bluefox |
13-7-2006 23:13 |
Posts: 699 |
Om je onsteking op tijd te zetten 3 schroefjes ietjes los draaien en die gron plaat tegen de richting van het vliegwiel in draaien je vliegwiel draait rechtsom grondplaat dus helemaal links om (staatie op zijn vroegst) als je een beetje org wil hebben moet je grondplaat in het midden staan schroefje in het midden van de sleuf
|
|
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien. |
|
richard3 |
13-7-2006 23:15 |
Posts: 5198 |
puch is toch contactpuntjes ?
zet die op 0.35
en als ie te rijk staat doet ie ook niks
en is ie veel te arm doet ie het ook niet
|
|
op naar de grote brommers |
|
mblover |
13-7-2006 23:15 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
eej, ik en jorn hebben al een hele tijd zitten ouwehoeren met me puch.Wij krijgen hem neit aan de gang.Hij vonkt wel,heeft genoeg compressie en krijgt benzine.
Als we hem aanlopen, doet ie paar keer tuffen als we op ons harst lopen.Hij loopt telkens net niet.Ik denk dat de onsteking niet op tijd staat, maar hoe doe je dat op tijd stellen.Gewoon de grondplaat met de klok mee of tegen de klok in draaien?Hoe moet ie bij een originele puch staan?
Mss staat de carb te rijk afgesteld, maar dat heeft er neit veel mee te maken lijkt me.
Ik hoor het wel,
sander
Te rijk dan start hij meestal wel hoor.
en staan er geen merktekens om de ontsteking op ori tijd te zetten? want "ongeveer in het midden" is ook niet erg precies.
edit: contactpuntjes dus, nioet aan gedacht
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-7-2006 om 23:15 uur.
|
|
|
|
bluefox |
13-7-2006 23:16 |
Posts: 699 |
te laat looptie niet en heel vroeg looptie meestal wel en heb je in de meeste gevallen ook net iets meer snelheid maar alles ff afstellen contact puntjes 0,35mm bougie 0,45mm
|
|
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien. |
|
stoeptegel |
13-7-2006 23:18 |
Posts: 3085 |
bedankt!
Ik heb hier nog voelermaatjes liggen,dus van die hele dunne metalen plaatjes.Dus dan moet ik het wel precies af kunnen stellen lijkt me
|
|
80 cc ownatsj |
|
richard3 |
13-7-2006 23:24 |
Posts: 5198 |
dan moet je dat wel lukken ja !
|
|
op naar de grote brommers |
|
bluefox |
13-7-2006 23:25 |
Posts: 699 |
veeeeel suc6
puch is over algemeen nie moeilijk
|
|
Meisjes laat je rok maar waaien de wind kan je toch niet naaien. |
|
stoeptegel |
13-7-2006 23:26 |
Posts: 3085 |
Ik weet het, weet iemand trouwens wat de spreoier origineel is?
Hoe hoger ik de gasnaald zet,hoe rijker hij staat toch?
|
|
80 cc ownatsj |
|
richard3 |
13-7-2006 23:29 |
Posts: 5198 |
jep
ori sproeier 64 d8 ik
weet niet zeker
|
|
op naar de grote brommers |
|
stoeptegel |
13-7-2006 23:30 |
Posts: 3085 |
64 is groot
Ik heb er nu 58 in zitten d8 ik.
Moet misschien 52 in zat ik te denken.
|
|
80 cc ownatsj |
|
mblover |
13-7-2006 23:30 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
Ik weet het, weet iemand trouwens wat de spreoier origineel is?
Hoe hoger ik de gasnaald zet,hoe rijker hij staat toch?
hoe hoger de naald hoe rijker idd,
maar hoe hoger het clipje, des te lager komt de naald, en dus als je het clipje omhoog zet wordt hij dus armer
|
|
|
|
Red-dragon |
13-7-2006 23:49 |
Posts: 1486 |
Ori is sproeier 54
Hier nog wat links om je ontsteking af te stellen Linkje 1
Linkje 2
Dit bericht is gewijzigd door Mtx-power op 13-7-2006 om 23:51 uur.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
Schuurman |
13-7-2006 23:50 |
Posts: 659 |
ik heb nog een manier om je ontsteking precies op het goede tijdstip af te stellen:
stel eerst de afstand van de contactpunten af met je voelermaatjes op 0.35 mm
haal nu de bougie eruit en meet met de schuifmaat wat de afstand is van de kop tot de zuiger op BDP. maak nu de afstand op de schuifmaat 0.8 tot 1.2 mm groter en zet de schuifmaat vast. steek nu de schuifmaat weer in het bougiegat, en draai het vliegwiel met de klok mee totdat de zuiger tegen de schuifmaat komt. als het vliegwiel in deze positie staat zet je een streepje op het vliegwiel en het carter tegenover elkaar.
haal nu het kleine moertje op de condensator los, en steek het draadje wat naar de contactpunten loopt door het vliegwiel naar buiten. pak een accu, of acculader en een 12v lampje en wat draad. verbind de plus van de accu/lader met de plus van het lampje, de min het lampje met het draadje van de contactpunten, en de min van de accu/lader weer met het blok.
als je nu aan het vliegwiel draait, met de richting van de klok mee, moet het lampje precies op het punt dat de twee streepje tegenover mekaar staan uit gaan. dit kun je op tijd zetten door de grondplaat te draaien
|
|
|
|
richard3 |
14-7-2006 0:49 |
Posts: 5198 |
beetje omslachtig maar zou goed kunnen werken
|
|
op naar de grote brommers |
|
Die-4-Nothin |
14-7-2006 17:33 |
Posts: 548 |
Dat is een goede manier om hem perfect op tijd te zetten anders moet je gaan kutten met vloeitjes etcetera om een beetje precies te bepalen wanneer je contactpuntjes open gaan.
Ik heb zelf ongeveer hetzelfde probleem gehad, maar bij mij liep hij nog wel eventjes, waarna die met 5seconden weer uitviel, dat bleek na veel gedoe aan de sproeier te liggen..
Succes in ieder geval
|
|
GSM-Sloper.. Derbi-Verkoper |
|