Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Brommercross (vrije klas) Honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1332 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #37988 - Brommercross (vrije klas) Honda MT
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 7780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 15-7-2006 19:05 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Oonzen Ad
[...]

bakkes!

wel leuk project verder



ben gewoon geen SM fan
OF moet crosser
OF echt een racer

je kruist toch ook geen Hond met een Paard ?
dan krijg je zoeits als m'n stiefbroertje
NEE daar word je niet blij om..


echte crossers owne :P dus noppen etc




volgende week cilindertje terug

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-7-2006 om 19:38 uur.
 
giggitybyte
.KT.m.t5 16-7-2006 11:11 Print reply
Posts: 961
kooop een crossmotor blok en ga dan gewooon crossen

maar zoiets is natuurlijk leuker
 
?
mulder 16-7-2006 11:50 Print reply

Posts: 13701
ik snap het nut echt niet, als je zon frame neemt waarom geden 125 blok?
 
John Huijben 16-7-2006 12:00 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



ja dat is de bedoeling wel
maar hij is nu al verschrikkelijk getuned echt
de kop word wel uitgedraait (zit vol putjes )


alsie nou vreselijk getuned is, is die foto op de eerste pagina nie van jouw cilinder

spoelpoorten en booster zien er gewoon orgineel uit.
alleen uitlaatpoortje iets breder, mar dan heb je t ook wel gehad..

 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Frysk 16-7-2006 17:48 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
ik snap het nut echt niet, als je zon frame neemt waarom geden 125 blok?



prijs ? en lees de complete pagina 1

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]


alsie nou vreselijk getuned is, is die foto op de eerste pagina nie van jouw cilinder

spoelpoorten en booster zien er gewoon orgineel uit.
alleen uitlaatpoortje iets breder, mar dan heb je t ook wel gehad..




ik maak v/d week als ie gehöned is ff betere foto's + poortmap
iig mij is verteld dat er best veel aan bewerkt is
en de spoelers zijn aan de binnenkant van de cilinder ook gedaan (die op carter aasluiten)


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: .KT.m.t5
kooop een crossmotor blok en ga dan gewooon crossen

maar zoiets is natuurlijk leuker



saai ?
ik koop na de zomervakantie wel een crossmotor
maar dit is voor brommercross..


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-7-2006 om 17:49 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-7-2006 om 18:19 uur.
 
giggitybyte
Frysk 16-7-2006 19:15 Print reply

Posts: 34928
een vraagje aan Barry

waarom mag je blok je frame niet raken ?
 
giggitybyte
jackmasterTZR 16-7-2006 19:17 Print reply

Posts: 3062
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
een vraagje aan Barry

waarom mag je blok je frame niet raken ?


Wanneer je blok tegen het frame zit kunnen je lasnaden gaan scheuren vanwege trillingen... een las is nogal bros vandaar...
 
Leen 16-7-2006 19:21 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
[...]


Wanneer je blok tegen het frame zit kunnen je lasnaden gaan scheuren vanwege trillingen... een las is nogal bros vandaar...



eerder dat je frame gaten in je blok gaat maken.

de lassen van het frame kunnen die trillingen wel aan hoor :P
 
Frysk 16-7-2006 20:05 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



eerder dat je frame gaten in je blok gaat maken.

de lassen van het frame kunnen die trillingen wel aan hoor :P



hoezo zou het frame dan gaten in je blok maken ?

naja
ik ga morgen om plaatstaal en begin met ophanging


 
giggitybyte
barry 16-7-2006 21:14 Print reply

Posts: 7387
ivm met trillingen die van het blok uit komen is dat.

nog een opmerking/aanvulling

probeer je as van het voortandwiel lager te leggen dan de as hoogte van je achterbrug.
zoals je weet is je as van de achterbrug (wat voor bevestiging aan je frame zorgt) het scharnier punt van de brug/brommer.

je moet er voor zorgen dat dit scharnierpunt hoger ligt dan de as van je voortandwiel


waarom? als je dit doet krijg je bij inveren dat je ketting strakker komt te staan,
heb je het nu andersom. dan wordt je ketting slapper bij het inveren. en dat is vrij lastig!

Dit bericht is gewijzigd door barry op 16-7-2006 om 21:14 uur.
 
He?
Frysk 16-7-2006 21:36 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
ivm met trillingen die van het blok uit komen is dat.

nog een opmerking/aanvulling

probeer je as van het voortandwiel lager te leggen dan de as hoogte van je achterbrug.
zoals je weet is je as van de achterbrug (wat voor bevestiging aan je frame zorgt) het scharnier punt van de brug/brommer.

je moet er voor zorgen dat dit scharnierpunt hoger ligt dan de as van je voortandwiel


waarom? als je dit doet krijg je bij inveren dat je ketting strakker komt te staan,
heb je het nu andersom. dan wordt je ketting slapper bij het inveren. en dat is vrij lastig!

Dit bericht is gewijzigd door barry op 16-7-2006 om 21:14 uur.

hmm idd goed idee
had ik niet over nagedacht

alleen het lijkt nogal moeilijk om het te maken
ik ga het doen
alleen dit word heel vaak - Vastzetten-loshalen-Vastzetten-Loshalen etc etc


 
giggitybyte
OmafietS 17-7-2006 15:26 Print reply

Posts: 7472
K had eigenlijk verwacht dat je m helemaal orgineel zou maken...

Nee maar ff... wordt wel geinig volgens mij
 
barry 17-7-2006 17:18 Print reply

Posts: 7387
het wordt idd veel passen, meten, loshalen

en houd geduld. tis zonder als je goed begint en door te weinig geduld het eind afraffelt
 
He?
Frysk 19-7-2006 14:07 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: OmafietS
K had eigenlijk verwacht dat je m helemaal orgineel zou maken...

Nee maar ff... wordt wel geinig volgens mij

eikel :P

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: barry
het wordt idd veel passen, meten, loshalen

en houd geduld. tis zonder als je goed begint en door te weinig geduld het eind afraffelt


nee ik wil het wel goed hebben
alleen ik ben een beetje bang dat ik et er scheef oplas
 
giggitybyte

Dit topic is 7780 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved