Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Honda MB verkopen voor nsr of houden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #38019 - Honda MB verkopen voor nsr of houde...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 18-7-2006 0:35 Print reply

Posts: 1737
Persoonlijk vind ik een nsr horen bij de moderne brommers, moderner uiterlijk, watergekoeld, stijfer, etc. Mede door deze puntjes vind ik een MB meer klassieker/oldtimer dan een NSR. Wat betreft betrouwbaarheid kan ik niet oordelen over een nsr, want die heb ik niet, maar een MB, bijv. de mijne is heel betrouwbaar, zolang je er een orginele cilinder op hebt zitten en ik denk niet dat die inder doet voor een nsr. Jouw MB ziet er goed uit, of die betrouwbaar is weet je zelf het best.

Persoonlijk zou ik geen nsr kopen, zien er leuk uit en alles. Maar het rijden op een MB blijft gewoon leuk. Veel mensen die omkijken wanneer je voorbij komt of bij het stoplicht staat. Altijd met zo'n blik in hun ogen van.."Wat voor brommer is dat, die is stoer" of zoiets

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 18-7-2006 om 11:37 uur.
 
BIET 18-7-2006 0:46 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio


Persoonlijk zou ik geen nsr kopen, zien er leuk uit en alles. Maar het rijden op een MB blijft gewoon leuk. Veel mensen die omkijken wanneer je voorbij komt of bij het stoplicht staat. Altijd met zo'n blik in hun ogen van.."Wat voor brommer is dat, die is stoer" of zoiets

alsof het rijden op een nsr niet leuk is . En met nsr trek je ook veel bekijks hor, als dat is wa je op geilt

 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
ARWIN_honda 18-7-2006 8:43 Print reply

Posts: 3534
ja precies, iedereen zit te kijken. ik heb er nou dan 7-cc athena onder, maar ik he met 50snel, of met deze 70cc nooit gedonder mee gehad.
betrouwbaar is hij dus zowieso.
 
Suzuki GSX-R600 K4
-Tom- 18-7-2006 9:48 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
[...]



Grote bek? je auto is lelijk.

Maargoed, nsr rijd heel erg fijn, echt een scheurijzer qua wegligging en bochtengedrag. Alleen het kost iets meer. Alleen houd wel meer zijn waarde dan een mb denk ik. En volgens mij worden ze alleen maar meer waard. Want al die italiaanse meuk van tegenwoorden is na 5 jaar compleet verrot.

Dit bericht is gewijzigd door vanwalsum op 17-7-2006 om 21:14 uur.

idd mijn auto is ook lelijk!
Ik zou de MB houden, zie je minder, NSR's zijn zo iel en smal, en er zit teveel ruimte tussen het voorwiel en de kap.
 
FTS Member
Travel Fast 18-7-2006 10:41 Print reply

Posts: 486
Kort maar krachtig:

MB is mooier en heeft een mooier geluid maar kan vast lopen door warmte.

NSR is watergekoeld, kan harder rijden, maar heeft een minder motorblok (heeft snel last van spelling tussen de assen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een MB, ondanks de luchtkoeling zeer betrouwbaar, maar op warme dagen niet echt belasten, dan kan je er jaren plezier van hebben (bedenk maar: er zijn minder MB's verkocht dan NSR's, toch rijden er nu meer MB's rond dan NSR's)
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
ARWIN_honda 18-7-2006 10:54 Print reply

Posts: 3534
klopt heb ik met 50snel zeta gehad.maar heb nu 70cc Athena met nicilwand, is zo sterk dat je het niet kan uithonen.
en ik gooi er altijd een dop 2 takt olie bij in ,als ik een volle tank mengsmering getankt heb.
 
Suzuki GSX-R600 K4
Moped Macho 18-7-2006 11:00 Print reply

Posts: 2037
Ik zou een nsr halen.

Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 18-7-2006 om 11:00 uur.
 
Boerenkool om half 10.
Tombrom 18-7-2006 11:35 Print reply

Posts: 15925
ik zou mb houden zien er leuk uit wn ia veel voor te krijgen

en de koeling maakt niet veel uit lucht of water

bmw maakt nog steeds lucht gekoelde motoren als dat zo slecht was zouden ze dat ook niet meer maken


 
Frysk 5-8-2006 17:46 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Kort maar krachtig:

MB is mooier en heeft een mooier geluid maar kan vast lopen door warmte.

NSR is watergekoeld, kan harder rijden, maar heeft een minder motorblok (heeft snel last van spelling tussen de assen.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een MB, ondanks de luchtkoeling zeer betrouwbaar, maar op warme dagen niet echt belasten, dan kan je er jaren plezier van hebben (bedenk maar: er zijn minder MB's verkocht dan NSR's, toch rijden er nu meer MB's rond dan NSR's)




je kan echt liegen he ?

luchtkoeling is niks mis mee als je hem maar goed afsteld..
en er zijn meer MB's verkocht...
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-8-2006 17:53 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




je kan echt liegen he ?

luchtkoeling is niks mis mee als je hem maar goed afsteld..
en er zijn meer MB's verkocht...



daarbij hangt het geluid heel erg van de setup af , een mb kun je ook een kutgeluid geven en een nsr een best mooi geluid

en een nsr blok is kutter als mb ? naar mijn weten zijn de blokken even goed behalve dat bij mb het linker krukaslager huis nog wel eens uit is gesleten
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Frysk 5-8-2006 17:57 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]



daarbij hangt het geluid heel erg van de setup af , een mb kun je ook een kutgeluid geven en een nsr een best mooi geluid

en een nsr blok is kutter als mb ? naar mijn weten zijn de blokken even goed behalve dat bij mb het linker krukaslager huis nog wel eens uit is gesleten




dat is een honda kwaaltje

verder
tsja
MB of NSR

ik kies zeker voor NSR
 
giggitybyte
Tombrom 5-8-2006 18:27 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




dat is een honda kwaaltje

verder
tsja
MB of NSR

ik kies zeker voor NSR


zelf geen ervaring met nsr maar mb is tog zo super liefst zou ik ze allebij hebben maar als ik jou was gewoon mb houde
 
Frysk 5-8-2006 18:29 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
[...]


zelf geen ervaring met nsr maar mb is tog zo super liefst zou ik ze allebij hebben maar als ik jou was gewoon mb houde




NSR rijd echt lekker
als je eens op een NSR hebt gereden (paar dagen ofzo)
dan wil je echt geen andere brommer meer geloof me
 
giggitybyte
Tombrom 5-8-2006 18:31 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]




NSR rijd echt lekker
als je eens op een NSR hebt gereden (paar dagen ofzo)
dan wil je echt geen andere brommer meer geloof me


breng je nsr hierheen dan kan ik ut uit testen
 
Rocket Rico 5-8-2006 19:34 Print reply

Posts: 478
weggedrag; nsr ligt iets beter op de weg en strakker in de bocht, maar de mb komt iets wendbaarder over en kan je ook hard door de bochten mee !

uiterlijk; nsr vindt ik persoonlijk veel mooier (door kappen enzo), ziet er gwoon echt uit als racer.

motorisch; als die nsr 45 gaat is het klote,want dan zit je op een racer die geen racer is. Nsr is watergekoeld en mb luchtgekoeld. Persoonlijk heb ik geen problemen met luchtgekoeld doet ook gwoon zn werk , maar men zegt dat waterkoeling toch betrouwbaarder is. Een voordeel van de mb vind ik dat die een stukje lichter is, dus meer snelheid met hetzelfde blokje (daar hoef je niks voor te doen en het kost je niet eens meer benzine.....ideaal toch!)

kosten; mb is goedkoper, onderdelen zijn goedkoper, zitten minder onderdelen op (bijvoorbeeld door luchtkoeling), zitten geen dure kappen op die snel stuk gaan. mb is eerder oldtimer, mb stijgt eerder in waarde dan nsr (nsr is nieuwer).

Maarja je moet eigenlijk zelf kijken wat je het meest aantrekt....

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 5-8-2006 om 19:51 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?

Dit topic is 3000 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved