Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Paar kleine vraagjes DTR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 777 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38093 - Paar kleine vraagjes DTR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundapp sprinter 23-7-2006 11:04 Print topicpost
Posts: 128
Ik kan mijn spartamet ruilen voor een yamaha dtr, alleen zijn er een paar kleine dingen mis mee en ik wou dus ff weten of dat makkelijk/goedkoop op te lossen is.

- Er is een stukje uit een carter, is nu door vorige eigenaar vakkundig opgelost met kit. Is dat makkelijk fatsoenlijk te repareren of zal ik het blok vervangen? En wat kost een "nieuw" blok voor een dtr ongeveer.

- De achterveer is veel te slap, kan dit opgeknapt worden of moet hij vervangen worden?

- Hij loopt zowat op olie, maar lekt niet en rookt ook niet buitensporig veel. Wat kan dit zijn en is dit makkelijk op te lossen?

- Er zit een TK carb. op, is hiervoor makkelijk aan onderdelen te komen?

- Zit er origineel een contactpunten of electrische ontsteking op?

Alvast bedankt voor de antwoorden

Dit bericht is gewijzigd door zundapp sprinter op 23-7-2006 om 11:14 uur.
 

mtlover 23-7-2006 12:00 Print reply

Posts: 2372
Quote:
- Er is een stukje uit een carter, is nu door vorige eigenaar vakkundig opgelost met kit. Is dat makkelijk fatsoenlijk te repareren of zal ik het blok vervangen? En wat kost een "nieuw" blok voor een dtr ongeveer.
Dit zou je eventueel ook met kneedbaar staal op kunnen lossen, dat ligt er maar net aan hoever het carter eraan is..

Quote:
- De achterveer is veel te slap, kan dit opgeknapt worden of moet hij vervangen worden?
Ik zou deze vervangen, vering moet gewoon goed zijn en buiten dat is dat best nog wel 2e hands te krijgen


Quote:
- Hij loopt zowat op olie, maar lekt niet en rookt ook niet buitensporig veel. Wat kan dit zijn en is dit makkelijk op te lossen?
Hm, keering lek denk ik, je zou het blokje gelijk compleet kunnen reviseren als je daar handig in bent.

Quote:
- Er zit een TK carb. op, is hiervoor makkelijk aan onderdelen te komen?
TKD neem ik aan? Dat is imitatie Mikuni, qua sproeiers e.d. dus genoeg voor te krijgen, schijnt alleen moeilijk af te stellen te zijn.

Quote:
- Zit er origineel een contactpunten of electrische ontsteking op?
Contactpunten.

Lees dit topicanders eens door..



Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 23-7-2006 om 12:01 uur.
 
Dude..Dennis 23-7-2006 12:01 Print reply
Posts: 324
Als jouwn sparta met, nog in goede staat is had ik de ruil niet gedaan eerlijk gezegd
 
Kheb de dikke schijt aan scooters
Bromvlieg 23-7-2006 12:31 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dude..Dennis
Als jouwn sparta met, nog in goede staat is had ik de ruil niet gedaan eerlijk gezegd


Ik ook niet
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
bart de scootergek 23-7-2006 12:37 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TS50ER-owner
[...]


Ik ook niet



fijn dat je dat vind, alleen is het niet echt nuttig voor de topicstarter.
 
Honda RC-33
zundapp sprinter 23-7-2006 12:44 Print reply
Posts: 128
@mtlover

ik bedoelde eigelijk niet de blokolie, ik bedoelde de mengolie.
En bedankt voor dat topic, alles weer een stuk duidelijker.
 
mtlover 23-7-2006 12:46 Print reply

Posts: 2372
Dan zou je even naar de bougiekleur moeten kijken omdat ie dan waarschijnlijk te rijk is afgesteld.
 
zundapp sprinter 23-7-2006 14:31 Print reply
Posts: 128
Bougiekleur is ook goed, als ik hem ruil sluit ik de oliepomp wel af. Vertrouw zo'n oud pompje toch al niet.

Nog 1 vraagje: De blokken van DTR en DT zijn uitwisselbaar, maar kan je ook de ontsteking van een DTR op een DT blok zetten, of heeft die compleet andere bevestigingspunten.

En hoe zit dat nu met de koppelingsplaten, DT blok heeft er dus 2 en DTR blok heeft er 3???
 
Menu2t 23-7-2006 14:39 Print reply

Posts: 2815
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp sprinter
Bougiekleur is ook goed, als ik hem ruil sluit ik de oliepomp wel af. Vertrouw zo'n oud pompje toch al niet.

Nog 1 vraagje: De blokken van DTR en DT zijn uitwisselbaar, maar kan je ook de ontsteking van een DTR op een DT blok zetten, of heeft die compleet andere bevestigingspunten.

En hoe zit dat nu met de koppelingsplaten, DT blok heeft er dus 2 en DTR blok heeft er 3???




DTR heeft electronisch. de ontstekingen zijn uitwisselbaar moet je alleen ook grondplaat en alles nemen. plus het feit dat je bij een DT dus geen cdi hebt en je wss ook je hele kabelboom overhoop moet gooien om die ertussen te krijgen.
 
NSR Supersprint special!
Kees de Jong 24-7-2006 10:13 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Airsal70ccDt
[...]




DTR heeft electronisch. de ontstekingen zijn uitwisselbaar moet je alleen ook grondplaat en alles nemen. plus het feit dat je bij een DT dus geen cdi hebt en je wss ook je hele kabelboom overhoop moet gooien om die ertussen te krijgen.


Gewoon hele nieuwe kabelboom.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp sprinter

En hoe zit dat nu met de koppelingsplaten, DT blok heeft er dus 2 en DTR blok heeft er 3???


Nederlandse DTR heeft 2 plaats zover ik weet.


Quote:

- Er is een stukje uit een carter, is nu door vorige eigenaar vakkundig opgelost met kit. Is dat makkelijk fatsoenlijk te repareren of zal ik het blok vervangen? En wat kost een "nieuw" blok voor een dtr ongeveer.



Gewoon blok vervangen als het niet goed zit, onderblokje kost rond de 25 euro.

Quote:


- De achterveer is veel te slap, kan dit opgeknapt worden of moet hij vervangen worden?




Dat zal wel vervangen worden, kost ook niet meer dan 2 tientjes lijkt me.

Quote:

- Hij loopt zowat op olie, maar lekt niet en rookt ook niet buitensporig veel. Wat kan dit zijn en is dit makkelijk op te lossen?



Hoe weet je dat ie "zowat op olie loopt"? Als pompje niet meer goed is kan je die vervangen of afsluiten.


Quote:

- Er zit een TK carb. op, is hiervoor makkelijk aan onderdelen te komen?



Hoeveel mm is het? Standaard zat er op DTR 14 mm Dell'Orto, op DT zaten standaard een Takei carburateur variƫrende van 12 tot 16 mm.

Quote:


- Zit er origineel een contactpunten of electrische ontsteking op?



Orgineel op DTR zit een elektronische ontsteking en geen contactpunten zoals eerder werd beweerd.

Quote:

Alvast bedankt voor de antwoorden



Graag gedaan.


Dit bericht is gewijzigd door k33s op 24-7-2006 om 10:14 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
zundapp sprinter 24-7-2006 13:06 Print reply
Posts: 128
Okee, dan koop ik hem wel gewoon, hij wou er 150 euro voor hebben, of ruilen voor mijn spartamet.

Is 150 euro dan veel voor deze dtr, er is dus een stukje uit het carter, maar lekt nu niet meer. Luchtfilter, remblokken, voorvorkkeeringen, achterveer moet vervangen worden. Verder is hij paars gespoten :p en het linkerhandkapje is kapot. Voor de rest loopt hij rond de 85/90 met een promatje, snelle 50 of misschien zelfs 60? En een TK carb, denk 14/16 mm.
 
Bromvlieg 24-7-2006 13:09 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp sprinter
Okee, dan koop ik hem wel gewoon, hij wou er 150 euro voor hebben, of ruilen voor mijn spartamet.

Is 150 euro dan veel voor deze dtr, er is dus een stukje uit het carter, maar lekt nu niet meer. Luchtfilter, remblokken, voorvorkkeeringen, achterveer moet vervangen worden. Verder is hij paars gespoten :p en het linkerhandkapje is kapot. Voor de rest loopt hij rond de 85/90 met een promatje, snelle 50 of misschien zelfs 60? En een TK carb, denk 14/16 mm.


Denk dat er nog wel meer kleine dingen opduiken die vervangen moeten worden.Houd daar zeker rekening mee, kosten worden altijd groter dan je denkt.
Misschien een foto ?
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
zundapp sprinter 24-7-2006 13:52 Print reply
Posts: 128
Foto heb ik niet, en kan ik ook niet maken. De vorige eigenaar vond het nodig zonder verzekering te rijden, dus de brommer staat nu op buro

Verder weet ik bijna 100% zeker dat er geen grote technische mankementen op zullen duiken. Ik heb hem zelf goed nagekeken, en 2 van me vrienden ook. Extra kosten is niet zo erg, ik wil gewoon voor 500 euro een fatsoenlijke brommer om mee naar school te kunnen gaan. Mijn zundapp knap ik namelijk op komende herfst/winter en daarna is hij te mooi om elke dag op school te laten staan
 

Dit topic is 941 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved