Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #38067 - Low-budget Mijn Furia opvoeren
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2926 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Dakdoeve |
21-7-2006 16:43 |
Posts: 3 |
De topictitel zegt het al. Ik heb dus enkele honderden euro's ter beschikking om mijn Motorhispania Furia op te voeren, nu wil ik hem dus met zo min mogelijk geld, zo snel mogelijk maken. Op dit moment is hij standaard (alle begrenzers zijn er uit). Nou heb ik op opvoeren.nl een paar goedkope 75/80 cc cilinders gezien (Eurokit, Gilardoni) maar gaat dat werken ? Zomaar een zwaardere cilinder erop gooien zonder een dikke uitlaat er onder te hangen ? Spruitstukken en carburateurs kunnen eventueel aangepast worden aangezien die nog voor vrij weinig te krijgen zijn, maar een uitlaat EN cilinder wordt al weer moeilijker. Alleen een snelle uitlaat lijkt me niet genoeg voor echt een flinke snelheidswinst, ik kan er wel 1 kopen maar daar wacht ik dus nog even mee. Iemand tips??
|
|
|
|
Name of Steel |
21-7-2006 16:45 |
Posts: 3532 |
ik raad je aan om gewoon heel vaak op marktplaats te kijken, en gewoon "snelle" vooraden op te kopen, staan er de laatste tijd veel op!!
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
christianos |
21-7-2006 16:45 |
Posts: 20445 |
als je snel wilt met een opvoer cilinder moet je ook een andere uitlaat en carberateur..
|
|
|
|
stivoman |
21-7-2006 16:45 |
Posts: 5353 |
gewoon een andere pijp en carb.. ga je ook al een stuk sneller, wil je ook een andere cillinder, 70 ofs, moet je ook weer krukas , lagers enzo nieuw halen
|
|
4 rings rule them all |
|
XtreemTerror |
21-7-2006 16:47 |
Posts: 1629 |
je kan 80cc of 70cc er onder flikkeren zonder uitlaat aan te passen maar je moet wel grotere carburateur, anders zal ie binnen de korste x vastlopen,
verder kan je zo een 70cc om een am6 blok zetten,
gilerdonie is wel goed
eurokit geen ervaring
of airsel is goed (volgens de meeste)
dus denk datje met 150/200 euro GOED klaar moet zijn
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stivoman
gewoon een andere pijp en carb.. ga je ook al een stuk sneller, wil je ook een andere cillinder, 70 ofs, moet je ook weer krukas , lagers enzo nieuw halen
Lul niet... je hoeft niet persee een nieuwe krukkas , en lagers
Dit bericht is gewijzigd door XtreemTerror op 21-7-2006 om 16:47 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
Moped Macho |
21-7-2006 16:52 |
Posts: 2037 |
Hij bedoelt denk ik dat je die dan waarschijnlijk sneller moet vervangen.
Zo ben je dus nog veel geld kwijt.
Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 21-7-2006 om 16:52 uur.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Woutjuh |
21-7-2006 16:52 |
Posts: 4422 |
@ XtreemTerror
eurokit en airsal zijn hetzelfde(bij een MT5 iig)
|
|
veel MT spul te koop! |
|
XtreemTerror |
21-7-2006 16:54 |
Posts: 1629 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
Hij bedoelt denk ik dat je die dan waarschijnlijk sneller moet vervangen.
Zo ben je dus nog veel geld kwijt.
Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 21-7-2006 om 16:52 uur.
naja zo veel sneller niet, anders doe je wat fout....
maja als hij zijn blok niet heeft opengehad en weinig km's er op heeft kan je best lang rijden,
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
@ XtreemTerror
eurokit en airsal zijn hetzelfde(bij een MT5 iig)
mhhhh geen flouw idee
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b] |
|
StefanB |
21-7-2006 17:12 |
Posts: 2591 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: XtreemTerror
[...]
naja zo veel sneller niet, anders doe je wat fout....
maja als hij zijn blok niet heeft opengehad en weinig km's er op heeft kan je best lang rijden,
[...]
mhhhh geen flouw idee
net alsof ie minder mee kan rijden als z'n blok open is gweest..
en ehh alleen een andere cil ga je echt niet veel harder mee, alleen wat meer koppel
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
mblover |
21-7-2006 17:34 |
Posts: 5391 |
is die furia ook std een 16mm carb zoals een tzr?
zo ja, airsall (eurokit) 70cc, en een 2e handse hmr2 en dan loopt hij voor het geld behoorlijk hard.
verder, voor die airsall hoef je echt je lagers en krukas nog niet te vervangen. Je zal wel eerder moeten reviseren als met std 50, maar tis niet zo dat je niet met dat spul kan rijden hoor.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 21-7-2006 om 17:35 uur.
|
|
|
|
Dakdoeve |
21-7-2006 18:10 |
Posts: 3 |
Bedankt voor de reacties
Volgens mij zit er een 12 mm dellorto onder, of een 14, maar ik meen 12.
"Eurokit 80cc Cilinder past op orgineel 50cc motorblok
Cilinder compleet. Incl..cilinderkop"
Deze klinkt wle interessant Kan het me alleen moeilijk voorstellen, dikke 80cc eronder zonder ook maar wat aan te passen? Maar goed..
|
|
|
|
stoeptegel |
21-7-2006 18:13 |
Posts: 3085 |
het is geen oude honda meuk he
|
|
80 cc ownatsj |
|
Racekip #1 |
21-7-2006 18:26 |
Posts: 1119 |
jij wil hem opvoeren en je zegt dat jij een low budget heb
maar heb jij dan ook wel geld voor eventueele boetes?
en anders andere pijp en carb.
|
|
loud pipes saves lives |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
21-7-2006 18:27 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
het is geen oude honda meuk he
on-der-bouw-en
die ''80cc'' heeft er ook maar 72 oid
|
|
|
|
mblover |
21-7-2006 18:44 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dakdoeve
Bedankt voor de reacties
Volgens mij zit er een 12 mm dellorto onder, of een 14, maar ik meen 12.
"Eurokit 80cc Cilinder past op orgineel 50cc motorblok
Cilinder compleet. Incl..cilinderkop"
Deze klinkt wle interessant Kan het me alleen moeilijk voorstellen, dikke 80cc eronder zonder ook maar wat aan te passen? Maar goed..
die cilinder is 70,5 cc, als je het uitrekent met de juiste formules.
voor het geld verder een zeer mooie cilinder. Zuiger is geen superkwaliteit, maar voor het geld wat je er voor betaalt is hij best snel.
ori uitlaat kan niet. ik had er een hmr2 onder, die liep hier echt mooi op. Wordt wel onderlangs dan voor jou. Bovenlangse weet ik zo niet exact wat lekker loopt. (iig hoogtoerige pijp kopen)
ik heb er met een 16mm carb mee gereden en ori filter op een tzr, liep best leuk als je kijkt wat ik ervoor gedokt heb, zowel kwa prestaties als kwa verbruik. Toen ff met 22 dellie en twin-air gereden, maar dat er even later weer afgehaald ivm verbruik, maar met die 22 dellie beukt ie nog een stuk harder. Helaas is hij wel kapot gelopen hier, maar dat komt wss door te slecht inrijden icm warm weer en hoog in toeren (in powerband, powerband begint bij 9000 toeren, en hij trekt hem zo de toerenteller uit) over de dijk heen knallen, 1,5 uur achter elkaar.(overigens heeft de cilinder niet zo gek veel geleden, maar zuiger is echt kapot)
dus als je hard wilt gaan:
-80 airsall
-hmr2
-iets grotere carb, 16 liep leuk, 22 liep hard maar zuipt veel, dus als je vee l rijd en hij een beetje zuinig moet blijven, denk dan aan 17,5 oid.
dan beukt ie op de roller in de 3e versnelling al zonder moeite naar 2kw. Ik reed met overtoeren met die 16mm 115 op tzr teller, 110 echt ofzo dus (tzr teller is redelijk nauwkeurig).
trouwens, dat ie op het ori 50cc blok past, daarmee bedoelen ze dat je geen last hebt van de carterbegrenzing. Dit geld ook voor de zwarte top performance, en dat is een laagtoerige koppel cilinder en niet zo'n toerenjanker als de airsall.
|
|
|
|
renegade |
21-7-2006 18:49 |
Posts: 1064 |
ik weet niet of je bekent met orginele cilinders van am6 en derbi???
zodra er een goeie uitlaat op komt maak het zeker wel verschil!
dus wat jij moet doen is een 2 de hands uitlaat scoren ( beetje bekent ding dus geen meuk!) + een leuk carbtje(17.5bijv) en dan kan ik jou verzekeren dat dat ding snel gaat lopen.
als hier de lol weer van af is kan je altijd nog naar 70 cc stappen
|
|
flakfazer ==> renegade ( sonic powa) |
|
Dit topic is 2926 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|