Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - begrenzing gsm..?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #38069 - begrenzing gsm..?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1467 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees2501 21-7-2006 18:30 Print topicpost

Posts: 522
hey

ik heb zoon gevoel dat mijn gsm nog beetje begrenst is...
ik denk dit omdat hij niet in het rood kan komen ook niet in lage versnellingen dan stopt hij gewoon met trekke en blijft hij gewoon netjes rond de 8-9K
opzich wel handig maar:

ik heb er een metrakit onder gehangen en die heeft bij 8 k juist zijn trekpunt dus dan is het weer minder dat hij meteen weer stopt zou fijner zijn als hij ongeveer tot 10 kon. zou ik hier wat aan kunnen doen? ergens een begrenzing weghalen?
of een kwestie van tandwiele....


(ps. licht niet aan te kleine sproeier!)
 

Moped Macho 21-7-2006 18:37 Print reply

Posts: 2037
Heb je hem opnieuw afgesteld nadat je die andere pijp eronder hebt gehangen?
 
Boerenkool om half 10.
kees2501 21-7-2006 18:46 Print reply

Posts: 522
sja ik heb de goeie sproeier denk ik gevonde...

1 groter word bougie zwart 1 kleiner gaat ie beetje prutelen

al vind ik 74 voor een metrakit niet bepaald groot....

(ik heb er trouwens ook een langere bougie ingedaan omdat hij daarmee eerst 15 km harder mee ging)

Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 21-7-2006 om 18:48 uur.
 
mblover 21-7-2006 18:48 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
sja ik heb de goeie sproeier denk ik gevonde...

1 groter word bougie zwart 1 kleiner gaat ie beetje prutelen

al vind ik 74 voor een metrakit niet bepaald groot....

Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 21-7-2006 om 18:47 uur.


hoe is je bougie nu?

en als ie zwart wordt, wordt hij dan ook vet? of droog en zwart?

wat doet hij als je de chocke erop zet?
 
kees2501 21-7-2006 18:49 Print reply

Posts: 522
ik ga zo tog rije dus zal ff met chocke teste en zal nu eerst ook ff dat ding eruit draaie

en het ging eigelijk meer om dat van begrenze... zou dat kunne dat hij op 8-9000 toere begrenst is?

Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 21-7-2006 om 18:50 uur.
 
renegade 21-7-2006 18:59 Print reply

Posts: 1064
een langere bougie gast wie heeft er in godsnaam dan een korte in gedraait .. ik vind het niet zo vreemd dat hij 15 km langzamer loopt dan.

voor de rest tja begrenzingen bij een gsm.. ik d8 alleen de uitlaat. ja in het spruitstuk zit er nog 1 maar als jij met 12 mm rijd hoef je je daar niet druk om te maken.

als ik het zo hoor(als je al veel km's hebt gereden) moet je je zuigerveren veranderen.

zo niet hoor ik het nog wel:P

en owja .. orginele pijp is alleen begrenst tot 9K met snelle uitlaatjes kan je zo 12 draaien

Dit bericht is gewijzigd door renegade op 21-7-2006 om 18:59 uur.
 
flakfazer ==> renegade ( sonic powa)
kees2501 21-7-2006 19:03 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: renegade
een langere bougie gast wie heeft er in godsnaam dan een korte in gedraait .. ik vind het niet zo vreemd dat hij 15 km langzamer loopt dan.

voor de rest tja begrenzingen bij een gsm.. ik d8 alleen de uitlaat. ja in het spruitstuk zit er nog 1 maar als jij met 12 mm rijd hoef je je daar niet druk om te maken.

als ik het zo hoor(als je al veel km's hebt gereden) moet je je zuigerveren veranderen.

zo niet hoor ik het nog wel:P

en owja .. orginele pijp is alleen begrenst tot 9K met snelle uitlaatjes kan je zo 12 draaien

Dit bericht is gewijzigd door renegade op 21-7-2006 om 18:59 uur.



zuigerveren laak maar nie doen
pas 900 km erop gerede met deze cilinder...

ene ik denk dak geen 12mm heb eigelijk maar hoe kan ik dat zien? waar moet je meten hij zit wel wat losjes op het spruitstuk... dus zal niet origineel zijn
 
Moped Macho 21-7-2006 19:38 Print reply

Posts: 2037
Moet je hem er even afhalen, en de inlaat (dus waar de benzine EN lucht doorheen gaat) even opmeten van de carb.
Als ie er losjes opzit, zou het dan geen valse lucht kunnen zijn?

Ik denk dat je hem gewoon even goed af moet stellen.

@ renegade: Toen ik mijn tsx kocht, zat er ook een korte in (moest dus een lange in). Alleen merkte ik niets van prestatie verlies, wat eigenlijk best wel vreemd is

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 21-7-2006 om 19:39 uur.
 
Boerenkool om half 10.
rebbes 22-7-2006 14:18 Print reply

Posts: 218
maar als je in een gilera gsm een lange bougie zet.... raak hij dan de zuiger niet????? want als ie dat doet ben je wel zwaar de zak..!! en trouwens!!! hoe kan het dat een lange en een korte bougie zoveel scheelt??


 
Vuile Beunkoe 22-7-2006 14:26 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
maar als je in een gilera gsm een lange bougie zet.... raak hij dan de zuiger niet????? want als ie dat doet ben je wel zwaar de zak..!! en trouwens!!! hoe kan het dat een lange en een korte bougie zoveel scheelt??




je hele verbrandingskamer verandert dan...

en nee hij raakt de zuiger niet, want er hoort een lange in...

en hij heeft er al mee gereden, dus als ie de zuiger zou raken, rijd ie niet.

ff nadenken, mja gezien de smileys lukt je dat niet zo :P
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
rebbes 22-7-2006 14:32 Print reply

Posts: 218
maar het is tog niet goed voor je zuiger als iemand die itogenoeg is om van een standaard grote naar een kleine te gaan... dat is tog niet goed voor je zuiger... zo bedoel ik he...
 
Vuile Beunkoe 22-7-2006 14:38 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rebbes
maar het is tog niet goed voor je zuiger als iemand die itogenoeg is om van een standaard grote naar een kleine te gaan... dat is tog niet goed voor je zuiger... zo bedoel ik he...


maar het is ook niet slecht...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
rebbes 22-7-2006 14:48 Print reply

Posts: 218
oh oke.... mischien moet ik dat dan ook eens proberen... want ik heb nu ook een kleine geloof ik... maar scheelt dat 15 km ja

 
Vuile Beunkoe 22-7-2006 15:32 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho

@ renegade: Toen ik mijn tsx kocht, zat er ook een korte in (moest dus een lange in). Alleen merkte ik niets van prestatie verlies, wat eigenlijk best wel vreemd is

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 21-7-2006 om 19:39 uur.



ja moet je wel malossi stickers op plakken he

lees ff man
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
rebbes 22-7-2006 16:47 Print reply

Posts: 218
maar een lange of korte bougie schilt tog geen 15 km per uur
of wel dan?
 
oenoehoofd 22-7-2006 16:52 Print reply

Posts: 17851
gsm heeft ori 14mm ff voor de duidelijkheid. ik weetniet of je ori carb erop hebt? zoals renegade al zegt, ori is alleen in uitlaat. spruitstuk weet ik zo niet. met metraknetter moet je idd de 12 wel halen. ik weet zoniet een oplossing voor je probleem.. kunnen idd je zuigerveren zijn, ookal heb je nog maar zo weinig km's... is hij wel goed ingereden?
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY

Dit topic is 1467 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved