homoet exhaust |
24-7-2006 19:05 |
Posts: 399 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]
ja ik weet wat racebenzine is, maar ik bedoelde meer van
waarom zou je het moeten mengen, waarom ga je er sneller van, en waarom slijt je blok er harder van?
dan zou je op lpg ook ziekelijk snel gaan, dat heeft een octaangetal van 100 :P
de verbrandingssnelheid is hoger dan die van normale benzine
je hoeft nie te mengen ma is wel aan te raden omdat de benzine erg schraal is (heb met octaan te maken)
lpg is ook erg schraal en verbrand nie zo snel en der zit onwijs veel water in...
daarom gaan van lpg koppen kapot bij 4-takt
doordat het zo schraal is
en der zullen ook mense zijn waarbij dat niet zo is maja
gewone benzine is voor de levensduur van je blok het best
maja doe wat nie laten ken en leef je uit
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
Blukaap2 |
24-7-2006 19:20 |
Posts: 9955 |
Je lult uit je nek, weet je dat ?
|
|
Stoere brommers |
|
Sjeeskees |
24-7-2006 19:54 |
Posts: 365 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
naja in ieder geval
voor je brom maakt 95 of 98 niet uit
en ze zegge dat v-power wel scheelt
ik zelf merkte het nie...
bullshit 95 verbrand sneller dan 98
me brommer liep op 98 stuk minder dan op 95
edit; je lult alleen maar... zelfs in je brommerprofiel
Dit bericht is gewijzigd door Sjeeskees op 24-7-2006 om 19:56 uur.
|
|
ovc-sprintteam #4 |
|
dt50rcrosser |
24-7-2006 19:56 |
Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sjeeskees
[...]
bullshit 95 verbrand sneller dan 98
me brommer liep op 98 stuk minder dan op 95
gwoon 98 gaan rijden als je een wat hogere druk in je cil hebt, crossmoters en zo.. of opgefokte mb8tjes.
met je 50cc maakt het geen hol uit.
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
Sjeeskees |
24-7-2006 19:58 |
Posts: 365 |
toch merk ik het verschil aanzienlijk.. met 98 is ie stuk minder fel
|
|
ovc-sprintteam #4 |
|
PRO TUNING |
24-7-2006 20:13 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
[...]
de verbrandingssnelheid is hoger dan die van normale benzine
De verbrandingssnelheid van race benzine is juist lager om het detoneren tegen te gaan
|
|
|
|
Name of Steel |
24-7-2006 20:14 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]
De verbrandingssnelheid van race benzine is juist lager om het detoneren tegen te gaan
de snelheid is toch juist hoger, en de duur korter?
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
the ghansman |
24-7-2006 20:47 |
Posts: 227 |
Ey hoe zit het dan met 50cc viertaktbrommers? Die hebben aanzienlijk meer compressie dan een 2-takt (de volledige slag is immers compressie, er is geen "verlies" door de spoelpoorten, of wordt dit gecompenseerd door de tegendruk van de uitlaat?)
Maar iedergeval ik tank dus nu een jaartje ofzo eur98 volgens mij werkt het bij mij wel.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
tsx-olger |
24-7-2006 21:24 |
Posts: 557 |
iemand die een testbank heeft??
dan weet je echt wat de vershillen zijn want ik denk die die zo klein zijn dat je dat niet echt kunt voelen
Dit bericht is gewijzigd door ar-olger op 24-7-2006 om 21:24 uur.
|
|
Tekoop:70cc pamakit+70cc kop+membraan+homoet special+20mm mikuni+spruitstuk= ยค180,- |
|
brommercrazy |
24-7-2006 22:49 |
Posts: 2594 |
V power en meng olie gaat niet goed samen, het mengt dan niet voldoende.
95 of 98 maakt wel degelijk uit, het heeft te maken met je squish afstand en dus je compressie verhouding. Een hoge compressie verhouding in combinatie met euro 95 geeft kans op pingelen, maar ook de motor trekt "iets" minder hard op dan als je met 98 rijd. Voor een originele brommer maakt het niks uit. Alleen bij de "snellere" brommers kan het nut hebben.
|
|
|
|
remmie |
25-7-2006 11:16 |
Posts: 71 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: the ghansman
Ey hoe zit het dan met 50cc viertaktbrommers? Die hebben aanzienlijk meer compressie dan een 2-takt (de volledige slag is immers compressie, er is geen "verlies" door de spoelpoorten, of wordt dit gecompenseerd door de tegendruk van de uitlaat?)
Maar iedergeval ik tank dus nu een jaartje ofzo eur98 volgens mij werkt het bij mij wel.
Ook met 4 takt maat het geen hol uit.
alleen bij erg hoge compressie 98, maar daar had ik zelf een tot 155cc opgeboorde pit voor nodig, met een gevlakte 100cc kop.
En 4takters hebben bijna geen tegendruk nodig, gewoon een open pijp is voldoende.
Uitlaat word natuurlijk geopend en gesloten door de kleppen, hierdoor word de kans op teveel mengsel doorspoelen de uitlaat in verhouding tot 2 takt verwaarloosbaar.
|
|
CB50 100cc - '62 Puch VS60L |
|
Blukaap2 |
25-7-2006 11:35 |
Posts: 9955 |
Klepoverlap
|
|
Stoere brommers |
|
zundappchef |
25-7-2006 12:44 |
Posts: 4082 |
ik dacht altijd dat als je euri 98 thank dat je meer moet smeren
heb zelf`s ooit met mijn stomme kop gedacht asl je 95 en 98 door elkaar heen mengt en dan smerring der bij dat dat nog better liep
dus moet je bij 98 nou meer of minder smeren dan bij 95?
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
remmie |
25-7-2006 12:46 |
Posts: 71 |
mengverhouding verandert niets aan.
Dus gewoon 1:25 of 1:50.
Met dap 1:50
|
|
CB50 100cc - '62 Puch VS60L |
|
the ghansman |
26-7-2006 21:15 |
Posts: 227 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remmie
[...]
Ook met 4 takt maat het geen hol uit.
alleen bij erg hoge compressie 98, maar daar had ik zelf een tot 155cc opgeboorde pit voor nodig, met een gevlakte 100cc kop.
En 4takters hebben bijna geen tegendruk nodig, gewoon een open pijp is voldoende.
Uitlaat word natuurlijk geopend en gesloten door de kleppen, hierdoor word de kans op teveel mengsel doorspoelen de uitlaat in verhouding tot 2 takt verwaarloosbaar.
Mijn vraag was, of de compressie van een tweetakter minder is als een viertakter als gevolg van de open spoel en uitlaat poorten.
Ik weet dat de het membraan voorkomt dat er (kort door de bocht gezegd) geen brandstof terugstroomd door de spoelpoorten, maar zorgt de tegendruk van de uitlaat van een tweetakter ervoor dat de "verloren compressie" door de uitlaatpoort ongedaan wordt gemaakt?
Ik weet ook wel dat een viertakter (vrijwel) geen tegendruk nodig heeft.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|