Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Onderhoud

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1145 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38106 - Onderhoud
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

n00b_Marc 24-7-2006 11:24 Print reply
Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TS50ER-owner
Ik weet niet of zo'n yamaha een accu heeft, maar anders om de +- 2000 KM na kijken en zo nodig met gedeminiraliseerd water bijvullen.
Bij een gel accu hoef je niks te doen --> onderhoudsvrij.



Ja hij heeft een accu, maar die is niet helemaal goed meer. Als ik de brommer net gestart heb dan knipperen de knipperlichten ERG langzaam, als ik wat meer gas geef of wat langer gereden heb gaat het weer goed. Maar die ga ik later een keer vervangen.

 
It's better to burn out, then to fade away !!!
n00b_Marc 24-7-2006 11:25 Print reply
Posts: 119
Ik ben wel heel blij met jullie
Heel erg bedankt voor alle tips ....
 
It's better to burn out, then to fade away !!!
Name of Steel 24-7-2006 12:05 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Schijfrem hoef je niet te stellen, wel de blokjes en de dikte van de schijf controleren.
ik zou elke 2500km me remvloeistof vervangen, aangezien er wat vocht en vuil in gekomen kan zijn, en dan kan je het remvermogen verliezen. Het ontluchten mag dan een rotklusje zijn, better safe then sorry imho

verder je vering ook in het oog houden, maar als dat versleten is voel je dat vanzelf wel.



In je remvloeistof kan geen vuil komen, er kan alleen vuil in komen als ie lek is, bij een auto hoef je het om de jaar te vervangen, houd je het bij de brommer ook zo..
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Gary - Forum en Gallery Moderator 24-7-2006 12:37 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Schijfrem hoef je niet te stellen, wel de blokjes en de dikte van de schijf controleren.
ik zou elke 2500km me remvloeistof vervangen, aangezien er wat vocht en vuil in gekomen kan zijn, en dan kan je het remvermogen verliezen. Het ontluchten mag dan een rotklusje zijn, better safe then sorry imho

verder je vering ook in het oog houden, maar als dat versleten is voel je dat vanzelf wel.


Schijfrem kan je wel stellen. Persoonlijk hou ik ervan om de hendel zo te stellen dat hij vrijwel meteen aangrijpt. Dus niet eerst de halve hendel in moet drukken voordat hij begint met remmen. Je kunt je schijfrem stellen door het boutje op het pompje iets uit te draaien, zodat hij eerder druk opbouwt.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
n00b_Marc 24-7-2006 13:01 Print reply
Posts: 119
Schijfrem gaat nu lekker, heel iets speling, maar pakt bijna direct. Dat hou ik graag zo. Als het anders wordt door slijtage ofzo kan ik altijd nog stellen. Maar voor nu is het goed zo.
 
It's better to burn out, then to fade away !!!

Dit topic is 4881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved