inderdaad proberen te ontluchten. Heel simpel:
1. zet je brommer recht.
2. je schroeft het dekseltje van het oliereservoir er af.
3. je vult hem met remolie. Het niveua moet ongeveer in het midden zitten tussen de twee lijnen min en max.
4. Je kijkt naar je remklauw, daar zit een soort ventiel op. Te herkennen aan het rubberen dopje. Haal het dopje er af.
5. Op het ventiel plaats je een doorzichtig slangetje van een paar cm lang. 3-4 cm is meer dan genoeg.
6. Onderaan het ventiel zit een moer, die draai je een halve slag open. Verder hoeft niet want je moet m de hele tijd open en dicht draaien. Een halve slag werkt het makkelijkst, dan kan je namelijk de sleutel op de moer laten zitten en m naar boven en beneden doen om m te sluiten.
7. Dus halve slag open, dan ga je naar je remhendel. Druk de hendel langzaam in en kijk naar het doorzichtige slangetje. Er komt dan remvloeistof uit met luchtbellen er in. Houdt de hendel helemaal ingedrukt en sluit dan het ventiel op de klauw door de moer weer vast te draaien.
8. Laat de hendel weer langzaam opkomen.
9. Herhaal deze stap een paar keer, totdat alle lucht er uit is of totdat er genoeg druk is om te remmen.
10. Sluit het ventiel goed en doe het rubberen dopje weer terug. En sluit uiteraard het bakje van het reservoir weer.
Paar kleine tips:
- Houd het vloeistof niveau in de gaten, min. tot de helft vullen.
- Laat de vloeistof niet op geverfde delen komen, ook niet op de banden. Het is namelijk erg aggressief spul.
- Tik met je vingers tegen de leiding, soms blijft de lucht een beetje hangen.
Succes!
|