Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #37995 - Eigen Cilinder Ontwerpen
|
Pagina 5 van 7
|
Dit topic is 6745 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mblover |
16-7-2006 1:54 |
Posts: 5391 |
nicasil wand? beter als chroom.
Slag van een zundapp is 41,8
slag van 39 komt overeen met am6. Dus misschien dat je een am6 cilinder aan kan passen?
-koel kanaal wat je blok in gaat onderaan dicht maken.
-koppeling voor de koeling erin monteren, ter vervanging als dat gat wat normaal gesproken doorloopt je blok in.
-tapeindes op je blok goed zetten als die nog niet goed staan
bij een zundapp cilinder zul je moeten kijken of je een geschikte krukas kan vinden, of kan laten maken oid.
|
|
|
|
zundappchef |
16-7-2006 2:28 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
nicasil wand? beter als chroom.
Slag van een zundapp is 41,8
slag van 39 komt overeen met am6. Dus misschien dat je een am6 cilinder aan kan passen?
-koel kanaal wat je blok in gaat onderaan dicht maken.
-koppeling voor de koeling erin monteren, ter vervanging als dat gat wat normaal gesproken doorloopt je blok in.
-tapeindes op je blok goed zetten als die nog niet goed staan
bij een zundapp cilinder zul je moeten kijken of je een geschikte krukas kan vinden, of kan laten maken oid.
wat je vergeet is dat er bij zundapp terring veel verschillende krukassen met slagen in omloop zijn dus ook terring veel verschillende zuigers
de kans dat je de goeie zuiger bij die cilinder gevonden kunt krijgen zijn erg groot
better laat je die koelribben voor gezien en bouw je een watergekoelde cilinder
heeft namelijk veel voordelen zoals
better inspannen
handigger te maken dus geen gezijk over die koelribben
en je kunt het uit 1 blok alu maken en daar een bus inpersen ( gietijzer) die je bij bromboer kunt laten honen en pas zuiger bij laten maken met de juiste slag voor je cilinder/krukas
kan bij een rijwintgekoelde ook aleen neem je dan mee hooi op je vork
aangezien je kunt tig lassen kun je die cilinder ook in delen maken zodat je goed bij de spoelpoorten kunt komen
niet gaan zeiken gaat krom trekken dat kun je namelijk recht boren als je er rekening mee houd
dus mijn advies
bouw die cilinder in ondedelen en maak uhm WATERGKOELD
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
Bullet |
16-7-2006 2:31 |
Posts: 12150 |
beter ff een andere cil passend maken, scheelt je veel werk/moeite en gaat wss toch sneller.
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
zundappchef |
16-7-2006 2:32 |
Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
beter ff een andere cil passend maken, scheelt je veel werk/moeite en gaat wss toch sneller.
wijze woorden van een wijze mod
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
DynaBlaster |
16-7-2006 2:32 |
Posts: 2837 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
beter ff een andere cil passend maken, scheelt je veel werk/moeite en gaat wss toch sneller.
En het is zeer wss ook betrouwbaarder ?
|
|
Wanna Finish First?, First Finish! |
|
mcdronkz |
16-7-2006 4:00 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DynaBlaster
[...]
En het is zeer wss ook betrouwbaarder ?
Ik denk dat je sowieso eerst een stuk of 5 cilinders moet maken (en dus een hoop moet doorontwikkelen..) wil je een betrouwbaar product hebben.
Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 16-7-2006 om 4:01 uur.
|
|
|
|
benellifan |
17-7-2006 12:44 |
Posts: 1553 |
ik heb genoeg ervaring op een cnc bank en het is niet op een knopje drukken ik programmeer ze zelf maar ik ga daar niet verder over in discussie omdat het nutteloos is.
watergekoeld is idd makkelijker te maken maar vind ik niet mooi op een oldtimer.
Andere cilinder aanpassen heb ik geen zin in ik vond het gewoon een uitdaging om zelf een cilinder te gaan maken.
dus svp niet meer gaan zeiken over ervaring
als je er niet in gelooft ga dan niet door zeuren
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
OmafietS |
17-7-2006 12:47 |
Posts: 7472 |
wordt niks denk... maak er een project van
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
17-7-2006 12:55 |
Posts: 17929 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
alu zonder twijvel.
alu verspaand lekkerder, en koelt beter.
succes btw, al heb ik mijn twijfels
dit zijn echt van die uber waardeloze replies
je zegt alu, weet je wel hoe tering veel verschillende soorten alu of er bestaan?
|
|
|
|
Ryan |
17-7-2006 13:04 |
Posts: 950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dit zijn echt van die uber waardeloze replies
je zegt alu, weet je wel hoe tering veel verschillende soorten alu of er bestaan?
Als hij toch vraagt... beter alu of dit of dat?
is dat toch een normaal antwoord?
|
|
|
|
benellifan |
17-7-2006 13:06 |
Posts: 1553 |
ik maak er v/d week een project van morgen ga ik even overleggen met iemand
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Leen |
17-7-2006 13:32 |
Posts: 26877 |
ik zou een Al-Si-Cu-Ni-Mg legering nemen, goede warmtesterkte, goede warmtegeleiding, geringe uitzettingscoefficient en grote vermoeiingssterkte
|
|
|
|
mcdronkz |
17-7-2006 13:36 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
ik zou een Al-Si-Cu-Ni-Mg legering nemen, goede warmtesterkte, goede warmtegeleiding, geringe uitzettingscoefficient en grote vermoeiingssterkte
Inderdaad, bovendien heeft het een Dichtheid (kg·m-3) van 2702, is de hardheid 1,75, smeltpunt 933, kookpunt 2740 het heeft een kristalstructuur, ideale verdampingswaarde, voorzien van een electronen configuratie.
Het lijkt mij het ideale materiaal.
|
|
|
|
Leen |
17-7-2006 13:37 |
Posts: 26877 |
oja, dat had ik nog net ff niet opgezocht
zuigers en cilinderkoppen vna auto's worden btw van die legering gemaakt
|
|
|
|
mcdronkz |
17-7-2006 13:37 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Leen
oja, dat had ik nog net ff niet opgezocht
zuigers en cilinderkoppen vna auto's worden btw van die legering gemaakt
Wist je trouwens dat het stabiel met 14 neutronen is ? Als je nu nog twijfelt ben je harstikke gek volgens mij !!
|
|
|
|
Dit topic is 6745 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 5 van 7
|
|