Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Motorisch probleem Yamaha RD50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 969 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38028 - Motorisch probleem Yamaha RD50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robinhelmig 18-7-2006 19:23 Print topicpost
Posts: 52
Vanmiddag onderweg naar Massink tweewielers net na een rotonde viel mijn brommer ineens (zonder stoteren) uit!

Na dacht ik: hij is misschien een beetje warm, gelukkig kon ik in de schaduw staan dus een 20 minuten laten afkoelen maar nog steeds niets..
Toen gezorgt dat ik maar even me pa liet langskomen, met wat gereedschap en een grote bus!
Op dat moment gedaan:
Bougie nagekeken (zat parel in), die eruit.. (wel vonk daarna)
Carb schoongemaakt..

Bijde geen effect..
Nu inmiddels 7 uur later en 5 uur sleutelen doet ie het nog niet..
Wat we inmiddels hebben nagekeken of dat het niet was is:
- Zuigerveren (lijken in orde)
- Ontsteking helemaal goed gezet
- Bougie vervangen
- Carb nogmaals schoongemaakt

Dit allemaal mocht ook geen effect hebben! Hij doet het nogsteeds niet ook niet met aanlopen!
 

Jarco 18-7-2006 19:26 Print reply

Posts: 4520
krijgt ie nog wel benzine?
 
robinhelmig 18-7-2006 19:27 Print reply
Posts: 52
ja zeker we hebben er wat toilet papier bovenop gehouden en dat wordt gewoon nat!


 
Travel Fast 18-7-2006 19:31 Print reply

Posts: 486
Een paar vraagjes?

Vonkt je bougie nu?
Heb je wel compressie (genoeg)?
Membraam kleppen al na gekeken?
Geen valse lucht?

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Henk-88 18-7-2006 19:31 Print reply

Posts: 26703
Check je zuiger eens of die nog wel de normale vorm heeft overal.

Ik heb wel eens vernomen dat bij te arm lopende brommers (te kleine sproeier) dat de zuiger in deeltjes wegsmelt als het ware en je hebt dan ook zo'n parel-fenomeen tussen je bougie-elektroden. Ik hoop het echter niet voor je.

Het is niet het eerste wat me te binnen schiet bij dit soort problemen maar nu wel omdat je het meeste al gecheckt hebt.
Wat je nog wel kunt controleren is of er vuil in je benzinekraantje zit. Vervang je benzinefilter ook gelijk maar.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
robinhelmig 18-7-2006 19:35 Print reply
Posts: 52
@ henk
zuiger leek op het eerste ogenblik er netjes uit te zien!..


@Travel Fast
De bougie vonkt zonder problemen, ook als je de kabel ong 1cm van blok afhoudt sprinkt de vonk wel over dus hij is ook krachtig genoeg..
Membraam, hoe moet ik dit checken? met lucht doorgespoten leek op die manier in orde..
En valse lucht is er niet!


misschien is er iemand in omgeving arnhem die tijd heeft??
 
Henk-88 18-7-2006 19:54 Print reply

Posts: 26703
'Wat je nog wel kunt controleren is of er vuil in je benzinekraantje zit. Vervang je benzinefilter ook gelijk maar.'

En vertel eens of er ook wat troep of drab of niets onderin je vlotterbakje lag..
En hoe ziet je benzinefilter er uit? Helemaal schoon of zit er troep of shit in?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
robinhelmig 18-7-2006 20:01 Print reply
Posts: 52
ik heb de slang nu net vervangen (geen filter dus ff)
Er zat geen drab of niets in, tevens was de sproeier ook niet vuil.. wel schoongemaakt!!

- Maar letop: Hij ging ineens uit zonder te sputteren! (lijkt mij geen benzine tekort! dan zou die gaan sputteren en dan uit gaan!)
 
Henk-88 18-7-2006 20:11 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinhelmig
ik heb de slang nu net vervangen (geen filter dus ff)
Er zat geen drab of niets in, tevens was de sproeier ook niet vuil.. wel schoongemaakt!!

- Maar letop: Hij ging ineens uit zonder te sputteren! (lijkt mij geen benzine tekort! dan zou die gaan sputteren en dan uit gaan!)



Bij mij sputtert 'ie dan nooit, ook niet als ik vergeet mijn kraantje aan te doen voor ik wegrijd. Het blok houdt gewoon in één keer op.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Mijn ervaring is dat als bij een brommer de ontsteking het deed, de ontsteking prima is. (Bij electronische begrenzers kan dat anders zijn; die heb ik nooit gehad.) Even bougie wisselen is wel aan te raden.
Dus dan zoek ik altijd in het benzine-traject. Het type carburateur en sproeier zijn ok, en valse lucht treedt meestal ook niet spontaan tijdens het rijden op..
Vuil ergens dat de benzinetoevoer blokkeert, is het meestal. Dat is ook simpel na te lopen dus een goede optie om mee te beginnen.

Heb je je benzinekraantje nou al even uit elkaar gedraaid en gecontroleerd?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
robinhelmig 18-7-2006 20:16 Print reply
Posts: 52
jah inmiddels me pa naar massink gestuurd (een uurtje terug.. hij is net terug) die ging er zowieso al 1 halen!! maarjah benzinekraan vervangen geen effect..

uit de oude kwam trouwens wel gewoon benzine! (vlotterbakje zit ook vol)
 
robinhelmig 18-7-2006 20:33 Print reply
Posts: 52
klopt het dat je op de hoogste stand van de zuiger 0.3 tot 0.4 mm open moet hebben de contactpuntjes? of moet hij dan juist gesloten zijn??
 
Henk-88 18-7-2006 20:39 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: robinhelmig
klopt het dat je op de hoogste stand van de zuiger 0.3 tot 0.4 mm open moet hebben de contactpuntjes? of moet hij dan juist gesloten zijn??


Ik weet het niet precies meer..
Wat ik wel weet, is dat de puntjes het verste open staan vlak vóór het bovenste dode punt. Op hoeveel graden voor het BDP weet ik niet.
Op het BDP zelf zijn ze weer aan het sluiten of zijn ze dan al gesloten.

mss komt Uncle BLAM zo online en weet hij er méér van
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
nielsje 89 18-7-2006 23:40 Print reply
Posts: 304
er is ook al een balletje opgegooid over compressie. benzine krijgt ie dus duidelijk wel omdat je papiertje nat werd.
misschien je koppakking eruit geblazen of iets dergelijks, heb ik ook eens gehad, dan loopt ie egt totaaaal niet, wat je ook probeert. dus misschien ff je compressie checken en je pakking vervangen?

 
wreed
Vinnie-89 18-7-2006 23:59 Print reply

Posts: 1870
Kijk je luchtfilter eens of daar niks inzit. Ken iemand die had ook zoiets en bleek dat er een stuk karton precies voor het gat van z'n luchtfilter zat (waar de lucht binnenkomt).. Daardoor kreeg hij geen lucht meer en sloeg hij af. Is ook 4 uur bezig geweest voordat hij het probleem gevonden had. :/

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 18-7-2006 om 23:59 uur.
 
cerberus10 19-7-2006 0:08 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Kijk je luchtfilter eens of daar niks inzit. Ken iemand die had ook zoiets en bleek dat er een stuk karton precies voor het gat van z'n luchtfilter zat (waar de lucht binnenkomt).. Daardoor kreeg hij geen lucht meer en sloeg hij af. Is ook 4 uur bezig geweest voordat hij het probleem gevonden had. :/

Dit bericht is gewijzigd door Vinnie-89 op 18-7-2006 om 23:59 uur.

valt je ook wel op als je carb schoonmaakt lijkt me...
 
Freestyler 19-7-2006 0:29 Print reply

Posts: 468
Kijk eens naar je membraamklepjes, of die nog heel zijn
 
tiet

Dit topic is 2085 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved