Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Eigen Cilinder Ontwerpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37995 - Eigen Cilinder Ontwerpen
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 16-7-2006 1:54 Print reply

Posts: 5391
nicasil wand? beter als chroom.

Slag van een zundapp is 41,8
slag van 39 komt overeen met am6. Dus misschien dat je een am6 cilinder aan kan passen?

-koel kanaal wat je blok in gaat onderaan dicht maken.
-koppeling voor de koeling erin monteren, ter vervanging als dat gat wat normaal gesproken doorloopt je blok in.
-tapeindes op je blok goed zetten als die nog niet goed staan

bij een zundapp cilinder zul je moeten kijken of je een geschikte krukas kan vinden, of kan laten maken oid.

 
zundappchef 16-7-2006 2:28 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
nicasil wand? beter als chroom.

Slag van een zundapp is 41,8
slag van 39 komt overeen met am6. Dus misschien dat je een am6 cilinder aan kan passen?

-koel kanaal wat je blok in gaat onderaan dicht maken.
-koppeling voor de koeling erin monteren, ter vervanging als dat gat wat normaal gesproken doorloopt je blok in.
-tapeindes op je blok goed zetten als die nog niet goed staan

bij een zundapp cilinder zul je moeten kijken of je een geschikte krukas kan vinden, of kan laten maken oid.





wat je vergeet is dat er bij zundapp terring veel verschillende krukassen met slagen in omloop zijn dus ook terring veel verschillende zuigers
de kans dat je de goeie zuiger bij die cilinder gevonden kunt krijgen zijn erg groot


better laat je die koelribben voor gezien en bouw je een watergekoelde cilinder
heeft namelijk veel voordelen zoals

better inspannen
handigger te maken dus geen gezijk over die koelribben
en je kunt het uit 1 blok alu maken en daar een bus inpersen ( gietijzer) die je bij bromboer kunt laten honen en pas zuiger bij laten maken met de juiste slag voor je cilinder/krukas

kan bij een rijwintgekoelde ook aleen neem je dan mee hooi op je vork
aangezien je kunt tig lassen kun je die cilinder ook in delen maken zodat je goed bij de spoelpoorten kunt komen


niet gaan zeiken gaat krom trekken dat kun je namelijk recht boren als je er rekening mee houd




dus mijn advies

bouw die cilinder in ondedelen en maak uhm WATERGKOELD
 
1000 v twin rotax biatch
Bullet 16-7-2006 2:31 Print reply

Posts: 12150
beter ff een andere cil passend maken, scheelt je veel werk/moeite en gaat wss toch sneller.
 
**My BungHole Will Speak Now**
zundappchef 16-7-2006 2:32 Print reply

Posts: 4082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
beter ff een andere cil passend maken, scheelt je veel werk/moeite en gaat wss toch sneller.



wijze woorden van een wijze mod
 
1000 v twin rotax biatch
DynaBlaster 16-7-2006 2:32 Print reply

Posts: 2837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
beter ff een andere cil passend maken, scheelt je veel werk/moeite en gaat wss toch sneller.


En het is zeer wss ook betrouwbaarder ?
 
Wanna Finish First?, First Finish!
mcdronkz 16-7-2006 4:00 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DynaBlaster
[...]


En het is zeer wss ook betrouwbaarder ?


Ik denk dat je sowieso eerst een stuk of 5 cilinders moet maken (en dus een hoop moet doorontwikkelen..) wil je een betrouwbaar product hebben.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 16-7-2006 om 4:01 uur.
 
benellifan 17-7-2006 12:44 Print reply
Posts: 1553
ik heb genoeg ervaring op een cnc bank en het is niet op een knopje drukken ik programmeer ze zelf maar ik ga daar niet verder over in discussie omdat het nutteloos is.
watergekoeld is idd makkelijker te maken maar vind ik niet mooi op een oldtimer.
Andere cilinder aanpassen heb ik geen zin in ik vond het gewoon een uitdaging om zelf een cilinder te gaan maken.
dus svp niet meer gaan zeiken over ervaring
als je er niet in gelooft ga dan niet door zeuren
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
OmafietS 17-7-2006 12:47 Print reply

Posts: 7472
wordt niks denk... maak er een project van
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-7-2006 12:55 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


alu zonder twijvel.

alu verspaand lekkerder, en koelt beter.

succes btw, al heb ik mijn twijfels



dit zijn echt van die uber waardeloze replies

je zegt alu, weet je wel hoe tering veel verschillende soorten alu of er bestaan?
 
Ryan 17-7-2006 13:04 Print reply
Posts: 950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



dit zijn echt van die uber waardeloze replies

je zegt alu, weet je wel hoe tering veel verschillende soorten alu of er bestaan?


Als hij toch vraagt... beter alu of dit of dat?

is dat toch een normaal antwoord?



 
benellifan 17-7-2006 13:06 Print reply
Posts: 1553
ik maak er v/d week een project van morgen ga ik even overleggen met iemand
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Leen 17-7-2006 13:32 Print reply

Posts: 26877
ik zou een Al-Si-Cu-Ni-Mg legering nemen, goede warmtesterkte, goede warmtegeleiding, geringe uitzettingscoefficient en grote vermoeiingssterkte
 
mcdronkz 17-7-2006 13:36 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
ik zou een Al-Si-Cu-Ni-Mg legering nemen, goede warmtesterkte, goede warmtegeleiding, geringe uitzettingscoefficient en grote vermoeiingssterkte


Inderdaad, bovendien heeft het een Dichtheid (kg·m-3) van 2702, is de hardheid 1,75, smeltpunt 933, kookpunt 2740 het heeft een kristalstructuur, ideale verdampingswaarde, voorzien van een electronen configuratie.

Het lijkt mij het ideale materiaal.
 
Leen 17-7-2006 13:37 Print reply

Posts: 26877
oja, dat had ik nog net ff niet opgezocht

zuigers en cilinderkoppen vna auto's worden btw van die legering gemaakt
 
mcdronkz 17-7-2006 13:37 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
oja, dat had ik nog net ff niet opgezocht

zuigers en cilinderkoppen vna auto's worden btw van die legering gemaakt


Wist je trouwens dat het stabiel met 14 neutronen is ? Als je nu nog twijfelt ben je harstikke gek volgens mij !!
 

Dit topic is 6745 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved