Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rs50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 324 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37983 - rs50
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skilder 14-7-2006 23:01 Print topicpost
Posts: 116
ik zit nu weer met een probleem.
ik heb de pakkingen van de cilinder vervangen voor de zekerheid.

nadat ik de pakkingen vervangen hebt vonkt ie niet meer.

het enige wat me wel opviel was dat er een klein beetje kvs in het blok zat van de pakkingen verwissellen en toen ik hem aanrende kwam er kvs met benzine uit.

ik kon ook geen massa kabel aan het blok vinden.

als ik de bougi in de dop deed en dan tegen het frame aan kreeg ik een mooie vonk.

wat kan er nu kapot zijn? de bobine/cdi?


 

cerberus10 14-7-2006 23:03 Print reply

Posts: 2338
goed kruislings aan gedraaid? Maaar denk niet dat het aan je onsteking ligt. Maar hij geeft wel vonk op frame en niet op blok?:s

Dit bericht is gewijzigd door cerberus10 op 14-7-2006 om 23:04 uur.
 
Flybike 14-7-2006 23:03 Print reply
Posts: 2120
Is het niet gwn kvs die er nog een beetje inzit, en zo dus niet kan ontsteken?

Ff proper maken, en dan zou het moeten opgelost zijn

Is niet normaal dat je na pakkingen vervangt dat ie ineens niet meer start. Pakkingen is het enigste dat je gdaan hebt veronderstel ik?

 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
skilder 14-7-2006 23:05 Print reply
Posts: 116
in het begin toen ik hem aanliep nadat ik de pakkingen vervangen had. kwamen er wel vlammen uit de uitlaatpoort(geen uitlaat erop)

en daarna werd het steeds minder.
kan ik kvs laten verdampen?
 
Flybike 14-7-2006 23:06 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
in het begin toen ik hem aanliep nadat ik de pakkingen vervangen had. kwamen er wel vlammen uit de uitlaatpoort(geen uitlaat erop)

en daarna werd het steeds minder.
kan ik kvs laten verdampen?



Er zit nu tog wel een uitlaat op veronderstel ik?


Niet echt, is nl bestand tege hoge temperaturen, gwn gooien zoveel mogelijk uitdroogen met doek of gwn heel veel lopen dan gaat het er ook wel uit.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
skilder 14-7-2006 23:12 Print reply
Posts: 116
ik had er ffies geen uitlaat op. dat maakt toch niet zo heel veel uit?

en nog 1 ding. die kopelings hevel op het am5 blok. die gaat naar een aantal keer koppellen omhoog en dan valt de koppelings kabel eraf. het lijkt mij dat dat ding gebogt moet worden op het blok?
 
Flybike 14-7-2006 23:15 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
ik had er ffies geen uitlaat op. dat maakt toch niet zo heel veel uit?

en nog 1 ding. die kopelings hevel op het am5 blok. die gaat naar een aantal keer koppellen omhoog en dan valt de koppelings kabel eraf. het lijkt mij dat dat ding gebogt moet worden op het blok?



Normaal heb je boutjes en schroefdraadjes etc.. Moet je aan blok vastmaken en aanspannen tot je de juiste reactie hebt(moet je zelf wat zoeken) Er is dus wel degelijk een 'houdertje' of hoe dat je dit ook noemt aanwezig op het blok.

Neen kan niet zoveel kwaad, rijdt gwn voor geen meter, maar ik zou zeggen blijven aanlopen en dan zal die wel eens aanschieten als je carb goed is afgesteld en een goede vonk aanwezig is en compressie ook. Lukt het niet, zul je aardig wat kilo's kwijt zijn



Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 14-7-2006 om 23:30 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
skilder 14-7-2006 23:59 Print reply
Posts: 116
of kan ik het beste me cilinder er afhalen en me blok vol gieten met benzine?

ik denk zelf dat ie niet loopt nu vanwege de benzin olie verhouding.

ik had aan de binnekant van de want met het terug plaatsen van de cilinder aardig wat olie der op gedaan. en ik heb volgens mij ook heel dik gesmeer heb er redelijk wat olie in me 5litr jerrycan gedaan

dus dat ik ga morgen nog ffies proberen.

hoe kan ik zien als een membraam aan vervanging toe is?
 
BIET 15-7-2006 0:01 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
of kan ik het beste me cilinder er afhalen en me blok vol gieten met benzine?

ik denk zelf dat ie niet loopt nu vanwege de benzin olie verhouding.

ik had aan de binnekant van de want met het terug plaatsen van de cilinder aardig wat olie der op gedaan. en ik heb volgens mij ook heel dik gesmeer heb er redelijk wat olie in me 5litr jerrycan gedaan

dus dat ik ga morgen nog ffies proberen.

hoe kan ik zien als een membraam aan vervanging toe is?

je wilt benzine in je blok flikkeren, ben je wel helemaal lekker heej? En toen je ging menge met de benzine in je jerrycan? heb je dat op gevoel gedaan? bdoel dan kan je het zo verprutse, ik meng altijd zelf en neem gwoon maatbeker meej.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
jd boer 15-7-2006 0:34 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

je wilt benzine in je blok flikkeren, ben je wel helemaal lekker heej? En toen je ging menge met de benzine in je jerrycan? heb je dat op gevoel gedaan? bdoel dan kan je het zo verprutse, ik meng altijd zelf en neem gwoon maatbeker meej.


juuustem jij snapt ut , maaruh wat is je mengverhouding ? ene je membraan gwooon blazend r op en kijken of die open gaat

 
rs1sprintuhr
RS_Patrick 15-7-2006 11:41 Print reply

Posts: 117
Skilder, sorry dat ik het zeg hoor maar ik denk dat jij echt aan de verkeerde dingen zit te kloten bij je brommer en het van kwaat tot erger maakt.
Als je het nou gewoon allemaal eens in 1 topic gooit op het Aprilia forum en dan rustig probeert wat er gezegt word inplaats van dinngen te gaan doen die helemaal niet nodig zijn.

Je hebt een stentje tussen je membraam gehad, daardoor beschadigt je membraam en trekt hij een beetje krom.
Alles wat jij tot nu toe hebt gezegt hier en op het andere forum duide op een membraam probleem.

Nu denk ik dat je met de pakkingen verwisselen iets fout hebt gedaan waardoor er een zooi koelvloeistof in het karter terecht is gekomen of dat je pakkingen nu echt helemaal lekken.

Hij vonkt mooi als je de bougie tegen het frame houd dus dat lijkt me niet het probleem.

@ Joost
Blazen in je mebraam haalt geen bal uit om te kijken of je membraam nog goed is, je moet hem op je mond zetten en dan blazen en zuigen en dan voel je/hoor je Soms of hij lekt of niet, daarna kijk je nog een keertje heel goed van af de inlaat kant door het membraam heen of je licht ziet langs de randjes ergens.
Dat is de beste manier, maar zelfs dan hoeft het membraam niet goed te zijn, als de plaatjes gewoon lam zijn dan zie je dat niet.

Skilder zit gewoon te kloten omdat hij helemaal niks snap van een brommer en allerlij andere dingen aan het doen is terwijl hij het ijgenlijke probleem nog niet goed heeft bekeken.
Zijn probleem waar dit alemaaal mee begon was of een Keerring lek of het Membraam en hij vond een steentje in zijn membraam...

Dit bericht is gewijzigd door RS_Patrick op 15-7-2006 om 11:45 uur.
 
Flybike 15-7-2006 12:00 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]

je wilt benzine in je blok flikkeren, ben je wel helemaal lekker heej? En toen je ging menge met de benzine in je jerrycan? heb je dat op gevoel gedaan? bdoel dan kan je het zo verprutse, ik meng altijd zelf en neem gwoon maatbeker meej.




Ik denk wel dat hij de krukasholte bedoelt hoor

Cilinder afhalen is je blok niet ope hé, is gwn je kruk & holte en spoelkanaaaltjes zichtbaar etc..

Ik zou persoonlijk gaan voor; doe je cil eraf, doe een propere droge doek, hou die met vinger op krukaswang, en draai de krukas dmv het vliegwiel rond, zo komt er vloeistof me, en dit ook doen bij de andere wang, zorg wel dat er geen vuiligheid in de krukasholte komt, anders mag je je blok wél gaan splitsen als je geen zin hebt vast te lopen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
of kan ik het beste me cilinder er afhalen en me blok vol gieten met benzine?

ik denk zelf dat ie niet loopt nu vanwege de benzin olie verhouding.

ik had aan de binnekant van de want met het terug plaatsen van de cilinder aardig wat olie der op gedaan. en ik heb volgens mij ook heel dik gesmeer heb er redelijk wat olie in me 5litr jerrycan gedaan

dus dat ik ga morgen nog ffies proberen.

hoe kan ik zien als een membraam aan vervanging toe is?



Je moet wel benzine/olie mengen via een verhouding en niet gokken

Dus ff rekenen 1/40

= 20cl olie op 5liter benzine



Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 15-7-2006 om 12:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 15-7-2006 om 12:21 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
skilder 15-7-2006 19:04 Print reply
Posts: 116
het is zo dat ik niet weet waar ik aan moet beginnen.
van wie ik deze rs heb gekocht zei dat ik de onsteking afmoest stellen.

en ik denk iid ook dat het aan de mengverhouding is. want ik heb in een sjerycan van 5 litr aardig wat olie ingedaan beetje te veel want de benzine is donker.

benzine afgetapt en nieuwe ingedaan met klein beetje olie.

helaas krijg ik deze brommer niet meer aan. sindsdien ik de cilinder er afgehaald hebt krijg ik hem niet meer aan. ik had er nieuwe pakkingen ingedaan.

kvs in het blok is opgelost zit er niet meer in. heb het blok een keertje of 5 gespoelt met wasbenzine dus dat moet ook goed zijn.

ik denk zelf dat het probleem nu bij het inlaat traject moet zitten
 
Flybike 15-7-2006 19:08 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
het is zo dat ik niet weet waar ik aan moet beginnen.
van wie ik deze rs heb gekocht zei dat ik de onsteking afmoest stellen.

en ik denk iid ook dat het aan de mengverhouding is. want ik heb in een sjerycan van 5 litr aardig wat olie ingedaan beetje te veel want de benzine is donker.

benzine afgetapt en nieuwe ingedaan met klein beetje olie.

helaas krijg ik deze brommer niet meer aan. sindsdien ik de cilinder er afgehaald hebt krijg ik hem niet meer aan. ik had er nieuwe pakkingen ingedaan.

kvs in het blok is opgelost zit er niet meer in. heb het blok een keertje of 5 gespoelt met wasbenzine dus dat moet ook goed zijn.

ik denk zelf dat het probleem nu bij het inlaat traject moet zitten



Nu moet je wel ff duidelijk zijn

Heb je je blok met wasbenzine gespoeld? Dus via het OIL dopje?


Blok en kruk&cilinder zijn NIET met elkaar verbonden (Vloeistof dan)
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
skilder 15-7-2006 20:26 Print reply
Posts: 116
ik zou het nog 1 keer uitleggen. bij de krukas was een heel klein beetje kvs gekomen toen ik de pakkingen ging vervangen. toen heb ik het ergste met een steriele doek er uitgehaald en toen 4 of 5 keer dat gedeelte gspoeld met wasbenzine. dus niet waar de koppeling zit.

onstekking staat ook goed staat iig gelijk met de merktekens van het blok.

het enigste wat ik kan bedenken is de inlaat want het lijkt wel alsof die wilt aanslaan maar te weinig verbranding heeft denk ik. dus ik zal het gaan zoeken bij het inlaat gedeelte.
 
Flybike 15-7-2006 20:28 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skilder
ik zou het nog 1 keer uitleggen. bij de krukas was een heel klein beetje kvs gekomen toen ik de pakkingen ging vervangen. toen heb ik het ergste met een steriele doek er uitgehaald en toen 4 of 5 keer dat gedeelte gspoeld met wasbenzine. dus niet waar de koppeling zit.

onstekking staat ook goed staat iig gelijk met de merktekens van het blok.

het enigste wat ik kan bedenken is de inlaat want het lijkt wel alsof die wilt aanslaan maar te weinig verbranding heeft denk ik. dus ik zal het gaan zoeken bij het inlaat gedeelte.



Compressie heeftie?

En drvoor heeftie het altijd goed gdaan?

Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 15-7-2006 om 20:31 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard

Dit topic is 1489 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved