Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - uitlaat yamaha dt80mx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38017 - uitlaat yamaha dt80mx
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janssendt 17-7-2006 17:43 Print topicpost
Posts: 218
hoi! ik heb op mn dt80mx een alu. 110cc athisa cilinder gezet, en vraag mij af waarom ik maar 60 km per uur kan rijden!
ik denk dat het is omdat ik een luhao snel uitlaatje van een 50cc brommer erop heb gedaan, maar wil dat graag bevestigd horen!

en waar, en welke uitlaat zou ik dan eventueel moeten aanschaffen?

en verder, heeft iemand ervaring met die athisa 110 cc?
want ik vraag me af of het en goede cillinder is!
MVG
 

agent orange 17-7-2006 17:47 Print reply

Posts: 1180
denk dat er dan nog wel meer aan de hand kan zijn (afstelling of zo), want met een 110 autisa zou die toch wel harder moeten lopen ondanks de 50cc uitlaat
 
MX Racing 17-7-2006 17:52 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
hoi! ik heb op mn dt80mx een alu. 110cc athisa cilinder gezet, en vraag mij af waarom ik maar 60 km per uur kan rijden!
ik denk dat het is omdat ik een luhao snel uitlaatje van een 50cc brommer erop heb gedaan, maar wil dat graag bevestigd horen!

en waar, en welke uitlaat zou ik dan eventueel moeten aanschaffen?

en verder, heeft iemand ervaring met die athisa 110 cc?
want ik vraag me af of het en goede cillinder is!
MVG


hij moet zeker harder lopen, ook met een 50cc uitlaattje
wat voor carberateur heb je er op zitten?
luchtfilter begrensgd?

stotterd hij erg of wat doet hij precies, of gewoon een mooi geluidje?
 
janssendt 17-7-2006 17:56 Print reply
Posts: 218
ik heb er een 21mm mikuni op. verder geen luchtfilter nog.

hij loopt, en start perfect! alleen lijkt het gewoon of het een goedlopende 50cc brommer is!
en zo gedraagd ie zich ook, geen rare geluiden dus....en komt dus voor een 110 cc veeeels te langzaam op toeren (in de versnelling dus he) als ie in zn vrij staat, en je geeft volgas, dan schiet ie meeteen naar de hoogste toeren!
 
Kees de Jong 17-7-2006 18:03 Print reply

Posts: 1881
tandwiel verhouding?
 
7 seconden, of 21 gram
janssendt 17-7-2006 18:34 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k33s
tandwiel verhouding?


uhm, ik dacht 13 voor, en 46 achter...hij trekt wel hard in 1e versnelling, en ookwel in 2e (iets wat ie met 50cc denk niet zou doen) maar voor 110cc valt me dat toch vies tegen...maar dat zou toech nieet aan de tandwiel verhouding alleen kunnen liggen? want zo rap gaat ie niet naar de 60 hoor! hij gaat na de 3e versnelling gewoon net zo snel naar de 60 als een 50cc doet!
dus hij is echt niet op trekkracht afgesteld!

ik heb nu ook mn blok uitelkaar gehaald, en nieuwe keeringen, en lagers besteld, want het blok trilde nogal, dus wilde ik maar gelijk het hele blok reviseren, omdat ie toch maar 60 liep. maar het feit dat ie maar 60 gaat zou daar toch niet meetemaken kunnen hebben? want ik heb niet het idee dat ie zo veel weerstand had!
snel gezegd dus: hij gedraagdt zich als een 50cctje!
 
janssendt 17-7-2006 18:35 Print reply
Posts: 218
dus wat is het probleem?

 
dippas 17-7-2006 18:38 Print reply
Posts: 50
ja je vraag word ook niet beantwoord op 50cc.nl he :P
hier zijn ze even snel :P
 
janssendt 17-7-2006 18:56 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dippas
ja je vraag word ook niet beantwoord op 50cc.nl he :P
hier zijn ze even snel :P


ja inderdaad!
ik denk gewoon dat mensen er ook geen antwoord op weten...want het is ook gewoon raar...en ik heb (al zeg ik het zelf) best wel genoeg ervaring om te weten of het aan mn blok ligt, of afstelling, maar hier snap ik dus geen bal van! het is wel heeel langzaam allemaal, en toch rijdt ie perfect voor een 50cc! dus het stotterd niet ofzo...

of mn lagers moeten zoveel weerstand bieden, maar dan zou die toch gewoon smooren in de hogere toeren?? en niet zo langzaam opkruipen zoals een 50cc dat doet? (in 3e, 4e, en 5e versnelling dan)
 
janssendt 17-7-2006 19:58 Print reply
Posts: 218
maar dippas, wat heb jij dan voorn uitlaat op je dt80 zitten??
 
Jarco 17-7-2006 20:00 Print reply

Posts: 4520
kan best aan je 50 uitlaat liggen, zit er geen prop ofzo in?.
 
mtx freak 17-7-2006 20:01 Print reply

Posts: 2711
@janssendt

er bestaat edit


weet je zekr dat die cilinder nog goed is?, niet versleten, zuiger nog goed, zuigerveren goed?


zuiger niet verkeerd om?



die 50cc uitlaat is een ori?, zoja kan het ook heel goed hier aan liggen, kkop eerst eens een andere uitlaat


Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 17-7-2006 om 20:02 uur.
 
janssendt 17-7-2006 20:16 Print reply
Posts: 218
de 110 athisa is gloednieuw! dus versleten lijkt me sterk!
en de 50cc uitlaat die ik gebruik is juist een snelle uitlaat voor 50cc begrippen!
dus 100% onbegrenst, mn 50cc brommer liep er altijd goed, en hard mee! (harder als met de standaart uitlaat tenminste)

maar het kan natuurlijk zijn, dat een 50cc cilinder sterk het vermogen verminderd van een 110 cc cilinder. het is tenslotte het dubbel aantal cc's!

ik wou het alleen even zeker weten van de ervaren mensen hier, voordat ik tot de aanschaf van een nieuwe uitlaat kom!

en welke zou dan het beste zijn? (gewoon zo snel mogelijke uitlaat)
en waar die te kopen?!


 
Jarco 17-7-2006 20:19 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
de 110 athisa is gloednieuw! dus versleten lijkt me sterk!
en de 50cc uitlaat die ik gebruik is juist een snelle uitlaat voor 50cc begrippen!
dus 100% onbegrenst, mn 50cc brommer liep er altijd goed, en hard mee! (harder als met de standaart uitlaat tenminste)

maar het kan natuurlijk zijn, dat een 50cc cilinder sterk het vermogen verminderd van een 110 cc cilinder. het is tenslotte het dubbel aantal cc's!

ik wou het alleen even zeker weten van de ervaren mensen hier, voordat ik tot de aanschaf van een nieuwe uitlaat kom!

en welke zou dan het beste zijn? (gewoon zo snel mogelijke uitlaat)
en waar die te kopen?!




opmaat zou ik nemen/maken, anders:

http://www.50cc.nl/z...Dt8Mx&GR=uitlaat
gia of proma.


 
janssendt 17-7-2006 20:59 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


opmaat zou ik nemen/maken, anders:

http://www.50cc.nl/z...Dt8Mx&GR=uitlaat
gia of proma.




opmaat maken is denk ik veeels te duur!
maar die twee op 50cc.nl had ik ookal bekeken, welke van die 2 is de beste? gialnelli, of proma?
en is er geen ruimere keus?

 
janssendt 17-7-2006 21:00 Print reply
Posts: 218
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
[...]


opmaat maken is denk ik veeels te duur!
maar die twee op 50cc.nl had ik ookal bekeken, welke van die 2 is de beste? gialnelli, of proma?
en is er geen ruimere keus?



ohhh. laatmaar! die proma is een of ander gaar ding, kan alleen die gianelli kiezen, maar is er geen betere, snellere?
 

Dit topic is 3355 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved