Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Puch bouten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 778 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37981 - Puch bouten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rubie-The-Sysop 14-7-2006 22:00 Print topicpost

Posts: 161
Aangezien mijn puch eerst niet goed liep, wilde hij even de cilinder bekijken.

Toen hij wilde die moer losdraaien, alleen toen brak die bout af, net onder de moer. Volgensmij, kan je die bouten gewoon nog losdraaien en er nieuwe in draaien. Maar hij zegt dat die bouten er vast in zitten en je die er niet uit kan draaien.

Ik heb het dus over deze bouten, waar er hier dus ook 2 onbreken, en je ziet gewoon een gat, dus lijkt me dat je er nieuwe in kan zetten.



En wat is de officieele benaming van die bouten ? Zodat als ik ze gewoon kan vervangen, ik natuurlijk wel moet weten wat ik precies moet hebben :P

Bedankt alvast!
 
Yamaha DT '81

Jarco 14-7-2006 22:02 Print reply

Posts: 4520
Draadeinden bedoel je?
die heb je eruit gedraaid?
Als je draad nog goed is kan je gewoon nieuwe dradeneinden kopen en die erin draaien.

Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 14-7-2006 om 22:02 uur.
 
bobje 14-7-2006 22:02 Print reply

Posts: 2955
wie is hij?
En dat zijn tapeinden
 
Sooner or later it's lager time
Rubie-The-Sysop 14-7-2006 22:04 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
tapdraden bedoel je?
die heb je eruit gedraaid?
als je draad nog goed is kan je gewoon nieuwe draadeinden kopen en die erin draaien.


Ik heb die bouten er niet uit gedraaid. Maar hij wou die moer dus losdraaien, en net daaronder is die bout dus afgebroken.

En hij, is dus een vriend van mij die er net even wat meer verstand van heeft .
 
Yamaha DT '81
bobje 14-7-2006 22:06 Print reply

Posts: 2955
naja, een vriend van me had dit ook, toen heeft hij 'm bij de bromboer gebracht en die heeft (door middel van helicoil?) er een nieuw tapeind ingezet, dus het is sowieso te maken.
 
Sooner or later it's lager time
honda_for_life.com 14-7-2006 22:14 Print reply

Posts: 4176
ik had pas dat zo'n draadeind dolgedraaid was


gewoon er uit gedraaid(met 2 moer methode en het carter even verwarmen met verffoin) en bij de gamma een draaideind gekocht
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?
Rubie-The-Sysop 14-7-2006 22:16 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
ik had pas dat zo'n draadeind dolgedraaid was


gewoon er uit gedraaid(met 2 moer methode en het carter even verwarmen met verffoin) en bij de gamma een draaideind gekocht



met andere woorden, ik kan de mijne er ook gewoon uitdraaien .
 
Yamaha DT '81
Saknet 14-7-2006 22:17 Print reply

Posts: 10355
hij kan niet tegen mekaar in draaien te weinig ruimte ivm afgebroken bout

wat je denk ik moet doen is een stuk van het draadeind vlak boven het carter 4 kant maken (vijlen?) en dan met een zwarte tang losdraaien

succes

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-7-2006 om 22:17 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
fs180 14-7-2006 22:17 Print reply

Posts: 1346
kan je er zo uitdraaien en op puchshop.nl neiuwe halen, kost 60cent
of bij je bromboer
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
FatAss 14-7-2006 22:18 Print reply
Posts: 164
bij een helicoil moet je het gat uitboren draad tappen en de helicoil erin draaie
 
Kleren maken de man
Rubie-The-Sysop 14-7-2006 22:21 Print reply

Posts: 161
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
hij kan niet tegen mekaar in draaien te weinig ruimte ivm afgebroken bout

wat je denk ik moet doen is een stuk van het draadeind vlak boven het carter 4 kant maken (vijlen?) en dan met een zwarte tang losdraaien

succes

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-7-2006 om 22:17 uur.



Maar als ik de rest van de moeren los draai, en me cilinder eraf haal, dan heb ik ruimte zat daarvoor.
 
Yamaha DT '81
Saknet 14-7-2006 22:24 Print reply

Posts: 10355
dat kan wel hangt ervanaf hoe ver hij afgebroken is natuurlijk

ik dacht dat het het over het tapeind op de foto ging

kan niet goed zien maar het lijkt of daar geen 2 moertjes meer oppassen :P

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-7-2006 om 22:25 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Rubie-The-Sysop 15-7-2006 10:35 Print reply

Posts: 161
Verder nog tips, om de rest van de moeren los te halen? Want nu heb ik nog mazzel dat ie net onder die moer is gebroken, maar de volgende kan ik onderin breken en dan ben ik wat minder blij.

Ik zal anders zo nog wel even een foto van mijn puch maken, dan ziet iedereen waar het over gaat .
 
Yamaha DT '81
cmtheman 15-7-2006 10:37 Print reply

Posts: 2710
gewoon een griptang erop zetten en wat wd40 erop spuiten, dan kan je hem zo losdraaien, die draadeind zit er gewoon in geschroefd, dus is zo los. en dan nieuwe kopne en erin zetten en klaar is kees!
 
ZAC #802, KNMV #82
Razor 15-7-2006 10:51 Print reply

Posts: 1554
ik heb ook wel eens ongeveer zoiets gehad. Toen zat die moer heel vast op zo'n tapeind. Die moer heb ik eraf gezaagd vervolgens. Maar toen zat ik dus ook nog met dat tapeind..
En die zat nog behoorlijk vast ook.

Griptang werkte niet goed ..slipte door. Maar meerdere griptangen werken wel. Dus ik heb hem uiteindelijk met 4 griptangen tegelijk pas los gekregen...
 
blowdown en een powerband te koop!
MX Racing 15-7-2006 12:00 Print reply

Posts: 812
gewoon even een nieuwe tapeind kopen, en dan even gewoon daar in draaien. Als dat niet gaat, even nieuwe draaid in het blok draaien, als je dat zelf niet kan even naar bromboer brengen ofzo..
 

Dit topic is 1890 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved