Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Deuk in de uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38137 - Deuk in de uitlaat
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim V 25-7-2006 22:27 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
[...]


dus ff nie
als je las met zuurstof dan krijg je van die mooie brosse lassen met van die gaten erin

co2 is koolstofdioxide
is dus gewoon MAG lassen...
co2 lassen is een ouwe aanduiding daarvoor

ma als ik zo'n dun pijpje zou lasse dan zou ik TIG doen...

ma deukje mooi laten zitte n rijde denk?


ja laat het zitten, scoot word verkocht dus
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Raffel 25-7-2006 22:28 Print reply

Posts: 1226
co2 lassen is juist nìet met zuurstof je gebruikt co2 tegen de zuurstof.. en word zeker niet minder heet
 
Streetmaniac 25-7-2006 23:56 Print reply

Posts: 351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


met een speciaal lasaparaat met zuurstof zegmaar, dan word het niet zo heet



dan wil ik jou zuiger van je brommer zien als het met meer zuurstof niet heet word... ken je een arcetyleen brander?? hoe meer zuurstof hoe warmer de vlam,, dat is trouwens samen met tig lassen de enige manier om een uitlaat GOED dicht te lassen
 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
Derbi-GPR 26-7-2006 0:21 Print reply

Posts: 123
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]


uiteinde dichtmaken zaal niet zo'n probleem zijn, maar of het zoveel uitzet vraag ik me idd ook af



en al zou het wel zoveel uitzetten. denk jij dat het alleen op de plek van jouw deuk uitzet? zet overal uit, mischien is de kracht wel zo groot dat wanneer jij de volgende dag je uitlaat pakt, deze in 2en is gespleten.. k zou het maar niet doen..
alhoewel ik geen flauw idee heb van de kracht van de fase-overgang van water naar ijs. wel weet ik dat het 1/10e deel uitzet. maar of dat genoeg is?
 
Raffel 26-7-2006 0:25 Print reply

Posts: 1226
zou genoeg moeten zijn als t helemaal vol is.. hetgeen uitzet zal toch echt ergens heenmoeten..

overigens is de kans groter dat de deuk eruit gaat dan dat de rest van de uitlaat uitzet, dan zou je namelijk het metaal moeten oprekken?

scheuren kan wel heel goed.. en je krijgt t toch nooit goed dicht..
 
Tim V 26-7-2006 0:45 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raffel
zou genoeg moeten zijn als t helemaal vol is.. hetgeen uitzet zal toch echt ergens heenmoeten..

overigens is de kans groter dat de deuk eruit gaat dan dat de rest van de uitlaat uitzet, dan zou je namelijk het metaal moeten oprekken?

scheuren kan wel heel goed.. en je krijgt t toch nooit goed dicht..


ik ga dat ook niet probeeren hoor

word nieuwe uitlaat denk
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
oenoehoofd 26-7-2006 0:47 Print reply

Posts: 17851
als je hem verkoopt slim moet je doen
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Tim V 26-7-2006 0:51 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
als je hem verkoopt slim moet je doen


ik zeg toch niet dat ik nieuwe uitlaat ga kopen en eronder hangen

dat doe ik dus niet

Dit bericht is gewijzigd door Tim_my_90 op 26-7-2006 om 0:55 uur.
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
bluefox 26-7-2006 3:42 Print reply

Posts: 699
het is wel mooier als er een nieuw uitlaatje eronder zit breng ook wat meer op
 
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien.
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 26-7-2006 10:10 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
[...]


dus ff nie
als je las met zuurstof dan krijg je van die mooie brosse lassen met van die gaten erin

co2 is koolstofdioxide
is dus gewoon MAG lassen...
co2 lassen is een ouwe aanduiding daarvoor

ma als ik zo'n dun pijpje zou lasse dan zou ik TIG doen...

ma deukje mooi laten zitte n rijde denk?


dus ff nie, das MIG lassen, metal inert gas

MAG is metal active gas, dan heb je ander actief gas


verder kun je met beide gewoon die pijp lassen

 
Tim V 26-7-2006 11:13 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]


dus ff nie, das MIG lassen, metal inert gas

MAG is metal active gas, dan heb je ander actief gas


verder kun je met beide gewoon die pijp lassen



ok, topic mag wat mij betreft gesloten worden ikweet gnoeg
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
erwin fs1 26-7-2006 15:05 Print reply

Posts: 897
kun je er geen andere bocht aanzetten, als je toch gaat lassen
 
vake bej te bange....
geert-nsr 26-7-2006 15:08 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
kun je er geen andere bocht aanzetten, als je toch gaat lassen

staat toch dat ie genoeg weet. nix poste dan..
 
BSTS 26-7-2006 16:20 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streetmaniac
[...]



dan wil ik jou zuiger van je brommer zien als het met meer zuurstof niet heet word... ken je een arcetyleen brander?? hoe meer zuurstof hoe warmer de vlam,, dat is trouwens samen met tig lassen de enige manier om een uitlaat GOED dicht te lassen


hangt er van af,
en als je niet kunt lassen zal die met tig ook niet mooi dicht worden.
 
sprintjah
MH-FURIA 26-7-2006 17:58 Print reply
Posts: 19
Lijkt me sterk dat ie door die deuk meer herrie maakt, heb je al bij je uitlaatpoort op je cilinder gekeken?

Kan namelijk ook zijn dat hij door de klap daar vervormd is of niet meer goed vast zit op je cilinder!

Lijkt me een logischere verklaring voor de herrie en dat hij minder trekt.

Dit bericht is gewijzigd door MH-FURIA op 26-7-2006 om 17:59 uur.

Dit bericht is gewijzigd door MH-FURIA op 26-7-2006 om 18:00 uur.
 
WIE HET LAATST LACHT,

Dit topic is 3802 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved