Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - euro 95/98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1272 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38111 - euro 95/98
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

remmie 27-7-2006 10:03 Print reply
Posts: 71
compressie van 2 en 4 takt zal bij beide soorten per motor verschillen.
Is dus niet zo te zeggen.
En de uitlaat maakt geen verloren compressie ongedaan, maar doet bij 2t zorgen dat er bij lagere toeren genoeg tegendruk is om ni al te veel mensel door te spoelen, bij hogere toeren gaat deze "zuigen" bij een expansie uitlaat.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
Travel Fast 27-7-2006 10:21 Print reply

Posts: 486
Goed om alle onzin uit de weg te helpen hier het aantwoord van Shell:

Meneer van Helden,

In het kort, U kan zonder probleem Shell Vpower (RON 97) gebruiken in elke motor (auto, bromfiets, boot, ...) waarvan de kompressieverhoudig lager is dan 1 op 11, wat voor 99% van de motorenmarkt het geval is. Alleen in motoren speciaal getuned voor competitie of typische sportwagens (sommige Alfa Romeo modellen, Porche van voor 1992, Ferrari,... ) kan het gebeuren dat de compressieverhouding hoger ligt dan 1 op 11. In dat geval moet u een 98 octaan blijven gebruiken.


In bijgevoegd artikel vind u meer uitleg over wat juist het octaangetal inhoud, en zijn beperkte invloed op de motor.
<<Vpower en octaangetal.ZIP>>


Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards

Joris Vermeylen
Technical Information Centre (TIC) BeNeFrux
S.A. Belgian Shell N.V.
Arnaud Fraiteurlaan 15-23, 1050 Brussels, Belgium

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland

Dit topic is 3465 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved