Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - verschil ontsteking e.d. MB5/MB8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 988 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38139 - verschil ontsteking e.d. MB5/MB8
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1427 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB-8 GreenLizar 25-7-2006 23:45 Print topicpost
Posts: 201
Hallo, weet iemand het verschil tussen de volgende onderdelen van een MB5 en MB8:

Ontsteking / onstekingplaat
Vliegwiel
CDI-Unit
Bobine

bedankt,
wouter
 

KaWaReZ 25-7-2006 23:56 Print reply

Posts: 20582
ontsteking is alst goed is gewoon hetzelfde

( http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/31 btw)

rest afaik ook..

(alleen slag van kruk is anders en nog wat kleine dingetjes, meeste dingen zijn gewoon zelfde gebleven, anders zaten ze met te hoge kosten voor totaal verschillende blokken. )

edit: cdi unit kan mss anders zijn ivm "begrensde"
neem een mps300 (of hoe die krengen ook heten)

Dit bericht is gewijzigd door KaWaReZ [Rezek] op 25-7-2006 om 23:57 uur.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Vicious PC 26-7-2006 0:32 Print reply

Posts: 65
Een MPS-300 idd, een GE3 CDI ( dus ori van een MBX80 blokje ) wilt het ook wel eens goed doen. Verschillende curves enzo, is best wel wat over te vinden. Als ik me niet vergis is de NS1 ontsteking de enige die verschilt tov de andere lc blokjes, dan weet je dat ook alweer
Sorry als dit teveel offtopic is
 
MB-8 GreenLizar 27-7-2006 0:37 Print reply
Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vicious PC
Een MPS-300 idd, een GE3 CDI ( dus ori van een MBX80 blokje ) wilt het ook wel eens goed doen. Verschillende curves enzo, is best wel wat over te vinden. Als ik me niet vergis is de NS1 ontsteking de enige die verschilt tov de andere lc blokjes, dan weet je dat ook alweer
Sorry als dit teveel offtopic is



Oke thanx. Het stomme is dat ie ooit perfect heeft gereden. Heb toen dat blok met ontsteking en vliegwiel eronder gezet (reed daarvoor 70cc). Dus zonder veranderen van cdi/bobine enzo. Maar hij wil niet meer, en waar de spullen van toen zijn...weet ik niet meer. Nu kan ik tenminste ff zoeken in de kisten naar een MPS-300.

Ik heb 2 MB-8tjes waarvan er eentje nooit heeft bestaan 95% opgebouwd uit reserve-onderdelen van andere MB's dus ik hoop deze het nu in 1 keer goed gaat doen, dan kan ik die andere ook aan de praat krijgen door dingen 1 voor 1 te wisselen.

8 jaar nix aan gedaan....dit weekend hoop ik het eerste testritje te kunnen maken De MB die nooit heeft bestaan

Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 27-7-2006 om 0:40 uur.
 
MB-8 GreenLizar 22-8-2006 18:30 Print reply
Posts: 201
Nou mijn andere onderwerp is gesloten (teveel hetzelfde gevraagd )

Maar over de ontsteking....daar zit dus WEL verschil tussen MB5 en MB8? En dat verschil wordt gecompenseerd door een verschil in vliegwiel (spie anders tov magneten?)

Je moet het zo zien: Ik heb een mand vol ontstekingen en vliegwielen (ongeveer 10 van beide) De ontstekingen lijken (op kleine dingetjes na) identiek aan elkaar. De vliegwielen zijn iets verschillend (2 en 4 magneten). Ik heb een MB8, en daar heb ik zomaar een ontsteking ingezet en hij rijdt wel aardig. Hij is ook wel snel, maar of ie hard optrekt....weet ik niet omdat ik motor rij en andere snelheden gewend ben. Toch denk ik dat er meer uit moet kunnen komen. Vandaar dat ik probeer uit te vinden of die ontsteking misschien anders kan.





Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 22-8-2006 om 18:33 uur.
 
Jarco 22-8-2006 18:47 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oude meester
Nou mijn andere onderwerp is gesloten (teveel hetzelfde gevraagd )

Maar over de ontsteking....daar zit dus WEL verschil tussen MB5 en MB8? En dat verschil wordt gecompenseerd door een verschil in vliegwiel (spie anders tov magneten?)

Je moet het zo zien: Ik heb een mand vol ontstekingen en vliegwielen (ongeveer 10 van beide) De ontstekingen lijken (op kleine dingetjes na) identiek aan elkaar. De vliegwielen zijn iets verschillend (2 en 4 magneten). Ik heb een MB8, en daar heb ik zomaar een ontsteking ingezet en hij rijdt wel aardig. Hij is ook wel snel, maar of ie hard optrekt....weet ik niet omdat ik motor rij en andere snelheden gewend ben. Toch denk ik dat er meer uit moet kunnen komen. Vandaar dat ik probeer uit te vinden of die ontsteking misschien anders kan.


rest van de setup?



Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 22-8-2006 om 18:33 uur.


 
MB-8 GreenLizar 22-8-2006 18:52 Print reply
Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco



115cc, 20mm mikuni, proma, open luchtfilter
en
120cc Zeta, 24mm mikuni, proma, standaard luchtfilter
 

Dit topic is 1427 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved