Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Eigen Cilinder Ontwerpen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1103 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37995 - Eigen Cilinder Ontwerpen
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

benellifan 15-7-2006 20:46 Print reply
Posts: 1553
lol nee in het blok zit de uitham waar de zuiger een stukje het blok in gaat dit moet ik veranderen aan het blok (uitfrezen) zodat het diameter groter kan worden. de draadenden moesten zoiezo worden verplaatst omdat ze nu precies op 30mm van het midden zitten dus dan zou de zuiger langs de draadenden gaan :P

Edit:
Weet iemand het diameter v/d draadendes ik denk 6.. maar wil het zeker weten (fijn meten kan ik niet omdat ik me schuifmaat ben vergeten op me werk)

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 15-7-2006 om 20:47 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Leen 15-7-2006 20:47 Print reply

Posts: 26877
is het dfan niet iets makkelijker om de boring kleiner te maken?
 
benellifan 15-7-2006 20:48 Print reply
Posts: 1553
boring kleiner is minder cc's ik ga morgen met iemand overleggen of ik de krukas kan aanpassen zodat de slag groter word (nog meer cc's )
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Leen 15-7-2006 20:49 Print reply

Posts: 26877
krukas verder excentrisch slijpen, en kleine bigend gebruike ;p
 
-Bassie- 15-7-2006 20:50 Print reply

Posts: 6617
beter ga je zo iets doen.

http://www.puchforum...eigen+cilinder+maken

denk niet dat het anders lukt.

Dit bericht is gewijzigd door DT Project op 15-7-2006 om 20:51 uur.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
zundappchef 15-7-2006 20:52 Print reply

Posts: 4082
zou de spoelpoorten recht maken en niet een gehele cilinder maken maar in delen

ik weet niet hoe het precies emt een watergekoelde cilinder zit ( de spoelpoorten) maar ik denk dat je zoon cilinder als voorbeeld kunt gebruiken
 
1000 v twin rotax biatch
wildhaguh 15-7-2006 20:57 Print reply

Posts: 1650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
lol nee in het blok zit de uitham waar de zuiger een stukje het blok in gaat dit moet ik veranderen aan het blok (uitfrezen) zodat het diameter groter kan worden. de draadenden moesten zoiezo worden verplaatst omdat ze nu precies op 30mm van het midden zitten dus dan zou de zuiger langs de draadenden gaan :P

Edit:
Weet iemand het diameter v/d draadendes ik denk 6.. maar wil het zeker weten (fijn meten kan ik niet omdat ik me schuifmaat ben vergeten op me werk)

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 15-7-2006 om 20:47 uur.



als je de diameter van de draadende al niet kan schatten of da 6 is of niet dan geef ik je weinig kaans


 
www.brommer-onderdelen.tk
Bruuns 15-7-2006 20:59 Print reply

Posts: 2213
naja, komop... hij heeft gewoon geen schuifmaat bij de hand,
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Jarco 15-7-2006 20:59 Print reply

Posts: 4520
goed idee, hoop dat het wat wordt .
 
benellifan 15-7-2006 21:00 Print reply
Posts: 1553
ik heb morgen weer preciesie gereedschap dit ben vergeten van me werk mee naar huis te nemen (is me eigen gereedschap) het is m6 dus ik heb 6mm als uitgangspunt genomen.
Ik edit deze post zo om een printscreen van het begin v/d autocad tekening te tonen

edit:
Onder preciesie gereedschap versta ik: schuifmaat schroefmaat klokken etc

Edit:
Hier is de 1e afbeelding
http://www.20thclan.com/cilinder/1.jpg

Edit:
Dit is een schets nog niet de uiteindelijke tekening

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 15-7-2006 om 21:01 uur.
Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 15-7-2006 om 21:02 uur.

Dit bericht is gewijzigd door benellifan op 15-7-2006 om 21:07 uur.
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
benellifan 15-7-2006 21:20 Print reply
Posts: 1553
heeft iemand een goede berekeningen die me eventueel kunne helpen graag posten
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
benellifan 15-7-2006 21:36 Print reply
Posts: 1553
geef eens advies een stalen cilinder maken of aluminium met chromen wand wand of maakt het geen verschil in prestaties

 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Hardstyle 15-7-2006 22:02 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
geef eens advies een stalen cilinder maken of aluminium met chromen wand wand of maakt het geen verschil in prestaties



Alu is iig gemakkelijker te bewerken..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
benellifan 15-7-2006 22:09 Print reply
Posts: 1553
http://www.20thclan.com/cilinder/2.jpg
Dit is in 3d zo heb je een klein zicht op hoe hij eruit moet komen te zien (de inlaat en uitlaat poort zit er nog niet in

 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
StefanB 15-7-2006 22:18 Print reply

Posts: 2591
geez onbegonnen werk, zeker voor iemand die er nog geen reet verstand van heeft :P

vertel mij eens hoe jij die cilinder wil gaan draaien/freze, hoe & wat..
 
E24 M30b35@GT3576

Dit topic is 6744 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved