Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 70cc eurokit/airsal mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 689 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38096 - 70cc eurokit/airsal mb
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Quantoelicoe 23-7-2006 16:41 Print reply

Posts: 927
ik heb athena gereden, wel getuned.. liep fantastisch!!!
Maar na dat die vastliep heb ik een airsal gekocht! En deze reed echt super!
ook nog 2 70 imi's gehad! Die dingen zijn gewoon GAAR!

Ik zou zeker voor een airsal gaan
dingen lopen echt lekker!
 
[RRT] Lost-P 23-7-2006 18:06 Print reply
Posts: 4578
De wand van een Airsal voor honda is echt slecht, zeker zodra je gaat tunen (het ligt wel een beetje aan het materiaal dat je gebruikt), dan wil de wand af en toe gewoon afbrokkelen.

Ik zou kiezen voor een 70cc eurocilindro/athena.
Ze zijn iets duurder dan de airsal, maar de kwaliteit is zo veel beter... De wand is beter, de prestaties zijn standaard al een stuk beter en ze hebben meer tunings-potentieel.


@Quantoelicoe:
Jij reed met mijn oude 70cc eurocilindro toch? (de getunede) snap nog steeds niet dat je dat ding hebt laten vastlopen... te lang met de zuiger(veren) door gereden ofzo? beetje lomp dat wel want was echt heerlijk cilindertje...
 
Chille Tune shit dan
Frits 23-7-2006 23:29 Print reply

Posts: 204
ik rijd al een jaar rond op een 70cc eurocilindro is nu overgenomen door een ander. Maar kwaliteit prijs verhouding is goed. Een middenklasser in de 70cc en heb er nog geen problemen mee gehad en gaat nog steeds hard en trekt ook lekker door. Helaas moet ik dat ff missen, heb vorige week klapband gehad en kan geen nieuwe binnenband meer krijgen al die lui zijn allemaal dicht of leveranciers.
 
Honda the power of dreams
BSTS 23-7-2006 23:47 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kaj
Hallo,

Ik ben van plan nieuw cilindertje te halen voor mijn mb. Ik zit te twijfelen tussen imitatie, airsal, athena.
Qua prijs valt de athena af.
Qua prestaties valt de imitatie af.

In mijn ogen zou de airsal prima moeten zijn voor mijn gebruik. Dagelijks en middeltoerig. Icm 20 mikuni en ander uitlaatje.

Iemand ervaringen met deze cilinder? Ik neem aan dat hij niet super afgewerkt is. Bevels aanbrengen is voor mij geen probleem. Zijn zuigers er ook goed voor te verkrijgen?

Groet kaj,



ik ben nu al een poosje bezig met airsal cilinders.
en het bevalt egt goed.
ik heb eventueel ook wel pootmapjes enzo.
orgineel en getuned.

het zijn goeie cilinder,

als je info wilt of poortmap moet je maar ff inboxen

de airsal wand is niks mis mee, als je het goeie toerental gebruikt en de goeie frees kun je de cilinder heel goed bewerken hoor

Dit bericht is gewijzigd door hondamt7 op 23-7-2006 om 23:48 uur.
 
sprintjah
christianos 24-7-2006 9:24 Print reply

Posts: 20445
je hebt het over 2 categorieen

imitatie/cheap ass zooi
dat zijn de imi cilinders en eigenlijk valt airsal daar ook onder.. de kwaliteit is gewoon bagger vergeleken met duurdere cilinders en dat zal je vooral gaan opbreken op het moment dat de cilinders en de zuiger wat ouder worden.

een hele andere categorie zijn de wat duurdere merk cilinders zoals
athena en zeta/parmakit. ten eerste zijn van deze cilinders de prestaties al veel beter om dat de timingen beter zijn fabrieksaf.
en ook ben je veel meer gegarandeerd van een lange levensduur van je cilinders.

moraal van dit verhaal

koop geen:"
imi, airsal
(want ook van de airsal is de kwaliteit bagger)

koop wel:
parmakit, athena.
 
mulder 24-7-2006 9:56 Print reply

Posts: 13701
amen
 
FatAss 24-7-2006 11:13 Print reply
Posts: 164
beter koop je gewoon een imitatie 70 of 50 zijn gewoon goede cilinders voor dagelijks gebruik, mits je er gewoon mee omgaat gaat het lang mee
 
Kleren maken de man
christianos 24-7-2006 11:15 Print reply

Posts: 20445
ahahaha betrouwbaar in jou ogen misschien, mar niet betrouwbaar alsm je het ook maar enigzins gaat vergelijken met een merk cilinder
 
FatAss 24-7-2006 11:23 Print reply
Posts: 164
onderbouw dat is....

het ligt aan jezelf hoelang je cil meegaat als je als een boer gaat zitten rondraggen en er niet naar omkijkt gaat i vanzelf stuk maar als je er gewoon voorzichtig mee omgaat gaat elke cilinder lang mee
 
Kleren maken de man
christianos 24-7-2006 11:27 Print reply

Posts: 20445
deze cilinders imho niet omdatd e cilindewand van een zacht soort gietzijer is en de ik ook niet egt tevreden ben met de kwaliteit van bij.v de zuiger.


daarom slijten ze in verhouding ontzettend hard
 
Quantoelicoe 24-7-2006 11:31 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: [RRT] Lost-P
De wand van een Airsal voor honda is echt slecht, zeker zodra je gaat tunen (het ligt wel een beetje aan het materiaal dat je gebruikt), dan wil de wand af en toe gewoon afbrokkelen.

Ik zou kiezen voor een 70cc eurocilindro/athena.
Ze zijn iets duurder dan de airsal, maar de kwaliteit is zo veel beter... De wand is beter, de prestaties zijn standaard al een stuk beter en ze hebben meer tunings-potentieel.


@Quantoelicoe:
Jij reed met mijn oude 70cc eurocilindro toch? (de getunede) snap nog steeds niet dat je dat ding hebt laten vastlopen... te lang met de zuiger(veren) door gereden ofzo? beetje lomp dat wel want was echt heerlijk cilindertje...


Zelf snapte ik het ook niet helemaal, heb er maar 2 weken mee kunnen rijden, int begin lekker afgesteld... Daarna altijd lekker gereden maar toen ik halfgas ergens reed liep ie hard vast op die uitlaatpoort..... *huild*
 
-Tom- 24-7-2006 11:34 Print reply

Posts: 4151
had je je gasnaald naar boven moeten zetten
 
FTS Member
christianos 24-7-2006 11:37 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
had je je gasnaald naar boven moeten zetten

baah is wel een erg voorbarige conclusie, denk je niet?
 
Quantoelicoe 24-7-2006 11:39 Print reply

Posts: 927
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Tom-
had je je gasnaald naar boven moeten zetten

hahahaha mja denk het ook!
En luchtschroef een halve slag dichter ofnie?
 

Dit topic is 7816 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved