Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zuigerveren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #3808 - zuigerveren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 9-5-2002?21:07 Print topicpost

Posts: 2339
ik heb nu een nieuwe 50cc eurocilindro voor mn NSR en ik mol gelijk weer een zuigerveer *zucht* maar goed nu ga ik morgen ff nieuwe halen maar nu zij een gozer bij mij uit het dorp dat hij die ook een X wouw halen en dat die besteld moesten worden heel gekloot dus voordat hij ze had maar is dit waar dan? iedere brommerzaak heeft toch wel een paar zuigerveren die in eeen 50cc eurocilindro passen?? en hebben jullie nog tips voor het verwisselen van mn cilinder wat ik morgen ga doen? tis mn eerste X nl
 

SIWWN 9-5-2002?23:41 Print reply
Posts: 7079
Ik heb mijn zuigerveer ook al p.o. kapot gemaakt dus ik ga naar de bromshop moet dat wijf eerst weer met "leverancier" bellen of ze het hebben.
Ja kom vrijdag maar ophalen :p
 
Blorn 9-5-2002?23:48 Print reply

Posts: 13825
is er geen faq over cilinder verwisselen???

nou jah:
- zorg dat je goede nieuwe pakkingen hebt (of dat je de oude goed houd en opnieuw gebruikt) & koelvloeistof
- draai de drie boutjes los van et waterpomp zodat het koelvloeistof eruit ken lopen
- kick een paar keer zodat ie al het water eruit ken pompen (kicken gaat het makkelijkst zonder boegie )
- haal je carb en uitlaat los
- draai daarna alle 4 de moertjes los van de cilinderkop
- haal de cilinderkop eraf (ff slangetje etc. los halen)
- trek de cilinder er rustig af en zorg dat de zuiger niet op het carter flikkert..
- stop een doek in je carter zodat de zuigerpen veertjes niet in je carter flikkeren
- haal met een tang de veertjes weg bij de zuigerpen, tik zachtjes de zuigerpen eruit
- haal het naaldlager uit de drijfstang..

om erop te zetten de omgekeerde volgorde doen (duh...)
- let er wel op dat de zuiger goede kant opzit (ken je controleren door bovenop de zuiger te kijken (staat meestal IN op) en anders moet de zuiger met de zuigerveer-slotjes naar de inlaat kant toe
- olie de cilinder en naaldlager etc. voordat je het er weer in zet goed in met tweetakt olie (voor het inrijden etc)
- goed inrijden (mengels kan dan beter te rijk zijn dan te arm (is eigenlijk altijd zo))

en jah.. dat is het wel zon beetje

edit: is wel een faq maar dan voor ac cilinders... ga wel ff 1 schrijven voor lc

edit2: zo ff geschreven, als de mods ff snel toevoegen dan ken je dat ff lezen (staat toch net iets meer in)

[This message is edited by Honda NSR freak on 9-5-2002 23:58]

[This message is edited by Honda NSR freak on 10-5-2002 00:13]
 
Steve_ZHC 10-5-2002?11:44 Print reply

Posts: 2716
Ehrm, zeg slimme, ben jij wel helemaal bij?
De vraag was, ZIJN ER OOK ZUIGERVEREN VOOR EUROCILINDRO'S TE KOOP BIJ DE DOORSNEE BROMSHOP...
Ik wens u een goede nacht
 
NSR RULEZZ 10-5-2002?14:33 Print reply

Posts: 4934
eerm rijden jullie je zuigerveren wel in?
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Sneks 10-5-2002?14:38 Print reply
Posts: 2499
waarom het waterpompdekseltje loshalen, aan de onderkant van dat dekseltje zit een boutje waar je de koelvloeistof kunt aftappen. Dat werkt veel handiger.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 622 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved