Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuigertje tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 682 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #3810 - zuigertje tunen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 9-5-2002?23:43 Print topicpost
Posts: 7079
Valt er nog wat te tunen aan mijn TSX 70cc eurokit zuiger???





 

SPARKLE 10-5-2002?00:31 Print reply
Posts: 1332
tune dan je cilinder, veel meer effect
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Hier_ben_ik - Administrator 10-5-2002?07:44 Print reply

Posts: 8499
bij mijn oude cr125 had ik een maantje aan de inlaatkant v/d zuiger geveilt... maarja er zijn ook mensen die dan weer bang zijn dat de zuiger uit balans is maarja, daar heb ik nooit last van gehad. Wordtie wel sneller van...
 
Members zijn vervelend :-|
Sneks 10-5-2002?09:14 Print reply
Posts: 2499
Wat ook nuttig is, is om je zuiger goed af te werken, het is nutteloos dat die onderkant zo scherp is dat je je eraan kunt snijden (wat normaal zo is bij eurokit zuigers). Daar slijt je cil. wand alleen maar harder van.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Neonlampje 10-5-2002?10:32 Print reply

Posts: 14825
hmmm sjah ik weet niet of het veel zin heeft bij tsx, daar gaat het mengsel toch direct het carter in?

edit: ik heb zelf 2 spoelingen aan de kant van de inlaat gemaakt... scheelt bestwel veel powah!

[This message is edited by Neonlampje on 10-5-2002 10:33]
 
Rudy 10-5-2002?11:12 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Hier_ben_ik?

bij mijn oude cr125 had ik een maantje aan de inlaatkant v/d zuiger geveilt... maarja er zijn ook mensen die dan weer bang zijn dat de zuiger uit balans is maarja, daar heb ik nooit last van gehad. Wordtie wel sneller van...


Heeft weinig nut.

Je kan beter er een dure(race) zuiger in zetten. Maar je cil tunen heeft 100x meer effect.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Steve_ZHC 10-5-2002?11:24 Print reply

Posts: 2716
Je kan beter een grotere cilinder nemen, dan blaas je harder, trek je beter op, en het zuipt minder.
Vind ik...
 
verwijderd 10-5-2002?11:27 Print reply
Posts: 4082
voordeel van gaten in zuiger is dat de penlager beter gekoeld wordt, kwa vermogen zal het niet veel schelen (kan wel trouwens) maar dan verzuipt ie ook sneller op lage toeren.
 
Nick - Administrator 10-5-2002?14:00 Print reply

Posts: 4967
[URL[t]]topics.asp?fid=1[/t]Main Forum[/URL] ---> [URL[t]]topics.asp?fid=3[/t]Technical Forum[/URL]
 
Neonlampje 10-5-2002?14:22 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

voordeel van gaten in zuiger is dat de penlager beter gekoeld wordt, kwa vermogen zal het niet veel schelen (kan wel trouwens) maar dan verzuipt ie ook sneller op lage toeren.

hmmm ja dat zijn de gaten boven de penlager.. maar aan de inlaat kant (ja ok dat koelt ook wel klein beetje) maar zorgt ervoor dat er ook wanneer zuiger voor de inlaat zit er mengsel naarbinne geschlurpt ken worde
 
-Michiel RS- 19-5-2002?00:39 Print reply
Posts: 2803
gat aan inlaatkant van tsx zuiger betekend dat de inlaat constant open gaat staan, dan loopt ie niet meer.
 
Martijn 19-5-2002?00:51 Print reply
Posts: 10000
nee want het membraan houd alleen het cartermengsel tegen...die andere is dat een.... ...
boosterpoort?? of aux poort ofzo?? ken die termen nie echt

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Michiel RS- 19-5-2002?02:00 Print reply
Posts: 2803
niet tegenspreken! :p ik heb toch gelijk

jajaj reken nog maar eens na, vooral wanneer de druk ontsnapt bij de krukas, die mag pas weg als de zuiger naar benee zit.
 
Martijn 22-5-2002?09:52 Print reply
Posts: 10000
michiel..idioot...ik spreek je helemaal niet tegen

ik zeg 'nee' dat ie niet loopt...met je eens dus...


 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 22-5-2002?10:48 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Je kan beter een grotere cilinder nemen, dan blaas je harder, trek je beter op, en het zuipt minder.
Vind ik...


hij heeft al een 70cc
 
Rens 22-5-2002?10:54 Print reply

Posts: 6863
bij een tsx heeft het zin om de zuiger aan de inlaat kant af te zagen want dan staat de inlaat poort langer open alleen als je er teveel afzaagt dan verzuipt ie in lage toeren dus als je er steeds 0,5mm afhaalt en kijkt wat ie doet is dat redelijk veilig

[This message is edited by Rens on 22-5-2002 10:56]
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 1281 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved