Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Te warm worden Yamaha TZR50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1000 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #38000 - Te warm worden Yamaha TZR50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dennis Yamaha TZR 16-7-2006 12:51 Print topicpost
Posts: 4
Heb sinds 2 wkn een TZR 50 uit 2004 met 3000 kmk erop, waar de prop uit de uitlaat is en een iets grotere sproeier. rijdt ongeveer 85 - 90 km. Het probleem is dat als ik boven de 8000 toeren rij hij te warm wordt, tenminste het lampje gaat branden. Als ik m even stationair laat draaien en daarna rustig verder rij +/- 6000 rpm blijft de temp oke. Heb inmiddels al de radiateur gespoeld + blok mbv tuinslang doorgespoeld, alles was keurig schoon. Zit er ook ergens een soort thermostaat of zo en hoe kan ik die eruit halen. Heb ook kapje van fan van KW pomp eraf gehaald Fan ziet er prima uit en draait goed. Zou het een te grote sproeier zijn of iets met onsteking??
 

.puch_chopper 16-7-2006 12:53 Print reply

Posts: 7851
de thermostaat zit meestal in je cilinderkop dacht ik
mischien is hij wel defect wie weet

iig succes
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 16-7-2006 12:53 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennis Yamaha TZR
Heb sinds 2 wkn een TZR 50 uit 2004 met 3000 kmk erop, waar de prop uit de uitlaat is en een iets grotere sproeier. rijdt ongeveer 85 - 90 km. Het probleem is dat als ik boven de 8000 toeren rij hij te warm wordt, tenminste het lampje gaat branden. Als ik m even stationair laat draaien en daarna rustig verder rij +/- 6000 rpm blijft de temp oke. Heb inmiddels al de radiateur gespoeld + blok mbv tuinslang doorgespoeld, alles was keurig schoon. Zit er ook ergens een soort thermostaat of zo en hoe kan ik die eruit halen. Heb ook kapje van fan van KW pomp eraf gehaald Fan ziet er prima uit en draait goed. Zou het een te grote sproeier zijn of iets met onsteking??



thermostaat zit in cilinderkop die zou je eens kunnen nakijken
 
Hans W 16-7-2006 12:53 Print reply

Posts: 1456
te warm is het volgens mij een te kleine sproeiert
 
Kees de Jong 16-7-2006 12:54 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennis Yamaha TZR
Heb sinds 2 wkn een TZR 50 uit 2004 met 3000 kmk erop, waar de prop uit de uitlaat is en een iets grotere sproeier. rijdt ongeveer 85 - 90 km. Het probleem is dat als ik boven de 8000 toeren rij hij te warm wordt, tenminste het lampje gaat branden. Als ik m even stationair laat draaien en daarna rustig verder rij +/- 6000 rpm blijft de temp oke. Heb inmiddels al de radiateur gespoeld + blok mbv tuinslang doorgespoeld, alles was keurig schoon. Zit er ook ergens een soort thermostaat of zo en hoe kan ik die eruit halen. Heb ook kapje van fan van KW pomp eraf gehaald Fan ziet er prima uit en draait goed. Zou het een te grote sproeier zijn of iets met onsteking??


Als ie goed rijdt is het niets met je ontsteking.

Van een grotere sproeier wordt ie niet warmer maar kouder dus ook dat is het niet.

 
7 seconden, of 21 gram
mblover 16-7-2006 12:55 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennis Yamaha TZR
Heb sinds 2 wkn een TZR 50 uit 2004 met 3000 kmk erop, waar de prop uit de uitlaat is en een iets grotere sproeier. rijdt ongeveer 85 - 90 km. Het probleem is dat als ik boven de 8000 toeren rij hij te warm wordt, tenminste het lampje gaat branden. Als ik m even stationair laat draaien en daarna rustig verder rij +/- 6000 rpm blijft de temp oke. Heb inmiddels al de radiateur gespoeld + blok mbv tuinslang doorgespoeld, alles was keurig schoon. Zit er ook ergens een soort thermostaat of zo en hoe kan ik die eruit halen. Heb ook kapje van fan van KW pomp eraf gehaald Fan ziet er prima uit en draait goed. Zou het een te grote sproeier zijn of iets met onsteking??



Grote sproeier niet, dan wordt ie niet te warm.
Weet je zeker dat je sproeier niet te klein is? Heb je hem goed afgestelt of gewoon maar wat erin geduwt?

Donder er eens nieuwe koelvloeistof in, ff starten en laten lopen, en ff bijvullen indien nodig. Zodat de luchtbellen eruit gaan.

verder, je moet je blok niet uit spoelen met een tuinslang, mafkees

edit:
je rijd toch niet met gewoon water in je koelsysteem mag ik hopen? Dan haal het maar uit elkaar en maak het schoon, want dan zit het wss vol alg en kalk en weet ik het allemaal.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 16-7-2006 om 12:57 uur.
 
RS_Patrick 16-7-2006 15:04 Print reply

Posts: 117
Wat voor bougie zit er in?
 
Dennis Yamaha TZR 16-7-2006 15:10 Print reply
Posts: 4
Heb effe met tuinslang gespoeld daarna goed leeg laten lolpen en opnieuw met nieuwe koelvloeistof gevuld. Dus als ik het goed begrijp kan het de grotere sproeier niet zijn, zal dus waarschijnlijk in de richting van de thermostaat meoiten zoeken of zijn er nog meer opties.
Ik las ook een opmerking over een bougie, t zal de standaard bougie wel zijn, maar kan die van een evt verkeerde bougie ook warm worden???
 
Maxx 16-7-2006 15:29 Print reply

Posts: 1367
als je een stuk gaat rijden en je brommer geeft aan datie te warm wordt stop je ff en draai je je bougie er uit. (pas op, heet)
dan kijk je even watvoor kleur je bougie is en post dat hier.
vaak kan je daaruit aflezen of je de juiste sproeier hebt.

 
Suzuki TS80X for live
flappie 16-7-2006 15:30 Print reply

Posts: 415
ze zeggen meestal hoe warmer hoe armer qua sproeier afstelling
 
Brommercross team de drekracers www.Drekracers.nl Brommerforum stelletjes beterweters
mblover 16-7-2006 15:37 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dennis Yamaha TZR
Dus als ik het goed begrijp kan het de grotere sproeier niet zijn


Het kan WEL de sproeier zijn,
dat hij groter is als de vorige, betekent niet dat hij per definitie groot genoeg is voor de setup die je nu hebt.
welke sproeier heb je nu?

verder, sproeier vergroten is geen manier om op te voeren, maar met de sproeier stel je hem goed af, en jij moet hem goed afstellen omdat je je uitlaat ontgrenst hebt.

onder goed afstellen verstaat men dat je zoekt welke sproeier het beste loopt, en vervolgens nog wat met de gasnaald en luchtschroef rommelt.
NIET dat je er gewoon even een grotere sproeier erin keilt en zoiets hebt van het zal wel goed zijn.
 
cerberus10 16-7-2006 15:41 Print reply

Posts: 2338
lampje klopt lang niet altijd. Heb sensor nu al een keer verandert en hij geeft soms gewoon aan dat hij te warm is terwijl ik hem nog niet eens gestard heb.
 
mblover 16-7-2006 15:45 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
lampje klopt lang niet altijd. Heb sensor nu al een keer verandert en hij geeft soms gewoon aan dat hij te warm is terwijl ik hem nog niet eens gestard heb.



in de regen?

ik heb vaak dat de sensor bokt als ik hem schoon gemaakt heb, of als ik een flinke tijd in de regen en over kletsnatte wegen gereden heb, dat hij een klein beetje gaat branden.

maar in het geval van de ts baart het me toch zorgen dat hij boven een bepaalde rpm te warm wordt, en eronder niet.
 
Dennis Yamaha TZR 16-7-2006 15:46 Print reply
Posts: 4
Even over de sproeier, ik heb de brommer 2e hands gekocht en de vorige eigenaar heeft de prop uit de uitlaat laten halen en er ook een andere sproeier in laten zetten bij de dealer. dus ik neem aan dat dat goed gedaan is. Hij heeft pas nog een beurt gehad dus de bougie lijkt mij ook geen probleem. maar kan altijd wel even kijken hoe of wat. Heeft er iemand soms ervaring met die temp meters, zou het kunnen dat deze de geest gegeven heeft, hoewel de temp wel goed blijfft als ik onder de 8000 toeren blijf.
 
Tim V 16-7-2006 16:24 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



Grote sproeier niet, dan wordt ie niet te warm.
Weet je zeker dat je sproeier niet te klein is? Heb je hem goed afgestelt of gewoon maar wat erin geduwt?

Donder er eens nieuwe koelvloeistof in, ff starten en laten lopen, en ff bijvullen indien nodig. Zodat de luchtbellen eruit gaan.

verder, je moet je blok niet uit spoelen met een tuinslang, mafkees

edit:
je rijd toch niet met gewoon water in je koelsysteem mag ik hopen? Dan haal het maar uit elkaar en maak het schoon, want dan zit het wss vol alg en kalk en weet ik het allemaal.p

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 16-7-2006 om 12:57 uur.



ik rijd ook op water momenteel.. maar krijd scooter maakt dat wat uit als ik op water rijd

 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
mblover 16-7-2006 16:39 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]



ik rijd ook op water momenteel.. maar krijd scooter maakt dat wat uit als ik op water rijd




ja, zeker als het geen demi water is.

-vorming van roest/oxidatie. bij bijvoorbeeld een nsr die met water gelopen heeft, als je die cilinder eraf haalt is ie hartstikke roestig.
-zit kalk en bacterieen in, dus je kan wellicht last krijgen van kalk afzetting.
 

Dit topic is 3755 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved