Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #38099 - Goedkoop Tomos A35 opvoeren
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 12013 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MX Racing |
23-7-2006 17:52 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timon88
gooi die pauper tomos troep weg en koop iets met am6 dan kan je teminste normale snelheid rijden en is t ook nog veilig. Of wat goedkoper een mtx of mb ofzo. kan je ook wel aardig snel laten lopen en zijn een stuk goedkoper. met tomos haal je de 80 ECHTE KM never nooit.
ja je hoeft egt nie trots te zijn op je am6, da is ok rotzooi
honda da is t sterkste
|
|
|
|
XtreemTerror |
23-7-2006 17:53 |
Posts: 1629 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]
ja je hoeft egt nie trots te zijn op je am6, da is ok rotzooi
honda da is t sterkste
beter hou je op , want am6 heeft zijn goeie kanten en honda meuk ook....
en om je tomos sneller te laten gaan , andere cilinder is enige optie om de echte 80km/pu te halen
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
Quantoelicoe |
23-7-2006 17:59 |
Posts: 927 |
oké geintje van dat nee
Je zou goedkoop +- 50 euro een airsal kopen voor tomos+ proma gp en een 17,5 carbje offzo gaat dat bijna 80 echte.
Als je 50cc wilt houden, kan je easy 60 rijden en wat zwaarder vertand 65, met een biturbo ofzo!
gewoon andere uitlaat
|
|
|
|
Name of Steel |
23-7-2006 18:07 |
Posts: 3532 |
niets is onmogelijk!!
Het XMTL project!!!
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
PraatPaal |
23-7-2006 18:55 |
Posts: 7977 |
70 eurokit + technigas + 16/16 dellortho doet wonderen.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
23-7-2006 19:43 |
Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -alex_m-
[...]
puch uitlaat past niet op tomos of je moet ze verlassen. de tomos cil. loopt schuin omhoog en een puch cil. naar voren.
wat een kutkneuzen reacties in dit topic.
houd dan gewoon je bek dicht als je niks zinnigs of alleen onwaarheden te melden hebt.
80 is goed te doen op een tomos, met een proma gp, 65 cc, 15/15 red je het al.
Een tomos uitlaatpoort is ook gewoon recht...
Je kan je ori 50 ook tunen, dan is het zeker mogelijk om de 80 te halen. Als is de 65cc kopen simpeler
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
mblover |
23-7-2006 19:44 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]
ja je hoeft egt nie trots te zijn op je am6, da is ok rotzooi
honda da is t sterkste
honda is het sterkste jah...
tot je je blok open trekt en blijkt dat het carter helemaal uitgelubberd is op de plek waar het linker krukas lager zit.
AM6 is dus echt geen rotzooi. Rijd gewoon goed, schakelen is geen probleem als je de moeite neemt om er even 5 minuten aan te wennen en niet meteen begint te vloeken en ook nog eens lekker snel. Maar waarschijnlijk ben jij weer een of andere honda-fetisjist (kutwoord) en heb je nog nooit op am6 gereden en lul je gewoon achter andere lui met een honda-fetish aan.
Verder ging de discussie niet over dat am6 een veel beter blok is als honda, maar over het opvoeren van een rammeltomos. dus ontopic maar weer.
verder, je bent nog geen 16 en nog niet gestart met brommer rijden? Begin dan eerst maar eens met die tomos 60 te laten lopen, is op zo'n geval al best hard om mee te beginnen, remmen zijn niet zo heftig enzo, frame en alles zijn ook niet zo heel stevig.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
23-7-2006 19:46 |
Posts: 6114 |
weer zon gelul
remmen houden het best, en remmen goed mits je ze onderhoud en afstelt
Frame houd het ook wel hoor.
zelfs de achterbrug houdt het gewoon.
1 probleem is de koppeling, die kan het nogal snel begeven als je serieus gaat opvoeren. Met een 65 cc en rustig rijden (dus niet koppelingsveren aanpassen) houd die het ook goed genoeg voor dagelijks gebruik.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
jdbo |
23-7-2006 20:34 |
Posts: 117 |
Jammer dat er mensen zijn die niet serieus en normaal een antwoord kunnen geven maar er zitten toch wel een aantal nuttige antwoorden tussen.
Ik ben inderdaad nog geen 16 maar heb er al aardig wat uurtjes op zitten met m'n Tomos, op zandpaden maar ook gewoon wel op de weg. Hij loopt nu 55 (op de teller van Motorhispania RX2), en het mag van mij opzich wel wat harder. Vooral ook omdat ik een lange rechte weg rijdt naar school.
Maar ik hoe zit het precies met controles enzo met politie? Als je 65 CC hebt bijvoorbeeld, aangezien 50 CC voor brommers is toegestaan. Maar verder heb ik wel een rustige rijstijl, ik ben niet zo'n 'waaghaals' die probeerd om op zo veel mogelijk plekken zo hard mogelijk te gaan. Ik rijd liever een beetje rustig en veilig ivm met anderen en mezelf.
Aangezien ik er nog niet zo veel verstand van heb, wat is volgens jullie een goede setup om 70 te gaan en niet al te duur is?
En graag alleen reageren als je denkt een nuttige bijdrage te leveren.
|
|
http://www.brommerforum.nl/projects/detail_main/348 Mijn projectje, |
|
MX Racing |
23-7-2006 21:12 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
weer zon gelul
remmen houden het best, en remmen goed mits je ze onderhoud en afstelt
Frame houd het ook wel hoor.
zelfs de achterbrug houdt het gewoon.
1 probleem is de koppeling, die kan het nogal snel begeven als je serieus gaat opvoeren. Met een 65 cc en rustig rijden (dus niet koppelingsveren aanpassen) houd die het ook goed genoeg voor dagelijks gebruik.
frame kan wel degelijk krom worden getrokken
|
|
|
|
Name of Steel |
23-7-2006 22:40 |
Posts: 3532 |
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Name of Steel |
23-7-2006 23:00 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
70 eurokit + technigas + 16/16 dellortho doet wonderen.
ja oke, maar dat kost toch wel een aantal flappen.
Het beste te doen, poorten uitveilen op blok en cilinder. als je goed bent in berekeningen, en je hebt de vaardigheden, kort je de kont van je zuiger in. boor je uitlaat uit. verlicht je demping ( minder demping dus ) Spruitstukje uitveilen, en daarbij dan een groter carbje van MP afhalen voor 2 tientjes.
dan ga je al relatief een stuk sneller, voor dus eigenlijk 2 tientjes
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
PraatPaal |
23-7-2006 23:03 |
Posts: 7977 |
te triest! weer zoon ik he bgeen geld en ga huilend om goedkope zogenaamde tune maniertjes maar op een forum hangen.
2e hands 65 airsal : 25 euro
Technigas of ander pijpie hooguit 30 euro
15/15 20 euro (vraag lucas maar)
en dan heb je tenminste echt een beetje vermogen (in tomos maten)
|
|
|
|
Name of Steel |
23-7-2006 23:05 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
te triest! weer zoon ik he bgeen geld en ga huilend om goedkope zogenaamde tune maniertjes maar op een forum hangen.
2e hands 65 airsal : 25 euro
Technigas of ander pijpie hooguit 30 euro
15/15 20 euro (vraag lucas maar)
en dan heb je tenminste echt een beetje vermogen (in tomos maten)
Hij vraagt toch om zo min mogelijk! dat is de manier.. ga jij je commetaar op een ander forum hangen
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Uncle BLAM |
24-7-2006 1:40 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jdbo
Heey,
hoe kan je zo goedkoop mogelijk je Tomos zo hard mogelijk (70/80 km/u) laten lopen?
Ik heb weinig verstand van brommers nog en wat er zoal te verkrijgen is, maar wil toch graag als ik over een maand met de brommer naar school ga met een mooie snelheid rijden. Met welke onderdelen kan ik dus mijn Tomos zo'n 70/80 laten lopen? Het liefst met orginele cilinder, of in elk geval 50 cc.
Alvast heel erg bedankt!
Ik ken iemand die haalde 15k rpm uit een standaard tomos 50cc cilinder, dat ding schakelde bij 15k rpm over naar de twee @ ongeveer 70km/h, top is niet bekend vermoedelijk meer dan 115km/h
dat ga jij nooit halen op je tomos want ver voor die tijd breekt je krukas door het midden of de kop vliegt eraf door de hoge kompressie
Hij had 1:13,5 kompressie waardoor de kop geregeld ging fluiten omdat 'ie weer ging lekken, kortom alles was aangepast
Zat meer dan een jaar werk in ( en slapeloze nachten ), brommer is inmiddels weg en het blok is naar een eiland verhuisd ik dacht terschelling maar ik kan me vergissen
hoe dan ook ik zal hem 's vragen hoe je de 70 à 80 kan halen en wat je er allemaal voor moet doen, tunen moet je cker als je de standaard cilinder snel wilt krijgen, en uiteraard een andere uitlaat
|
|
een BF teller is sneller |
|
Dit topic is 12013 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|