Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - vespa probleempjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1024 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #38127 - vespa probleempjes
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 24-7-2006 22:55 Print topicpost

Posts: 34930
ik heb zonet een vespa gekocht (voor de achtkarspelen toer)

maar nu moet er het een en ander aan gebeuren

1# ten eerste hij moet afgesteld worden
ding loopt echt bagger
maar hoe kom je bij de carb van dat ding. ik kan der gewoon nergens bij ?

2# hij stotterd nu en trekt heel sloom op
gedeeltelijk afstellen dus..
maar hij trekt echt sloom
je moet tot 35kph meetrappen voordat ie op toeren komt
en bij de brug langs gereden toen trok ie het ook (naar beneden..)
wat kan dit zijn ?
ding heeft geen tandwielen

3# verlichting werkt niet
alles zit wel aangesloten
waarom zou dit niet werken

4# wie weet een goed adresje om te zandstralen voor paar centen.. ding is vol geroest

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-7-2006 om 22:56 uur.
 
giggitybyte

brommercrazy 24-7-2006 23:00 Print reply

Posts: 2594
1 Als je goed bij de carburateur wil komen moet de vespa doordemidden, dat houdt in, de blok bout lost schroeven en de veren.

2 Cilinder/zuiger versleten?

3. V snaar op spanning, je kunt de v-snaar spannen door de 3 moeren los te schroeven waarmee het blok in het subframe zit. Hierna kun je het blok richting het voorwiel trekken, en vervolgens weer vastschroeven.

3. Lampjes kapot? Bedrading doorgemeten? Spoel?"

4./
 
Frysk 24-7-2006 23:01 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
1 Als je goed bij de carburateur wil komen moet de vespa doordemidden, dat houdt in, de blok bout lost schroeven en de veren.

2 Cilinder/zuiger versleten?

3. V snaar op spanning, je kunt de v-snaar spannen door de 3 moeren los te schroeven waarmee het blok in het subframe zit. Hierna kun je het blok richting het voorwiel trekken, en vervolgens weer vastschroeven.

3. Lampjes kapot? Bedrading doorgemeten? Spoel?"

4./



nee hij heeft wel goeie compressie voor ori cilindertje
heb het idee dat het iets met twv is
maar ding heeft geen tandwielen
werkt dit als een scooter met rollertjes ? sorry ben echt n00b met vespa

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-7-2006 om 23:02 uur.
 
giggitybyte
brommercrazy 24-7-2006 23:02 Print reply

Posts: 2594
Uitlaatpoort, uitlaat,cilinderkop dicht gekoold?
 
Frysk 24-7-2006 23:03 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brommercrazy
Uitlaatpoort, uitlaat,cilinderkop dicht gekoold?

goed idee
dat ga ik eens proberen
hoe ontkool je de poorten ?

kun je niet uitkolen zoals je de uitlaat doet

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-7-2006 om 23:03 uur.
 
giggitybyte
cerberus10 24-7-2006 23:04 Print reply

Posts: 2338
gewoon afsschrapen.
 
brommercrazy 24-7-2006 23:04 Print reply

Posts: 2594
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

goed idee
dat ga ik eens proberen
hoe ontkool je de poorten ?

kun je niet uitkolen zoals je de uitlaat doet

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-7-2006 om 23:03 uur.


Met dremel? schroevendraaier wat prullen? Zo moeilijk kan het toch neit zijn
 
Frysk 24-7-2006 23:04 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
gewoon afsschrapen.

ok
platte schroevendraaier power ?

@ brommercrazy
nee ok maar wou ff zekerheid

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-7-2006 om 23:05 uur.
 
giggitybyte
cerberus10 24-7-2006 23:05 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]

ok
platte schroevendraaier power ?

@ brommercrazy
nee ok maar wou ff zekerheid

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-7-2006 om 23:05 uur.

wees creatief zou ik zeggen
 
Frysk 24-7-2006 23:06 Print reply

Posts: 34930
omdat het spul dichtgekoold zit
zou dat ook de reden zijn dat ie 'te grote sproeier' verschijnselen heeft ?
 
giggitybyte
mtlover 24-7-2006 23:08 Print reply

Posts: 2372
Ja, goed spoelen of de cilinder even laten weken in de wasbenzine, pijp even uitbranden, neem aan dat je weet hoe dat werkt? (Tip: pak een brandertje..)
 
Frysk 24-7-2006 23:09 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Ja, goed spoelen of de cilinder even laten weken in de wasbenzine, pijp even uitbranden, neem aan dat je weet hoe dat werkt? (Tip: pak een brandertje..)

uitlaat uitkolen doe ik altijd met snijbrander
 
giggitybyte
Supermotania 24-7-2006 23:23 Print reply

Posts: 340
Als eerste zou ik de carburateur eens schoonmaken,sproeier doorblazen,luchtfilter schoonmaken en de contactpunten even afstellen als ik het zo hoor.Als je niet weet hoe dit moet laat je hier maar iets weten.
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..
Frysk 24-7-2006 23:27 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa-Freak
Als eerste zou ik de carburateur eens schoonmaken,sproeier doorblazen,luchtfilter schoonmaken en de contactpunten even afstellen als ik het zo hoor.Als je niet weet hoe dit moet laat je hier maar iets weten.



hij krijgt veel te veel benzine..

dus sproeier uitblazen zal niet veel uitmaken

dingen die ik morgen eerst doe

luchtfilter schoonmaken
poort + uitlaat ontkolen
kop ontkolen
nieuwe bougie
grotere achter ring (weet niet hoe dit ding heet.. :S) iig zelfde idee als twv ? achter groter is harder trekken ?
 
giggitybyte
Piaggigolo 24-7-2006 23:34 Print reply

Posts: 300
Wat voor vespa is het? Ciao/si iets ander?

Bij een ciao is het het makkelijkst, treeplankje er af en je ziet hem zitten(carb).

@Brommercrazy, de veren hoeven er niet af hoor en het blok hoeft ook niet los??

Frysk die 'schijf' heet een poulie, is net een tandwiel ja, groter is harder trekken en meer toeren.

Met die punten die je hebt zou je al wat tegen kunnen komen ja, contaktpunten kan je ook even checken zoals al gezegd is, of ze goed staan(0,4- 0,45) en of ze niet versleten zijn.

Nieuwe bougie is ook niet onverstandig.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 24-7-2006 om 23:34 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Piaggigolo op 24-7-2006 om 23:35 uur.
 
Frysk 25-7-2006 15:56 Print reply

Posts: 34930
Vespa SI
maar hij wil nu niet meer lopen nu ik alles schoongemaakt heb etc

de koppeling grijpt niet aan...

iemand een ID ?
 
giggitybyte

Dit topic is 3261 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved