Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - tomos vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 387 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37971 - tomos vragen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Masterix 14-7-2006 11:11 Print topicpost

Posts: 236
Hey ben ik weer sorry maar dit is het laaste topic voor deze week........


Ik heb een tomos

En ik wil hem egt uniek maken.

heb er al crome achterveren op gezet en een snelle pijp en een booskijker en op de voorkap nummer 1 gezegt .

Ik rij er vaak met iemand achter op .
en dan komt me achter spatbord tegen het wiel aan soms.

Ik heb verstelbare crome veren maar hoe moet ik hem verstellen ???

en hoe kan ik me tomos sneller op snelheid brengen ...
Zonder meer cc's ofzo want ik heb geen zin om weer een boete te krijgen hij loopt nu 45 in plaats van 30 dat is hard zat .

Zonder te lassen want heb geen lasmachine


 

mail2kid 14-7-2006 11:19 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Masterix
Hey ben ik weer sorry maar dit is het laaste topic voor deze week........


Ik heb een tomos

En ik wil hem egt uniek maken.

heb er al crome achterveren op gezet en een snelle pijp en een booskijker en op de voorkap nummer 1 gezegt .

Ik rij er vaak met iemand achter op .
en dan komt me achter spatbord tegen het wiel aan soms.

Ik heb verstelbare crome veren maar hoe moet ik hem verstellen ???

en hoe kan ik me tomos sneller op snelheid brengen ...
Zonder meer cc's ofzo want ik heb geen zin om weer een boete te krijgen hij loopt nu 45 in plaats van 30 dat is hard zat .

Zonder te lassen want heb geen lasmachine




sneller optrekken kan je doen door grotere tandwiel te doen

 
Golf II styling
Masterix 14-7-2006 11:21 Print reply

Posts: 236
jah dat wist ik maar dat vind ik weer zo'n gekut met de ketting:P

Het belangrijkste is de veren hoe kan ik me crome veren verstellen....


En voorvork verlagen is dat wat of is dat niks??
 
Sjoerd. 14-7-2006 11:22 Print reply

Posts: 2607
Een tomos uniek? Iedereen die je tegenkomt op een Tomos erafschoppen en Tomosje de gracht in rijden, binnen 2 jaar ben je uniek

Ontopic maar weer

Kijk of je tussen je veren een ophoogblokje krijgt.. Kun je gewoon kopen. Bovendien had je er rekening mee moeten houden, had je grotere veren kunnen kopen.

Uit een ori A35 cilindertje is niet zoveel te halen, iig niet na begrenzers verwijderen enz. Met een Proma'tje zal ie al iets leuker lopen. Kun je goed afstelling, probeer dan een groter Dellorto carburateurtje te nemen. Misschien scheelt het dan al iets..

Ik neem aan dat het een 2-speed blok is, speel dan met je tandwielverhouding. Wel erg in houden dat je niet te zwaar vertand, want je moet nog alijd iemand achterop nemen ..

Suc6!
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 14-7-2006 11:23 Print reply

Posts: 12846
Waarom zou je dat willen? En welke veren heb je precies?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Masterix 14-7-2006 11:26 Print reply

Posts: 236
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sjoerd.
Een tomos uniek? Iedereen die je tegenkomt op een Tomos erafschoppen en Tomosje de gracht in rijden, binnen 2 jaar ben je uniek

Ontopic maar weer

Kijk of je tussen je veren een ophoogblokje krijgt.. Kun je gewoon kopen. Bovendien had je er rekening mee moeten houden, had je grotere veren kunnen kopen.

Uit een ori A35 cilindertje is niet zoveel te halen, iig niet na begrenzers verwijderen enz. Met een Proma'tje zal ie al iets leuker lopen. Kun je goed afstelling, probeer dan een groter Dellorto carburateurtje te nemen. Misschien scheelt het dan al iets..

Ik neem aan dat het een 2-speed blok is, speel dan met je tandwielverhouding. Wel erg in houden dat je niet te zwaar vertand, want je moet nog alijd iemand achterop nemen ..

Suc6!


bedankt ik heb een tomos qaurdo of hoe je dat schrijft...

jah alles begrenzers liggen er al af alleen me onstekking nog op brommer stand zetten en me spruitstuk uitboren ofzo......

Btw Ik kan me veer verstellen Niet in hoogte denk ik ik denk eerder in hardheid hij staat nu te slap als ik op de brommer druk zak tie in dat is wel mooi maar komt tie nog snel tegen me wiel aan dit zijn Iedergeval wel hogere veren als de orginele die erop zaten.....


 
bluefox 14-7-2006 11:30 Print reply

Posts: 699
je kan je veren wel verstellen je veren soort omhoog tillen en dan in het laagste gleufje doen dan staatie op zijn hoogst
 
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien.
Leen 14-7-2006 11:30 Print reply

Posts: 26877
meestal zit er dan zo'n ring op, als je die verdraait word ie stugger (geef je de veer meer voorpspanning)
 
Masterix 14-7-2006 11:34 Print reply

Posts: 236
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
meestal zit er dan zo'n ring op, als je die verdraait word ie stugger (geef je de veer meer voorpspanning)



Hey jah er zit zo'n ring op maar hoe krijg ik die in hemelsnaam versteld special gereedschap ofzO?
 
bluefox 14-7-2006 11:35 Print reply

Posts: 699
veer omhoog trekken en dan draaien
 
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien.
Sjoerd. 14-7-2006 11:37 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bluefox
veer omhoog trekken en dan draaien


Jup.

Als je hem stugger zet, zakt ie ook niet zover meer in = met 2 man dus beter
 
PraatPaal 14-7-2006 11:38 Print reply

Posts: 7977
Uhh, MT veren heb ik ook op me tomos gehad, doet et goed hoor, en is vrij stug.




Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 14-7-2006 om 11:45 uur.
 
Masterix 14-7-2006 11:42 Print reply

Posts: 236
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Uhh, MT veren heb ik ook op me tomos gehad, doet et goed hoor, en is vrij stug.

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 14-7-2006 om 11:39 uur.


Oke bedankt iedereen en met die mt veren zal ik wel ff kijken..

ik zal het vanavond effe proberen

ik hoor net ook dat ophoogblokjes de veer lichtjes kromt trek .


Dit bericht is gewijzigd door Masterix op 14-7-2006 om 11:45 uur.
 
PraatPaal 14-7-2006 11:45 Print reply

Posts: 7977
hier plaatje met mt veren

Klik

en je topictitel is vrij hinderlijk zou je daar voortaan aan wille denke thnx =)

edit:

nogeen:

klik2

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 14-7-2006 om 11:48 uur.
 
Masterix 14-7-2006 11:50 Print reply

Posts: 236
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
hier plaatje met mt veren

Klik

en je topictitel is vrij hinderlijk zou je daar voortaan aan wille denke thnx =)

edit:

nogeen:

klik2

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 14-7-2006 om 11:48 uur.


en je topictitel is vrij hinderlijk zou je daar voortaan aan wille denke thnx =)

Sorry zou ik de volgende keer doen
Mooie plaatjes bedankt denk toch ff naar brouwers in ede die heeft ze vast wel liggen


 
PraatPaal 14-7-2006 11:53 Print reply

Posts: 7977
juah denk et wel, mijna ware 320mm maar kon nog wel groter.

Als je vering naar binnen schuift moet je daar ff een busje of ringetjes achter doen maar daar kom je snel genoeg achter. Tip ringejte is goed te make nvan bv. een oud stuur slijp een slukje af en je vering schuift dan niet steeds scheef naar binnen.
 

Dit topic is 3949 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved