Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - euro 95/98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 702 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38111 - euro 95/98
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tim roest 24-7-2006 14:22 Print topicpost
Posts: 278
kan iemand me vertellen wat het nut is om met euro 98 te rijden en/of te mengen? ik hoorde iets over dat het te maken heeft met een hoger octaangehalte ofzo? wanneer kies je dus voor 98 en heeft het nut voor mij als ik rij met DR 70, doppler staafuitlaat, 15mm carb, mengsmering?
thnx a
 
Project 103

Flybike 24-7-2006 14:23 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tim roest
kan iemand me vertellen wat het nut is om met euro 98 te rijden en/of te mengen? ik hoorde iets over dat het te maken heeft met een hoger octaangehalte ofzo? wanneer kies je dus voor 98 en heeft het nut voor mij als ik rij met DR 70, doppler staafuitlaat, 15mm carb, mengsmering?
thnx a



Zogezegd zuiverdere verbranding

Maar echt veel maakt het niet uit.. Zelf merk je het niet op korte termijn


Voor oudere brommers tank je beter met 98 omdat de verbranding dan beter is.. Voor nieuwe brommers maakt dit niet uit


Heb ff opgezocht, ik was dus ff grandioos fout met me domme kop.

Dus wat leen zegt, maakt geen fok uit

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 24-7-2006 om 15:37 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Leen 24-7-2006 14:51 Print reply

Posts: 26877
lulkoek, ron98 heeft een hoger octaangetal. pingelt minder snel.

dus aleen leuk met hoge compressie als ron95 begint te pingelen.
verder is het aleen maar duurder en geen voordelen tov 95
 
aprilia rs 50 girl 24-7-2006 15:52 Print reply

Posts: 4805
brommers maakt het weinig uit..

als k met mijn motor 95 tank dan loopt ie vast
met 98 niet mijne heeft het octaangehalte van 98 nodig
 
henkie
Leen 24-7-2006 15:54 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia rs 50 girl
brommers maakt het weinig uit..

als k met mijn motor 95 tank dan loopt ie vast
met 98 niet mijne heeft het octaangehalte van 98 nodig



getal, niet gehalte :P
 
aprilia rs 50 girl 24-7-2006 16:04 Print reply

Posts: 4805
ja is goed dacht het ff niet
 
henkie
remmie 24-7-2006 16:05 Print reply
Posts: 71
Vastlopen?
gut, schroef nu al 10 jaar aan auto's en fietsen, maar vastlopen van verkeerd octaangetal klinkt als iets nieuws...

Octaan getal houd alleen in hoeveel compressie het kan hebben voordat er zelfontbranding ontstaat, pingelen dus.

Oudere snellere auto's en motorfietsen hadden vroeger vaak hoog octaan nodig, maar omdat verkrijgbaarheid niet altijd super was hebben meeste fabrikanten compressie terug geschroefd, later toen verkrijgbaarheid van ron98 overal in europa weer goed en zeker was zijn een aantal merken compressie weer gaan opvoeren om toch meer vermogen te winnen.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
Leen 24-7-2006 16:12 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: aprilia rs 50 girl
ja is goed dacht het ff niet



dus jij beweerd dat er octaan in benzine zit?
 
MT70-nolimit 24-7-2006 16:23 Print reply

Posts: 4322
staat zat over in de search
 
gaat lang goed
TS80x LC Crosser 24-7-2006 16:51 Print reply
Posts: 190
Heeft het met 80cc wel nut?
 
Remco RS 24-7-2006 16:57 Print reply

Posts: 11463
ik deed het wel altijd
 
g4mer 24-7-2006 16:58 Print reply

Posts: 494
wat zit er dan eigelijk in brommix aka mengsmering ?
 
Remco RS 24-7-2006 16:58 Print reply

Posts: 11463
95 + 2takt olie

vaak van slechte kwaliteit

Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 24-7-2006 om 16:59 uur.
 
Leen 24-7-2006 17:19 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
ik deed het wel altijd



zonde van je geld.
 
honda_freak 24-7-2006 17:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



zonde van je geld.


v-power rijden
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Blukaap2 24-7-2006 17:25 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
Vastlopen?
gut, schroef nu al 10 jaar aan auto's en fietsen, maar vastlopen van verkeerd octaangetal klinkt als iets nieuws...


Dan heb ik om eerlijk te zijn geen vertrouwen in de rest van je sleutelkunsten....
 
Stoere brommers

Dit topic is 3490 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved