mulder |
23-7-2006 12:58 |
Posts: 13701 |
de prestaties van een 70cc immi zijn in principe niks mis, eerder met de kwaliteit
airsal is nauwelijks beter
als je tochj zon 50/60 euro te beseden heb, kan je beter een tweedehands kwaliteit cilinder kopen
|
|
|
|
tsx-olger |
23-7-2006 12:59 |
Posts: 557 |
airsal/eurokit zijn goeie cilinders zuigers zij er goed voor tekrijgen ik zou zelf ook voor een airsal eurokit gaan
|
|
Tekoop:70cc pamakit+70cc kop+membraan+homoet special+20mm mikuni+spruitstuk= ยค180,- |
|
HONDARACINGTEAM |
23-7-2006 13:00 |
Posts: 1806 |
airsel is een hele leuke cilinder laagtoerig
en na een tunebeurtje rijd dat ook vrij rap mijnt liep +- 100 digitaal
maar athena is wat hoogtoeriger en wat meer een trek cilinder
|
|
|
|
MX Racing |
23-7-2006 13:06 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mulder
de prestaties van een 70cc immi zijn in principe niks mis, eerder met de kwaliteit
airsal is nauwelijks beter
als je tochj zon 50/60 euro te beseden heb, kan je beter een tweedehands kwaliteit cilinder kopen
airsel is wel degelijk beter
|
|
|
|
HONDARACINGTEAM |
23-7-2006 13:16 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]
airsel is wel degelijk beter
ja immi is echt de grootste troep wat je kunt kopen
airsel is veel beter en slijt veel minder snel
|
|
|
|
kaj |
23-7-2006 13:20 |
Posts: 67 |
In mijn ogen bestaat troep niet. Imitatie cilinder doet zijn werk gewoon goed en is gewoon degelijk, prijs / kwaliteits verhouding, maar dat hangt natuurlijk ook af van wat ervan verwacht wordt en hoe het gemonteerd wordt. Plus dat onderhoud plegen gewoon wat belangrijker is.
Verder is de airsal best laag getimed standaard, dus als ik eventueel wat meer prestaties verwacht op hoog toerental kan ik deze natuurlijk aanpassen, maar dat is ook bij de imitatie cilinder zo.
|
|
|
|
HONDARACINGTEAM |
23-7-2006 13:21 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kaj
In mijn ogen bestaat troep niet. Imitatie cilinder doet zijn werk gewoon goed en is gewoon degelijk, prijs / kwaliteits verhouding, maar dat hangt natuurlijk ook af van wat ervan verwacht wordt en hoe het gemonteerd wordt. Plus dat onderhoud plegen gewoon wat belangrijker is.
Verder is de airsal best laag getimed standaard, dus als ik eventueel wat meer prestaties verwacht op hoog toerental kan ik deze natuurlijk aanpassen, maar dat is ook bij de imitatie cilinder zo.
ja maar die slijt wel harder
|
|
|
|
homoet exhaust |
23-7-2006 13:33 |
Posts: 399 |
het is zo dat een imi betere prestaties heb als een eurokit als je hem zo uit de winkel erop zet
hij slijt wel iets harder maar voor dat geld...
en ik heb een nieuwe athena gekocht voor 125 euro en dit is een betere cil die langer meegaat (loopt nou ruim 90 ongetuned met 18 mm en imi luhao snel)
dus als je een goeie cil wil zou ik je toch egt parmakit of athena aanraden
eurokit is nog slechter afgewerkt als imi dus dit moet je zelf doen
het loopt dan wel mooi ma bij aanschaf wel ff kijke of de poorten recht zijn
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
HONDARACINGTEAM |
23-7-2006 13:38 |
Posts: 1806 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: homoet exhaust
het is zo dat een imi betere prestaties heb als een eurokit als je hem zo uit de winkel erop zet
hij slijt wel iets harder maar voor dat geld...
en ik heb een nieuwe athena gekocht voor 125 euro en dit is een betere cil die langer meegaat (loopt nou ruim 90 ongetuned met 18 mm en imi luhao snel)
dus als je een goeie cil wil zou ik je toch egt parmakit of athena aanraden
eurokit is nog slechter afgewerkt als imi dus dit moet je zelf doen
het loopt dan wel mooi ma bij aanschaf wel ff kijke of de poorten recht zijn
ja mijn eurokit liep ongetuned met 18mm en gare proma 88,7 digitaal maar athena is een hoogtoerige cilinder wat meer trekkracht
maar eurokit voldoet/voldeed mij altijd perfect
nooit problemen mee gehad na ongeveer 4000km
na een tunebeurtje rijd het al helemaal fijn
|
|
|
|
homoet exhaust |
23-7-2006 13:42 |
Posts: 399 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HONDARACINGTEAM
[...]
ja mijn eurokit liep ongetuned met 18mm en gare proma 88,7 digitaal maar athena is een hoogtoerige cilinder wat meer trekkracht
maar eurokit voldoet/voldeed mij altijd perfect
nooit problemen mee gehad na ongeveer 4000km
na een tunebeurtje rijd het al helemaal fijn
jah na tune beurt wel jah
ma mijn cil legt nou nog te laag dus de spoelpoorten kome niet helemaal vrij...
moet nog een vulplaatje maken en de kop afdraaien
ma heb geen zin om er nog wat aan te doen ivm motorrijbewijs...
|
|
As I get older, the faster I used to be... |
|
Saknet |
23-7-2006 13:49 |
Posts: 10355 |
eurokit met std snel pijp rijd heerlijk vooral icm meer dan 4 versnellingen
en et jankt niet zo idioot
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
kaj |
23-7-2006 14:01 |
Posts: 67 |
Bedankt mensen, als ik niets 2e hands kan vinden ga ik voor de eurokit, aangezien ik net een zeta "parmakit?" zag staan en hierop gereageerd heb.
Mvg kaj,
|
|
|
|
Honda Stephan |
23-7-2006 14:02 |
Posts: 139 |
mijn eurokit/airsal heeft er nu meer dan 4000km op zitten.
en ik heb nog geen kroblemen gehad.
een maat van me rijd met een immi en dat rijd echt een heel stuk slechter.
met die immi cilinders moet je altijd aardig wat toeren maken om te kunnen over schakelen.
me mb heeft nu een immi 50 en dat is ook kut.
airsal is echt 10x beter dan immi.
en het is maar 30 euro duuder.
hij is dan wel wat slecht afgewerkt maar daar kan je zelf ook wat aan doen.
jah en als je echt goed wil rijden moet je voor een dure gaan.
mijn voorkeur gaat dan uit naar malossi.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
23-7-2006 15:05 |
Posts: 10560 |
heb een jaar met een 70 eurokit gereden , prestaties zijn gewoon waardeloos , het trekt echt amper , en op top is het ook niet geweldig .
ding is kapotgelopen na ongeveer 5000 km bij mij ( was 2e eigenaar)
heb een 50 import weer gehaald , ding loopt bijna net zo goed als mijn eurokit . en na 2000 km oid heb ik nu brommer uit elkaar gehaald om x te spuiten ed en cilinder zit nog geen stootrand , kras , oid in .
dus als je er maar normaal mee omgaat , met goed filter , goed afgesteld , goed inrijden , altijd warmdraaien en niet te licht vertanden ed gaat ook een import erg lang mee
volgens mij lopen de meeste cilinders kapot op fouten als bovenstaande ( of een kapot lager , pistonpen veertje oid )
en niet omdat de kwaliteit van een cilinder is
alleen zullen de goede cilinders beter tegen misbruik kunnen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
ARWIN_honda |
23-7-2006 16:03 |
Posts: 3534 |
ik heb 70cc athena, dat is goed spul.
ik raad je aan om iets meer uit te geven en gelijk een goede cilinder te kopen. heb ik ook gedaan
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|