Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nsr loopt warm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1244 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37975 - nsr loopt warm
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

slow nsr driver 14-7-2006 18:11 Print reply
Posts: 264
voel met je handen of de cilinder ook warm wordt en de radiateur. als deze beide warm zijn, kun je de thermostaat misschien nog uit je cilinder kop halen. kan het water wat sneller circuleren. en dat is wel nodig met een nsr met zulk warm weer.
 
honda nsr repsol 14-7-2006 19:23 Print reply

Posts: 211
ligt vast aan de thermostaat
 
honda nsr for ever!!!!!!!! 70 cc malossie, metrakit ,18mm!!!
Razor 14-7-2006 19:30 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda nsr repsol
ligt vast aan de thermostaat

idd.. als die erin zit.. misschien verstopt?? ff koken in een pannetje dan weet je zeker dat ie daarna goed opent..

 
blowdown en een powerband te koop!
ArieNSR 14-7-2006 20:06 Print reply

Posts: 750
temperatuur meter slaat nergens op bij nsr, dingen komen als ze het goed doen normaal weg niet verder als het eerste streepje. die van mij is ook in de war, als ik rustig rij dan staat ie op H, en als ik meer toeren ga maken zakt ie af naar halverwege. metertje is dus gewoon niet betrouwbaar
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-7-2006 20:14 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
temperatuur meter slaat nergens op bij nsr, dingen komen als ze het goed doen normaal weg niet verder als het eerste streepje. die van mij is ook in de war, als ik rustig rij dan staat ie op H, en als ik meer toeren ga maken zakt ie af naar halverwege. metertje is dus gewoon niet betrouwbaar



dat komt omdat als je zachtjes rijd dat je dan weinig koeling van de lucht hebt + dat je waterpomp niet zo hard pompt.

Hoe meer toeren je maakt hoe harder je water rondgepompt wordt en als je dan ook nog sneller rijd is de koeling dus beter
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ArieNSR 14-7-2006 20:16 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



dat komt omdat als je zachtjes rijd dat je dan weinig koeling van de lucht hebt + dat je waterpomp niet zo hard pompt.

Hoe meer toeren je maakt hoe harder je water rondgepompt wordt en als je dan ook nog sneller rijd is de koeling dus beter


dat gaat echt niet zo snel, meter duikt echt meteen naar beneden zodra je het gas open gooit. en zo heet is hij helemaal niet als mijn meter H aangeeft. metertje is gewoon gaar.

Dit bericht is gewijzigd door ArieNSR op 14-7-2006 om 20:17 uur.
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Flybike 14-7-2006 20:16 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



dat komt omdat als je zachtjes rijd dat je dan weinig koeling van de lucht hebt + dat je waterpomp niet zo hard pompt.

Hoe meer toeren je maakt hoe harder je water rondgepompt wordt en als je dan ook nog sneller rijd is de koeling dus beter



Als je traag rijdt word je cil ook niet zo warm dan als je snel rijdt. Verhouding is zelfde kwa koeling/toeren& opgewekte warmte.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
SpeedY_the_Devil 14-7-2006 20:17 Print reply

Posts: 2711
ik was een keer koelvloeistf vergete bij me ns1 en was toen naar t andere dorp gereden met me nieuwe cil

toen stond hij ook dik in het rode

nooit wat van gemerkt
naar mijn idee hoef je je ook pas zorgen te maken als hij in de buurt van het rode kom.. of je heb gewoon een kutcilinder/afstelling

@ ts:

het kan zijn dat de sproeier niet veranderd is waardoor hij nu te arm loopt

of het kvs pompje is miss dol of de thermostaat werkt niet(goed)
dit kan je controleren door te voelen aan je cil, radiateur en de slangen

het kan ook zijn dat je radiateur helemaal vol met grond oid zit waardoor hij niet genoeg gekoeld wordt (zeker met dit weer)
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
Vinnie-89 14-7-2006 20:17 Print reply

Posts: 1870
Koop een Stage 6 metertje, heb ik ook en is een stuk betrouwbaarder als de ori Nsr temp meter. Ik weet niet wat een normale temperatuur voor een brommer is, maar die van mij blijft rond de 60 graden als ik rustig rij.. Na een tijdje volgas word hij zo'n 70 graden.
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-7-2006 20:18 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ArieNSR
[...]


dat gaat echt niet zo snel, meter duikt echt meteen naar beneden zodra je het gas open gooit



dan zit er iets niet goed in jou kabelboom/electrisch circuit

en die verhouding "koeling/toeren& opgewekte warmte" is echt niet hetzelfde
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-7-2006 20:18 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vinnie-89
Koop een Stage 6 metertje, heb ik ook en is een stuk betrouwbaarder als de ori Nsr temp meter. Ik weet niet wat een normale temperatuur voor een brommer is, maar die van mij blijft rond de 60 graden als ik rustig rij.. Na een tijdje volgas word hij zo'n 70 graden.



80-90° mag het best zijn
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
SpeedY_the_Devil 14-7-2006 20:18 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Als je traag rijdt word je cil ook niet zo warm dan als je snel rijdt. Verhouding is zelfde kwa koeling/toeren& opgewekte warmte.


mijn cil werdt anders toch echt warmer als ik normaal in erg laag toeren gebied reed

dan in ze 6 @ 7000-8000toeren en beetje gas
 
Ex-ex-Honda rijder... :-D --- op naar de 2800 posts :-e :-e --- Mijn site, GB en forum --> http://speeddevil.byethost32.com/index.php
ArieNSR 14-7-2006 20:20 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]




en die verhouding "koeling/toeren& opgewekte warmte" is echt niet hetzelfde


nee, ik zeg toch ook dat mijn meter niet deugt
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
Flybike 14-7-2006 22:50 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



dan zit er iets niet goed in jou kabelboom/electrisch circuit

en die verhouding "koeling/toeren& opgewekte warmte" is echt niet hetzelfde


KVSPOMPPff heb ik weer
Je oliepomp zit 'aangesloten' op je krukastandwiel. Hoe sneller je gaat rijden hoe sneller het water rondcirculeert, en dus een snellere/optimalere koeling kan plaatsvinden, het warme water wordt direct/sneller afgevoerd naar de rad om daar af te koelen, en op zijn beurt de cilinder af te koelen.
Bij hoge toerentallen krijgt de cilinder hogere temperaturen te verwerken, en moet die beter/sneller gekoeld worden.

Rijd je traag, gaat er minder water.. en blablabla
Bij lagere toeren krijgt die minder warmte te verduren, dus moet die niet snel gekoeld worden om warmloper oid te vermijden.

Is dus wel gemaakt om te koelen op het aantal toeren dat je maakt, anders kun je evengoed externe oliepomp, maar die zal niet echt schitterend koelen bij toerentallen van 9-10-11 toeren.. Ofwel moet die al zo extreem koelen, maar dan zal je ook hem nooit deftig kunnen warmrijden.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SpeedY_the_Devil
[...]


mijn cil werdt anders toch echt warmer als ik normaal in erg laag toeren gebied reed

dan in ze 6 @ 7000-8000toeren en beetje gas



Nogal moeilijk te ontleden; maar ik interpreteer het zo?

6 - 7000 toeren is niet extreem laag hoor, daar begint mijn powerband

Extreem laag toeren gebied vind ik een 4000 tal toeren, in z'n 5.. Kun je lekker lang op je gemak toeren, zonder dat ie gaat té heet worden.


Dit bericht is gewijzigd door Flybike op 14-7-2006 om 22:54 uur.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
honda_for_life.com 14-7-2006 22:57 Print reply

Posts: 4176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
...
Je oliepomp zit 'aangesloten' op je krukastandwiel. Hoe sneller je gaat rijden hoe sneller het water rondcirculeert, en dus een snellere/optimalere koeling kan plaatsvinden, het warme water wordt direct/sneller afgevoerd naar de rad om daar af te koelen, en op zijn beurt de cilinder af te koelen.
...



hij bedoeld denk ik dat de temp meter electrish is
 
The otaku has spoken! | Front tegen skoeters | www.anime4all.eu | WTF is een z-tec (ford)?

Dit topic is 1535 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved