Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Low-budget Mijn Furia opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 696 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38067 - Low-budget Mijn Furia opvoeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2969 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 21-7-2006 19:48 Print reply

Posts: 34930
ik werk bij opvoeren.nl

ik vraag donderdag wel ff wat eigenlijk de beste en goedkoopste cilinder is


en ja niet eerder want dan werk ik pas weer
 
giggitybyte
mblover 21-7-2006 20:37 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ik werk bij opvoeren.nl

ik vraag donderdag wel ff wat eigenlijk de beste en goedkoopste cilinder is


en ja niet eerder want dan werk ik pas weer


Heb je weleens op die airsall gereden? loopt voor 170 euro erg hard.
de dr's (imi volgens mij???) heb ik geen ervaring mee.

ben benieuwd wat hun zeggen.
 
mulder 21-7-2006 21:21 Print reply

Posts: 13701
dr is beter dan immitatie
 
MH-FURIA 21-7-2006 22:59 Print reply
Posts: 19
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakdoeve
Bedankt voor de reacties

Volgens mij zit er een 12 mm dellorto onder, of een 14, maar ik meen 12.

"Eurokit 80cc Cilinder past op orgineel 50cc motorblok
Cilinder compleet. Incl..cilinderkop"

Deze klinkt wle interessant Kan het me alleen moeilijk voorstellen, dikke 80cc eronder zonder ook maar wat aan te passen? Maar goed..


Er zit een 12 mm Dellorto standaart onder!

Ik weet niet hoe snel je wil gaan maar ik heb hem alleen ontgrenst en een metrakt uitlaat eronder gezet en hij loop ong. 85 km p/u moet je alleen wel ff je sproeier ook vervangen want dat was de vorige eigenaar van die van mij ff vergeten en nu is me zuiger naar de klote

als je er een grotere cillinder op wil zetten moet je volgens mij wat wegvijlen op het blok anders krijg je er nooit een andere cillinder op voor info http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/145
 
WIE HET LAATST LACHT,
Frysk 22-7-2006 0:18 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
dr is beter dan immitatie

yd

DR is een zeer goeie cilinder heb ze er vandaag toevallig over praten toen er iemand belde
 
giggitybyte
mblover 22-7-2006 0:28 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-FURIA
als je er een grotere cillinder op wil zetten moet je volgens mij wat wegvijlen op het blok anders krijg je er nooit een andere cillinder op voor info http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/145


heb je uberhaupt gelezen?
ik heb uitgelegd, dat dat bij de eurokit niet hoeft. Die past zo.
Zwarte top performance trouwens ook, en dat is meer een koppelcilinder.

DR heb ik geen ervaring mee, dacht dat dat imi was.
 
Furia Master 22-7-2006 12:35 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dakdoeve
De topictitel zegt het al. Ik heb dus enkele honderden euro's ter beschikking om mijn Motorhispania Furia op te voeren, nu wil ik hem dus met zo min mogelijk geld, zo snel mogelijk maken. Op dit moment is hij standaard (alle begrenzers zijn er uit). Nou heb ik op opvoeren.nl een paar goedkope 75/80 cc cilinders gezien (Eurokit, Gilardoni) maar gaat dat werken ? Zomaar een zwaardere cilinder erop gooien zonder een dikke uitlaat er onder te hangen ? Spruitstukken en carburateurs kunnen eventueel aangepast worden aangezien die nog voor vrij weinig te krijgen zijn, maar een uitlaat EN cilinder wordt al weer moeilijker. Alleen een snelle uitlaat lijkt me niet genoeg voor echt een flinke snelheidswinst, ik kan er wel 1 kopen maar daar wacht ik dus nog even mee. Iemand tips??


1. Ik heb ook een tijdje rond gereden met een 70 gilardoni en ori uitlaat. Kost je wel veel vermogen tov een 70cc uitlaat maar het kan gewoon goed hoor.
Als je dan toch meer vermogen eruit wil halen en je neemt een andere uitlaat zou ik gaan voor een Yasuni Cross HM of een Yasuni SPR/3 (zijn qua prestatie's gelijk aan de HMR/2 allen zijn deze voor de cross/SM modellen)

2. Ik zou iig wel een andere carb nemen ipv de ori 12mm die je nu hebt. Ga bijv voor een 19 of 21mm oid (die passen ook gewoon in je ori spruitstuk en kosten een euro of 50 nieuw.

3. Ik rij nu nog steeds met ori krukas en ik heb toch wel een redelijk stevige setup:

70 gilardoni
21mm dellorto
Hebo membraan
Doppler powerfilter
Yasuni SPR/3

Natuurlijk wel altijd goed wamrijden voor je hem opentrekt maar dat geld met een andere krukas eigenlijk ook.
Ik zou wel je je ori luchtfilter aanpassen of een powerfilter kopen, ori luchtfilter van furia werkt namelijk behoorlijk begrenzend op een dergelijke setup.

4. Als je dan je membraan nog even aanpast; Ori membraan en dan strakkere plaatjes erin of een andere membraan kopen (zou ik voor de malossi VL6 gaan). Ori membraanplaatjes zijn namelijk te slap voor een 70cc.

5. Je moet alleen wel opletten dan je cilinder past ivm de carterrestrictie. Blokken vanaf 2003 hebben namelijk ee restrictie ingebouwd waardoor je niet zomaar een andere cilinder kan monteren maar als je die 70 cc bestelt en je geeft even aan van welke jaar je blok is en of ze de cilinder even af willen draaien voor je doen de meeste zaken dat meteen voor je en is het slechts een kwestie van plug and play als je hem binnenkrijgt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
heb je uberhaupt gelezen?
ik heb uitgelegd, dat dat bij de eurokit niet hoeft. Die past zo.
Zwarte top performance trouwens ook, en dat is meer een koppelcilinder.

DR heb ik geen ervaring mee, dacht dat dat imi was.


Is niet altijd waar! Ligt er maar net aan hoe de voorraad is bij de zaak waar je hem koopt. Kameraad van me heeft 1,5 maand geleden een nieuwe gila gekocht en die moest ook afgedraaid worden, vandaar dat ik zeg dat je dat even aan moete geven als je hem besteld dan weten hun wel of ze hem af moeten draaien of niet.

En DR is idd imitatie cilinder, is namelijk dezelfde als de Zwarte Top Performance maar slechter afgewerkt.

 
mblover 22-7-2006 12:56 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Furia Master
[...]


Is niet altijd waar! Ligt er maar net aan hoe de voorraad is bij de zaak waar je hem koopt. Kameraad van me heeft 1,5 maand geleden een nieuwe gila gekocht en die moest ook afgedraaid worden, vandaar dat ik zeg dat je dat even aan moete geven als je hem besteld dan weten hun wel of ze hem af moeten draaien of niet.

En DR is idd imitatie cilinder, is namelijk dezelfde als de Zwarte Top Performance maar slechter afgewerkt.



dat is wel waar,
gilardoni is geen eurokit,

eurokit past zo en zwarte top ook, gilardoni is anders en past blijkbaar niet. Meeste passen niet, maar eurokit en zwarte top passen wel zo. Of de carterbegrenzing moet bij een tzr anders zijn als bij een furia maar dat lijkt me sterk.
hoogtoerige uitlaat is lekker op die eurokit,
12mm is idd te klein
ori membraam kon bij tzr wel, weet niet of hier verschil in zit maar dat denk ik haast niet, al zit er op een tzr wel std een grotere carb.

die eurokit raad ik je echt aan, heerlijke maar wel behoorlijk hoogtoerige straatcilinder.

ori as enzo kunnen idd gewoon
 
Furia Master 22-7-2006 22:45 Print reply
Posts: 14
Van andere cilinders als de gila weet ik niet of ze meteen passen maar mij werd door verschillende mensen verteld dat die er zo zonder aanpassing in paste omdat zij oo een gila hadden gekocht maar dat viel toch maar vies tegen toen we hem thuis kregen
Vandaar dat ik zeg; als je er 1 besteld ergens geef ff door dat je een carterrestrictie hebt en of hun hem dan af kunnen draaien als dat mogelijk is. Dan weten hun wel of ze hem af moeten draaien of niet

Nog even over dat membraan......ori membraan is gewoon en goed membraan maar de plaatjes zijn toch echt te slap voor een dergelijke setup hoor! Als je een ander membran haalt of je zet er strakkere plaatjes in ga je niet perse harder ofso maar je kunt wel veel verschil merken in verbruik hoor (ik spreek uit ervaring )
 
Dakdoeve 24-7-2006 14:30 Print reply
Posts: 3
Wow bedankt voor de reacties hier heb ik wat aan

Racekip, geld voor eventuele boetes is aanwezig. Maar ja als het goed is kan je met een snelle brommer ook beter wegkomen dus...

MBlover, interessante post Klinkt als een hele leuke set up, die 80 Airsall + hmr2 en grotere carb. Ik hou van hoogtoerig dus de top performance laat ik maar achterwege

Renegade, wat jij zegt zat ik ook aan te denken idd. Een (70cc) uitlaat + carb en dan evt. later de cilinder aanpassen.

Alle andere mensen ook bedankt voor tips en info .

Ik ga vanavond (nu geen tijd) het topic ff op mn gemak doorlezen en als ik er uit kom een keuze maken.
 
Streetmaniac 26-7-2006 0:09 Print reply

Posts: 351
Lijkt me dus duidelijk dat je begint bij krukas of zoiezo krukaslagers Carrera 3 of 4 en wat dacht je van strakkere veren op je koppelings platen, je hebt het hier over een 75 cc of 80 dus daar gaat een malossi rhq aankomen (als je goedkoop wil zijn) dopler race kan er ook in die zijn 90,- als ik het wel heb, maar nix vergeleken de rhq je moet met veel cc's tog beter op je kwaliteid van spullen gaan letten. als je egt een advies wil dan zou ik ZEKER adviseren om zegmaar een 70kit te kopen op marktplaats of nieuw wat jij wil en heb laten tunen (stage 3) dan praten we verder.. weet wel dat 90km/h (bij een 50) heel wat anders is als 150km/u (met een 80)


 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
Furia Master 26-7-2006 1:51 Print reply
Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streetmaniac
Lijkt me dus duidelijk dat je begint bij krukas of zoiezo krukaslagers Carrera 3 of 4 en wat dacht je van strakkere veren op je koppelings platen, je hebt het hier over een 75 cc of 80 dus daar gaat een malossi rhq aankomen (als je goedkoop wil zijn) dopler race kan er ook in die zijn 90,- als ik het wel heb, maar nix vergeleken de rhq je moet met veel cc's tog beter op je kwaliteid van spullen gaan letten. als je egt een advies wil dan zou ik ZEKER adviseren om zegmaar een 70kit te kopen op marktplaats of nieuw wat jij wil en heb laten tunen (stage 3) dan praten we verder.. weet wel dat 90km/h (bij een 50) heel wat anders is als 150km/u (met een 80)




Dit is dus gewoon dikke bulshit

1. Ik neem aan dat je C3 of 4 lagers bedoelt? C3 is goed zat...C4 is TE!! moet je heel goed en lang warmrijden voordat je ze flink kan belasten. Doe je dat niet dan zijn ze binnen no-time naar de ballen of ze gaan iig niet lang mee

2. Strakkere veren zal waarschijnlijk nodig zijn idd maar dat kun je ook even afwachten. Ik reed (tot en met afgelopen zondag welteverstaan ) met een 70 gila, 21mm carb, Yasuni SPR/3 en nog gewoon met ori koppeling en slipte geen moment.
Als je het zeker voor het onzeker wil nemen bestel je meteen een setje malossi veren mee voor € 10 zodat je er zeker van bent dat hij niet gaat slippen.
Als je ori platen nog goed zijn voldoet dit wel. Metrakit of andere versterkte koppelingsets zijn namelijk allemaal gewoon uitgevoerd met de standaard Adige platen dus als je platen nog goed zijn is het nutteloos om een set platen te kopen.
Dit geld voor bijna alle sets behalve de doppler set van opvoeren.nl
Dit is namelijk wel een set met andere platen met afwijkende maten, vandaar ook dat daar de stalen platen ook bijgeleverd worden omdat het anders niet past. Maar in jouw geval is alleen andere veren voldoende en als je ori platen ook niet goed meer zijn gewoon de doppler koppeling pakken, heb je geheid nergens geen last meer van

3. Die malossi RHQ is helemaal gelul.......ik ken verschillende sprinters die met de goedkope doppler krukas van ca € 90 rondrijden en die houdt al dat vermogen gewoon goed en die gasten gebruiken ook zeker geen prutzooi om te voorkomen dat hun cilindertje van 300-350 eurie naar de donder geholpen word. Als je zo nodig een betere krukas wil pak dan de doppler racing van ca. € 120 Die kan de meest brute setups ook wel aan...en als je dannog niet tevereden bent pak dan de polini krukas van ca. € 220! Dat is momenteel toch wel 1 van de beste assen op de markt voor AM6 blokjes.

4. Meer cc's betekent niet meteen altijd meer vermogen...........

5. Over dat zogenaamde stage 3 oftewel max tunen heeft iedere tuner andere ideeen en is dus geen enkele richtlijn voor.....

6. Ik weet niet hoe jij die 150 km/u wil halen met een setup zoals hij heeft maar dat gaat je nooit lukken.....jah met een vertanding waar je 2 km voor nodig hebt om op top te komen misschien, dan haal je het misschien op de teller maar nog zeker niet in echte km/u.

7. Verdiep jij jezelf er eerst eens wat meer in voordat je mensen allerlei dingen aan gaat praten zonder dat je weet waar je het over hebt......dan praten we verder
 
mblover 26-7-2006 2:03 Print reply

Posts: 5391
@Furiamaster,
de eurokit/airsall heb ik zelf gehad en paste er zo op. Idem voor de top performance. Dus dat is niet ergens opgevangen maar gewoon die ervaring dat het er zo op past

@Streetmaniac,
andere krukas + lagers is imo een beetje overdreven. Je zal echt wel sneller aan een revisie moeten, maar tis niet zo dat je hele zooi doormidden breekt oid hoor.

Koppeling kan iets sterker moeten idd, gewoon setje sterkere veren is zat hoogstwaarschijnlijk. tis een airsall, en voor het geld een hele leuke cilinder, maar tis geen manston ofzo dus zo erg is het niet.

en die klepkes, toch maar een keer proberen, gezuip van dat takkeding

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 26-7-2006 om 2:07 uur.
 
Furia Master 27-7-2006 0:37 Print reply
Posts: 14
Zou goed kunne hoor dat die zonder aanpassingen past...heb ik nooit gehad en ook niemand die ik ken heeft hem
Maar over die Top Performance ben ik er nog niet zo zeker van....dus jij wil zeggen dat je met een cilinder van een 49,5mm boring zonder aanpassingen in het blok past terwijl de restrictie er nog in zit? Lijkt me sterk namelijk...mijn gila kon ik afrdaaien maar op zo'n roze top die ik toevallig besteld heb vandaag blijft er dan bijna geen hemd meer over denk ik zomaar.


En die kleppen zou ik zeker proberen! Scheelde bij mij echt flink wat qua verbruik en ook qua gasreactie wel een beetje trouwens
 
mblover 27-7-2006 2:00 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Furia Master
Zou goed kunne hoor dat die zonder aanpassingen past...heb ik nooit gehad en ook niemand die ik ken heeft hem
Maar over die Top Performance ben ik er nog niet zo zeker van....dus jij wil zeggen dat je met een cilinder van een 49,5mm boring zonder aanpassingen in het blok past terwijl de restrictie er nog in zit? Lijkt me sterk namelijk...mijn gila kon ik afrdaaien maar op zo'n roze top die ik toevallig besteld heb vandaag blijft er dan bijna geen hemd meer over denk ik zomaar.


En die kleppen zou ik zeker proberen! Scheelde bij mij echt flink wat qua verbruik en ook qua gasreactie wel een beetje trouwens



zwarte top heb ik op mijn blok zitten nu, daarvoor die airsall. en in een tzr van 2005 zit toch echt een ristrictie.
past gewoon wel.
 

Dit topic is 2969 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved