Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #38017 - uitlaat yamaha dt80mx
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 3357 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
dippas |
19-7-2006 15:09 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janssendt
[...]
maar als jij er een 70cc cilinder op heb zitten, dan heb je inelkgeval geen 80cc blok! want 50, 60, en 70cc cilinder passen noooit op een 80 blok!
op mn anderre dt had ik ook een 70cc, met een onbegrenst 50cc uitlaatje, en deze brommer is ook 10 keer sneller als mn 110!
dat is gaar!
klopt dat vleugje 80 cc bij mij is ook het frame :P
maar het is wel een 5 bak .
en het frame nummer op het blok is gelijk aan die van het frame .
maar het frame is van een 80 cc zonder nl goedkeurings type .
en de luchtfilter buis van een 50 mx past er niet op moet der echt een hebben van een 80 cc (die met een bocht loopt)
vaag he allemaal .
maar dan nog kun je der gewoon een 50 cc uitlaat op doen .
maare die gianeli moet ik ook passent maken die aansluiting boven op de bocht past er net niet voor .
|
|
|
|
Shifty |
19-7-2006 15:18 |
Posts: 1113 |
Je moet hem gewoon beter afstellen. Goed afgesteld trekt hij weg als een idioot, helemaal met de twv die jij hebt. Ik rij met 16 voor en 43 achter, 110cc autisa, 24mm Mikuni en een Gianlli 80cc pijp een dikke 100 kmph (km-teller is kaput, gaat waarschijnlijk een 120. Naast een motor en met nog een heel stuk gas over reed ik 100).
Met een lichtere twv (15-45) en een ori 80cc en een STD 50cc Uitlaat (ja, een standaard ontgrenste uitlaat) en een 20mm haalde ik de 80-85 kmph. Dus je doet ergens gewoon iets fout.
Zoals al eerder gezegd, met de ene sproeier kan hij wel GOED lopen, maar met een andere mogelijk nog VEEL beter. Afstellen is een kunst. Zelfs als je het al vaak gedaan hebt
Suc6 ermee.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
janssendt |
19-7-2006 15:32 |
Posts: 218 |
ok thX!
ik denk dat het met verschillende factoren te maken had, namelijk:
-50cc uitlaat
-beetje versleten lagers
-keeringen beetje oud
-en natuurlijk mijn onervarenheid in afstellen. (kan het wel, maar doe er veel langer over als een goeie dat zou doen!)
ik ben nu het blok compleet aant reviseren, en ik heb nu een gianelli 80cc pijp besteld, dus even kijken wat ie doet!
maar MTX-SH-FoaL, heb jij dan ook een yamaha dt80mx met bijna de zelfde setup als ik heb?
en als dat zo is, heb je daar dan fotos van? want ik ben wel nieuwschierig!
in elkgeval bedankt allemaal!
|
|
|
|
Moped Macho |
19-7-2006 15:33 |
Posts: 2037 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janssendt
maar wat word bedoeld met zonder uitlaat tijden
echt ZONDER uitlaat?
en geeft dat geen mogelijke beschadigingen??
Ja, gehoorbeschadigingen, maar verder niets.
Probeer hem eerst nog eens goed af te stellen/laten afstellen.
Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 19-7-2006 om 15:34 uur.
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
dippas |
19-7-2006 16:00 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]
Ja, gehoorbeschadigingen, maar verder niets.
Probeer hem eerst nog eens goed af te stellen/laten afstellen.
Dit bericht is gewijzigd door Moped Macho op 19-7-2006 om 15:34 uur.
ik had een keer begrepen dat het slecht is zonder uitlaat rijden .
der is dan geen tegen druk meer en konden je zuiger veren kapot gaan ofzo .
|
|
|
|
Shifty |
19-7-2006 20:09 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janssendt
ok thX!
ik denk dat het met verschillende factoren te maken had, namelijk:
-50cc uitlaat
-beetje versleten lagers
-keeringen beetje oud
-en natuurlijk mijn onervarenheid in afstellen. (kan het wel, maar doe er veel langer over als een goeie dat zou doen!)
ik ben nu het blok compleet aant reviseren, en ik heb nu een gianelli 80cc pijp besteld, dus even kijken wat ie doet!
maar MTX-SH-FoaL, heb jij dan ook een yamaha dt80mx met bijna de zelfde setup als ik heb?
en als dat zo is, heb je daar dan fotos van? want ik ben wel nieuwschierig!
in elkgeval bedankt allemaal!
Kheb een MTX-sh met vergelijkbare setup Suc6 ermee iniedergeval!
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
Shifty |
19-7-2006 20:10 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dippas
[...]
ik had een keer begrepen dat het slecht is zonder uitlaat rijden .
der is dan geen tegen druk meer en konden je zuiger veren kapot gaan ofzo .
Je brommer loopt gewoon kut omdat het expansie effect weg is (geluidsgolven in je uitlaat stuwen het mengsel wat meteen de uitlaat in word geblazen weer terug, bla bla bla), en hij maakt een tering herrie. Voor de rest maakt het niks uit hoor.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
janssendt |
19-7-2006 20:59 |
Posts: 218 |
ik had ook van een vader van n vrind van me gehoort dat je zuigveren naar de * gaan als je zonder uitlaat probeert!
|
|
|
|
Shifty |
19-7-2006 21:01 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janssendt
ik had ook van een vader van n vrind van me gehoort dat je zuigveren naar de * gaan als je zonder uitlaat probeert!
En waarom dan? Onderbouw het eens
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
janssendt |
19-7-2006 21:09 |
Posts: 218 |
mijn eigen bedachte theorie is, dat op het moment van ontsteken, er grote druk naar buiten word uitgeoefend (naar de uitlaat opening in je cilinder) en dat als er geen uitlaat is, die tegendruk uitoefend, de zuigveertjes naar buiten geblazen worden.
kan ook grote onzin zijn die ik hier uitkraam, maar ik bedacht dit mij, omdat die man dus blijkbaar uit eigen ervaring sprak (anders zou hij het niet me zoveel overtuiging aan mij vertellen)
|
|
|
|
dippas |
20-7-2006 16:39 |
Posts: 50 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: janssendt
mijn eigen bedachte theorie is, dat op het moment van ontsteken, er grote druk naar buiten word uitgeoefend (naar de uitlaat opening in je cilinder) en dat als er geen uitlaat is, die tegendruk uitoefend, de zuigveertjes naar buiten geblazen worden.
kan ook grote onzin zijn die ik hier uitkraam, maar ik bedacht dit mij, omdat die man dus blijkbaar uit eigen ervaring sprak (anders zou hij het niet me zoveel overtuiging aan mij vertellen)
dat denk ik dus ook .
der is geen tegen druk en der zou dan wel eens kans kunnen zijn dat je zuiger veren denken doeidoei .
|
|
|
|
janssendt |
27-7-2006 13:19 |
Posts: 218 |
zo...blokje is eindelijk gereviseerd, nieuwe lagers, en keeringen.
verder alleen maar vloeibare pakking gebruik!
nu trilt mn blok niet meer, en lekt nergens olie meer!
hij trekt echt keihard op, en loopt ongeveer 80 denk ik.
maar ik heb het idee dat ie flink overtoeren maakt, dus ik moet de vertanding aanpassen toch?
ik rij nu: 52/13. wat kan ik het beste doen om hem een beetje hoge top te geven?
gewoon een groter tandwieltje voor? of is het echt nodig om achter kleiner te doen?
verder rij ik nu met een origineel 50/80cc uitlaatje, en een kleine gianelli cilencer demper.
ik vraag mij af of die gianelli afremt? want het is een heele sille demper, en erg klein.
en verder, zou het scheelen als ik een snelle 80cc gianelli uitlaat koop?
|
|
|
|
Dit topic is 3357 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|