oostenrijk(blokken met korte 1) verkocht en beperkt naar NL en D geexporteerd.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L

Dit topic is 3015 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved