Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - euro 95/98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 766 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38111 - euro 95/98
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

homoet exhaust 24-7-2006 19:05 Print reply
Posts: 399
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ja ik weet wat racebenzine is, maar ik bedoelde meer van

waarom zou je het moeten mengen, waarom ga je er sneller van, en waarom slijt je blok er harder van?

dan zou je op lpg ook ziekelijk snel gaan, dat heeft een octaangetal van 100 :P


de verbrandingssnelheid is hoger dan die van normale benzine
je hoeft nie te mengen ma is wel aan te raden omdat de benzine erg schraal is (heb met octaan te maken)
lpg is ook erg schraal en verbrand nie zo snel en der zit onwijs veel water in...

daarom gaan van lpg koppen kapot bij 4-takt
doordat het zo schraal is
en der zullen ook mense zijn waarbij dat niet zo is maja

gewone benzine is voor de levensduur van je blok het best
maja doe wat nie laten ken en leef je uit
 
As I get older, the faster I used to be...
Blukaap2 24-7-2006 19:20 Print reply

Posts: 9955
Je lult uit je nek, weet je dat ?
 
Stoere brommers
Sjeeskees 24-7-2006 19:54 Print reply

Posts: 365
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
naja in ieder geval
voor je brom maakt 95 of 98 niet uit
en ze zegge dat v-power wel scheelt
ik zelf merkte het nie...



bullshit 95 verbrand sneller dan 98

me brommer liep op 98 stuk minder dan op 95

edit; je lult alleen maar... zelfs in je brommerprofiel

Dit bericht is gewijzigd door Sjeeskees op 24-7-2006 om 19:56 uur.
 
ovc-sprintteam #4
dt50rcrosser 24-7-2006 19:56 Print reply

Posts: 6252
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjeeskees
[...]



bullshit 95 verbrand sneller dan 98

me brommer liep op 98 stuk minder dan op 95


gwoon 98 gaan rijden als je een wat hogere druk in je cil hebt, crossmoters en zo.. of opgefokte mb8tjes.

met je 50cc maakt het geen hol uit.

 
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek
Sjeeskees 24-7-2006 19:58 Print reply

Posts: 365
toch merk ik het verschil aanzienlijk.. met 98 is ie stuk minder fel
 
ovc-sprintteam #4
PRO TUNING 24-7-2006 20:13 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
[...]


de verbrandingssnelheid is hoger dan die van normale benzine



De verbrandingssnelheid van race benzine is juist lager om het detoneren tegen te gaan

 
Name of Steel 24-7-2006 20:14 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


De verbrandingssnelheid van race benzine is juist lager om het detoneren tegen te gaan




de snelheid is toch juist hoger, en de duur korter?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
the ghansman 24-7-2006 20:47 Print reply

Posts: 227
Ey hoe zit het dan met 50cc viertaktbrommers? Die hebben aanzienlijk meer compressie dan een 2-takt (de volledige slag is immers compressie, er is geen "verlies" door de spoelpoorten, of wordt dit gecompenseerd door de tegendruk van de uitlaat?)

Maar iedergeval ik tank dus nu een jaartje ofzo eur98 volgens mij werkt het bij mij wel.
 
Altijd druk met heelveel niks
tsx-olger 24-7-2006 21:24 Print reply

Posts: 557
iemand die een testbank heeft??
dan weet je echt wat de vershillen zijn want ik denk die die zo klein zijn dat je dat niet echt kunt voelen

Dit bericht is gewijzigd door ar-olger op 24-7-2006 om 21:24 uur.
 
Tekoop:70cc pamakit+70cc kop+membraan+homoet special+20mm mikuni+spruitstuk= ยค180,-
brommercrazy 24-7-2006 22:49 Print reply

Posts: 2594
V power en meng olie gaat niet goed samen, het mengt dan niet voldoende.
95 of 98 maakt wel degelijk uit, het heeft te maken met je squish afstand en dus je compressie verhouding. Een hoge compressie verhouding in combinatie met euro 95 geeft kans op pingelen, maar ook de motor trekt "iets" minder hard op dan als je met 98 rijd. Voor een originele brommer maakt het niks uit. Alleen bij de "snellere" brommers kan het nut hebben.
 
remmie 25-7-2006 11:16 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ey hoe zit het dan met 50cc viertaktbrommers? Die hebben aanzienlijk meer compressie dan een 2-takt (de volledige slag is immers compressie, er is geen "verlies" door de spoelpoorten, of wordt dit gecompenseerd door de tegendruk van de uitlaat?)

Maar iedergeval ik tank dus nu een jaartje ofzo eur98 volgens mij werkt het bij mij wel.


Ook met 4 takt maat het geen hol uit.
alleen bij erg hoge compressie 98, maar daar had ik zelf een tot 155cc opgeboorde pit voor nodig, met een gevlakte 100cc kop.
En 4takters hebben bijna geen tegendruk nodig, gewoon een open pijp is voldoende.
Uitlaat word natuurlijk geopend en gesloten door de kleppen, hierdoor word de kans op teveel mengsel doorspoelen de uitlaat in verhouding tot 2 takt verwaarloosbaar.
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
Blukaap2 25-7-2006 11:35 Print reply

Posts: 9955
Klepoverlap
 
Stoere brommers
zundappchef 25-7-2006 12:44 Print reply

Posts: 4082
ik dacht altijd dat als je euri 98 thank dat je meer moet smeren

heb zelf`s ooit met mijn stomme kop gedacht asl je 95 en 98 door elkaar heen mengt en dan smerring der bij dat dat nog better liep




dus moet je bij 98 nou meer of minder smeren dan bij 95?
 
1000 v twin rotax biatch
remmie 25-7-2006 12:46 Print reply
Posts: 71
mengverhouding verandert niets aan.
Dus gewoon 1:25 of 1:50.
Met dap 1:50
 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
the ghansman 26-7-2006 21:15 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
[...]


Ook met 4 takt maat het geen hol uit.
alleen bij erg hoge compressie 98, maar daar had ik zelf een tot 155cc opgeboorde pit voor nodig, met een gevlakte 100cc kop.
En 4takters hebben bijna geen tegendruk nodig, gewoon een open pijp is voldoende.
Uitlaat word natuurlijk geopend en gesloten door de kleppen, hierdoor word de kans op teveel mengsel doorspoelen de uitlaat in verhouding tot 2 takt verwaarloosbaar.


Mijn vraag was, of de compressie van een tweetakter minder is als een viertakter als gevolg van de open spoel en uitlaat poorten.
Ik weet dat de het membraan voorkomt dat er (kort door de bocht gezegd) geen brandstof terugstroomd door de spoelpoorten, maar zorgt de tegendruk van de uitlaat van een tweetakter ervoor dat de "verloren compressie" door de uitlaatpoort ongedaan wordt gemaakt?

Ik weet ook wel dat een viertakter (vrijwel) geen tegendruk nodig heeft.
 
Altijd druk met heelveel niks

Dit topic is 3491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved