Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Inlaat groter maken?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 616 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37967 - Inlaat groter maken?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robin denkers 13-7-2006 23:09 Print topicpost
Posts: 269
K heb voor m'n suzuki ts50er een 70cc Fast Arrow cilinder (als t goed is dat merk:P)

Nou heb k een 20mm dellortho met 20mm spruit maar de aansluiting op de cilinder is 16 a 17 mm.

Hoe kan ik dit het beste mooi in elkaar laten overlopen?

Ook zitten er in de uitlaatpoort bobbeltjes en zijn onderop de cilinder de scheiding tussen die spoelpoorten niet zo netjes kan k dat gewoon beetje glad gaan dremelen?
 

Uncle BLAM 14-7-2006 2:44 Print reply

Posts: 1025
Als het een aluminium cilinder is kun je zeker wel de inlaat vergroten,
een dremel is daarvoor een uitstekend hulp middel, met het juiste freesje kun je een mooie 20 mm inlaat frezen die vloeiend naar binnen gaat.

Denk er wel om dat je in de gaten houdt waar de wand mogelijk dun wordt of plekken waar je door de wand heen zou kunnen gaan !

schotjes die de spoelpoorten opdelen kun je gewoon scherp maken

http://www.brommerforum.nl/showtopic/33911
 
een BF teller is sneller
robin denkers 14-7-2006 11:32 Print reply
Posts: 269
Oke dan ga k vmiddag ff klusse aan dat ding.

Gebruik de dremel van me buurman hij heeft een grote bak vol kopjes erbij maar staat niet bij die dingen welke voor wat is.

De cilinder is idd alu met gietijzere bus erin.

Zijn die kopjes te herkenne die t best voor alu zijn? En word t meteen mooi glad dan?
 
richard3 14-7-2006 11:58 Print reply

Posts: 5198
wordt wss niet meteen heel mooi glad
mocht et nodig zijn beetje polijsten
als je het nog nooi gedaan hebt zou ik eerst een cilinder pakken die niet meer te redden is

 
op naar de grote brommers
robin denkers 14-7-2006 12:03 Print reply
Posts: 269
Ja dat was k idd al van plan

Heb hier een compleet vastgeneukte cilinder ligge dus komt best goed oefen k daar wel ff op
 
Razor 14-7-2006 12:18 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM


schotjes die de spoelpoorten opdelen kun je gewoon scherp maken

http://www.brommerforum.nl/showtopic/33911

tsjah dat is de discussie.. één zegt scherp maken.. ander zegt: rond/rond laten. Zijn nog niet testresultaten echt van.. zo ver ik weet.

Zelfde als polijsten.. zijn meningen ook over verdeeld..
 
blowdown en een powerband te koop!
robin denkers 14-7-2006 13:09 Print reply
Posts: 269
Ja maar dit is niet gewoon netjes rond dit is gewoon zwaar onafgewerkte bende:P dus word er ckr beter van dat kan haast niet anders
 
Uncle BLAM 14-7-2006 13:28 Print reply

Posts: 1025
Je kunt iig de flo verbeteren want uit de fabriek ziet het er vaak ranzig uit met rare hoeken erin
 
een BF teller is sneller
robin denkers 14-7-2006 13:33 Print reply
Posts: 269
Ja idd gewoon ff die bobbeltjes gladslijpen enz
 
puch_master 14-7-2006 13:47 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
[...]

tsjah dat is de discussie.. één zegt scherp maken.. ander zegt: rond/rond laten. Zijn nog niet testresultaten echt van.. zo ver ik weet.

Zelfde als polijsten.. zijn meningen ook over verdeeld..



je uitlaat poort mag wel superglad worden, maar je inlaat en spoel kanalen weer niet..
de ruwheid die hier in zit zorgt ervoor dat het lucht/brandstof mengsel onderling blijft wervelen waardoor je een betere verbranding krijgt.

als je deze helemaal glad maakt, dan slaat het mengsel als het ware 'dood' en heb je een slechtere verbranding..


 
Toyota AE86 Levin coupé
Hardstyle 14-7-2006 14:00 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]



je uitlaat poort mag wel superglad worden, maar je inlaat en spoel kanalen weer niet..
de ruwheid die hier in zit zorgt ervoor dat het lucht/brandstof mengsel onderling blijft wervelen waardoor je een betere verbranding krijgt.

als je deze helemaal glad maakt, dan slaat het mengsel als het ware 'dood' en heb je een slechtere verbranding..




Waar heb je dat vandaan? En is het ook bewezen/getest?
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
puch_master 14-7-2006 14:04 Print reply

Posts: 3429
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
[...]


Waar heb je dat vandaan? En is het ook bewezen/getest?


in iedergeval is het bij 4 takt 100%

mijn oom heeft motor revisie bedrijf en die doet wat tune werk voor zo'n oude MG-B GT en daar hebben ze al het mogelijke geprobeerd, en met een helemaal glad inlaat spruitstuk liep het voor geen meter.

daarna hebben ze het iets opgeruwd en toen ging hij weer

en ik ga er vanuit dat het bij 2 takt ook zo zal zijn..

 
Toyota AE86 Levin coupé
Henk-88 14-7-2006 14:28 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch_master
[...]



je uitlaat poort mag wel superglad worden, maar je inlaat en spoel kanalen weer niet..
de ruwheid die hier in zit zorgt ervoor dat het lucht/brandstof mengsel onderling blijft wervelen waardoor je een betere verbranding krijgt.

als je deze helemaal glad maakt, dan slaat het mengsel als het ware 'dood' en heb je een slechtere verbranding..





Ik heb hetzelfde gehoord van een tuner, en ook hij zei erbij dat daardoor wervelingen ontstaan die goed zijn voor de verbranding; maar bewijs heb ik niet gezien. Zet trouwens meerdere tuners bij elkaar in een kamer en er ontstaan dikke ruzies en meningsverschillen, omdat ze elkaar gaan tegenspreken.

Ik zou de ruwe wanden van de spoelpoorten ruw laten iig, het schotje in het spoelkanaal zou ik scherper maken alleen al omdat dat enorme platte vlak daarvan er niet uit ziet. De link van Uncle BLAM liet zien wat je met die schotjes kunt doen.

Hier de schotjes nog intact:




poort vergroot tot ruim 20mm bij mijn charmo50 van TSX (ook alu met gietijzeren bus):


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 1921 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved