Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tandwielverhouding MB-8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1165 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38102 - tandwielverhouding MB-8
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MB-8 GreenLizar 23-7-2006 19:11 Print topicpost
Posts: 201
Kan iemand mij vertellen wat een goede tandwielverhouding is voor een MB-8 met een 115 cc cilinder, een 20 mm mikuni en proma? (wordt misschien nog een 24 mm met 6-kleps malossimembraan)

Ik ben er te lang uit namelijk

Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 4-8-2006 om 1:07 uur.
 

mcdronkz 23-7-2006 19:12 Print reply

Posts: 32777
MB-8 is een vijfbak hè.

42-15 is standaard, ik raad 40-16 of iets dergelijks aan.
 
MB-8 GreenLizar 23-7-2006 19:15 Print reply
Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
MB-8 is een vijfbak hè.

42-15 is standaard, ik raad 40-16 of iets dergelijks aan.


Ik dacht dat ik er 6 had? Maar ik weet het gewoon niet meer. Als 6 niet kan...dan is het idd 5
 
mcdronkz 23-7-2006 19:17 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oude meester
[...]


Ik dacht dat ik er 6 had? Maar ik weet het gewoon niet meer. Als 6 niet kan...dan is het idd 5


Ik dacht me te herinneren dat alleen een MTX80 een zesbak heeft.

Maar aantal versnellingen speelt in principe niet echt een rol bij het bepalen van een twv. bij dit soort setups.
 
Sjoerd. 23-7-2006 19:18 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Ik dacht me te herinneren dat alleen een MTX80 een zesbak heeft.

Maar aantal versnellingen speelt in principe niet echt een rol bij het bepalen van een twv. bij dit soort setups.



http://www.brommerfo...rofile/voertuig/1982
 
christianos 23-7-2006 19:19 Print reply

Posts: 20445
80 blok is ori altijd 5 bak voor mt/mb
 
mcdronkz 23-7-2006 19:24 Print reply

Posts: 32777
Standaard waarden voor een MBX80:


Sekundärübersetzung Ritzel 15 Zähne 23800-183-611
Sekundärübersetzung Kettenrad 38 Zähne 41200-GE3-611

 
christianos 23-7-2006 19:28 Print reply

Posts: 20445
mbx80 cilindertje is wel even een tikkiej anders dan een 110 malossi (ac ) he?



 
mcdronkz 23-7-2006 19:38 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
mbx80 cilindertje is wel even een tikkiej anders dan een 110 malossi (ac ) he?





Weet ik, maar je kunt pas een zinnig antwoord geven als je weet wat de standaard vertanding (ongeveer) is .

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 23-7-2006 om 19:38 uur.
 
christianos 23-7-2006 19:39 Print reply

Posts: 20445
en als je weet welke bak erin zit
 
MB-8 GreenLizar 23-7-2006 19:44 Print reply
Posts: 201
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
mbx80 cilindertje is wel even een tikkiej anders dan een 110 malossi (ac ) he?





...ik kan ff geen plaatje van een grondplaat van een MB-8 ontsteking vinden. Weet niemand het verschil?

Ik heb hetzelfde met mijn "vaste" MB. Daar zit een 120cc Zeta op met 20mm carb en een proma. Die rijdt voor geen meter. Hij gaat 105 km/uur ...in z'n 3!! En daar zitten...5 versnellingen op dacht ik. Hij gaat alleen zooo fuckin langzaam naar de 105, en in z'n 4 doet ie het helemaal niet meer. Ik had alleen toen mijn motorrijbewijs al, dus dat was het moment dat ik de MB in de garage heb gezet. Maar ik denk dus dat daar ook iets met de onsteking niet klopt. Vandaar mijn vraag voor 2 MB-8jes



Dit bericht is gewijzigd door oude meester op 4-8-2006 om 1:08 uur.
 
mr200r 23-7-2006 23:58 Print reply
Posts: 5122
Als je een nieuwe cilinder malossie kocht kreeg je een 17 tandwie een sproeier erbij,dit kon je dan op je mb zetten mb8 orgineel dus
17 of 16 voor en gewoon 40 achter.
 
mr200r
MB-8 GreenLizar 24-7-2006 0:20 Print reply
Posts: 201
ja dan zal ik iets van 16/38 nemen denk ik.

Ik bedenk me nu wel dat ik voor mijn "eigen mb" (degene die ik redelijk heb geperfectioneerd in de jaren dat ik erop reed) ook destijds een nieuw setje had gekocht. Morgen ff kijken wat ik daarvoor had gekozen. Maar 16/38 klinkt goed. Morgen een heel setje onderdelen halen en hopen dat ik "the colorbike" eind van de week rijdend heb na al die jaren dat die half uit elkaar heeft gelegen. De toen vers gespoten tank ligt ook al jaren in de weg in mijn kamer. Ik hoop maar dat die niet verroest is van binnen.

En nog een mooie kleur bedenken voor mijn laatste MB die ik op ga knappen "De Peet MB" Die moet ik nog helemaal van scratch opbouwen...het liefst met zoveel mogelijk onderdelen uit de dozen met troep. Heb er zoveel gehad...dit moet een meesterwerk worden. Suggesties?

dat project zal ik van begin tot eind hier ergens proberen te posten.
 
MB-8 GreenLizar 24-7-2006 21:04 Print reply
Posts: 201
hey ik heb op mijn groene MB een tandwielverhouding van 15/36 ...Ik denk dat ik 15/38 koop. Ik hoop dat mijn oude brommerzaak nog weet wat een MB is (Fred motoren in Rotterdam)
 

Dit topic is 1904 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved