Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda mb zeta 50snel vastgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 638 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37963 - Honda mb zeta 50snel vastgelopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ARWIN_honda 13-7-2006 22:03 Print topicpost

Posts: 3534
na een weekend bij mijn vriendin geweest te zijn , kreeg ik op de terugweg, een vastloper met 85km/h.
gelukkig kneep ik gelijk de koppeling in.
we vermoeden dat de smering te arm was.
dit is al eerder gebeurd bij een vriend van mij , die ook mengsmering tankte waar ik dat ook doe. hij had ook een vastloper door de mengsmering van het benzine station.
zijn schade werd betaald door het benzine station.
dus nu kijken wat ik het beste kan doen,
of een imitatie 50snel, of een airsal 70cc.
ik denk het laatste, wat vinden jullie?
arwin.

ik heb afgelopen vrijdag een 70cc athena cilinder gekocht.
nog weer iets beter.

Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 17-7-2006 om 9:04 uur.
 
Suzuki GSX-R600 K4

Jozeff - Forum en Sales Moderator 13-7-2006 22:04 Print reply

Posts: 10835
ja, 70cc is beter

misschien ook handig als je het merk van je toekomstige 50cc erbij zet
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
mulder 13-7-2006 22:05 Print reply

Posts: 13701
vertel ons liever hoe jouw vriend de schade op het tankstation heeft verhaald, aangezien dat ook aan andere zaken kan liggen?
 
ARWIN_honda 13-7-2006 22:07 Print reply

Posts: 3534
het is zowieso geen bekend merk. het word bij de brommer zaken genoemd: imitatie 50cc snel(import)

 
Suzuki GSX-R600 K4
mblover 13-7-2006 22:56 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
het is zowieso geen bekend merk. het word bij de brommer zaken genoemd: imitatie 50cc snel(import)



das bagger, eurokit 70cc is een stuk beter (eurokit = airsall)
 
ARWIN_honda 14-7-2006 8:36 Print reply

Posts: 3534
ja .en die heb ik al voor 80 euro, dus dat doe ik mooi.
 
Suzuki GSX-R600 K4
Travel Fast 14-7-2006 9:07 Print reply

Posts: 486
Imitaie 50cc liep bij mij na 750 kilometer vast, eurokit 70 liep bij mij na 1500 kilometer vast, de enige die echt goed bleef was een buitenlandse originele honda cilinder, met twee kleine gatjes van membraamkleppenhuis naar de spoelkamers (extra aangbracht door meton). Met deze cilinder liep mijn MB dik 90 (de rest uitraard ook aangepast). Door het zware gietijzer was koeling geen probleem. Kost iets meer, rijd veel beter
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
stivoman 14-7-2006 10:01 Print reply

Posts: 5353
mijn 50 immo liep best,, heeft dik 2000 gelopen en is nog steeds super netjes..

hangt er ook vanaf hoe mensen inrijden en ermee omgaan
 
4 rings rule them all
khpoppema 14-7-2006 10:07 Print reply

Posts: 3199
ik zou ook als je een mooie cil koopt, geen mengsmering van de pomp tanken, maar zelf mengen. dan weet je exact hoeveel je erin gooit (dus met 50 snel of 70 cc 1:45) en je weet welke olie het is.


 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Travel Fast 14-7-2006 10:08 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stivoman
mijn 50 immo liep best,, heeft dik 2000 gelopen en is nog steeds super netjes..

hangt er ook vanaf hoe mensen inrijden en ermee omgaan



Ik rij gewoon te veel kilometers achter elkaar (100 km minimaal per dag). Maar immitatie is gewoon niet gelijk aan origineel kwa duurzaamheid. Vooral op hete dagen lopen immitaties nog al eens warm. Daarnaast vind ik de powerband van dat soort cilinder kl*te (geeft z'n kracht in een keer af bij een bepaald toeren tal, nerveus dus).

Doet niets af dat een hele hoop mensen toch met plezier op z'n cilinder rijden. Dit heeft vooral te maken met de prijs-kwaliteit verhouden (lage aanschaf, redelijke kwaliteit)
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
remmie 14-7-2006 16:55 Print reply
Posts: 71
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


das bagger, eurokit 70cc is een stuk beter (eurokit = airsall)

Eurokit beter? vroeger(jaar of 8 a 10 terug) pleurde wij die als eerste weg! met ori cilinder kun je nog harder rijden zonder problemen na een avondje vijlen en polijsten!
Snelste op MT/MB5 blok blijft polini 11 poorts 65cc, word alleen even zoeken aangezien deze 10 jaar geleden al zeldzaam waren.
Maar daar vaak genoeg mensen probleemloos 130km/h+ mee zien rijden, met ori mengsmerings!

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
christianos 14-7-2006 16:57 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
[...]

Eurokit beter? vroeger(jaar of 8 a 10 terug) pleurde wij die als eerste weg! met ori cilinder kun je nog harder rijden zonder problemen na een avondje vijlen en polijsten!
Snelste op MT/MB5 blok blijft polini 11 poorts 65cc, word alleen even zoeken aangezien deze 10 jaar geleden al zeldzaam waren.
Maar daar vaak genoeg mensen probleemloos 130km/h+ mee zien rijden, met ori mengsmerings!



eurokit is beter dan imi

en een ori honda hm 167 (belg) is idd het allerbest

en die polini is gewoon te koop op 50cc.nl

en 130 kan niet op een mt/mb.. het zal hoogstens 100 km/h zijn

hoger kom je ongetjoend niet... naja volgens de teller wel

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 14-7-2006 om 16:57 uur.
 
homoet exhaust 14-7-2006 17:26 Print reply
Posts: 399
ongetuned met 50cc belg rijd ie ong 85...
en deze cil is btw aluminium met gietijzer bus...
alleen ori hm 166 is volledig gietijzer
 
As I get older, the faster I used to be...
superior mt7 14-7-2006 18:23 Print reply

Posts: 2675
zijn wel meerdere cilinders gietijzer hoor, zoals imitatie 50cc en 70cc

ik weet nog dat ik vroeger 13000 gereden had met ene imi 70cc en die is ook nog kapot gelopen door los gelopen pistonpen clipje.


 
V8
Saknet 14-7-2006 18:29 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
[...]
Maar daar vaak genoeg mensen probleemloos 130km/h+ mee zien rijden, met ori mengsmerings!


jij gelooft nu nog wat men jou wijs maakte toen jij 15 was?

Quote:
met ori cilinder kun je nog harder rijden zonder problemen na een avondje vijlen en polijsten!

nou mijn eurokit reed moeiteloos 85km/u

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
Imitaie 50cc liep bij mij na 750 kilometer vast, eurokit 70 liep bij mij na 1500 kilometer vast

mijne hield het ook wel langer uit dan 1500km

en dat was nog met een beschadigd oog van de drijfstang ook..

maar ik doe dan ook aan warmrijden en onderhoud

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-7-2006 om 18:31 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ARWIN_honda 17-7-2006 9:04 Print reply

Posts: 3534
ik heb uiteindelijk een athena 70cc cilinder gekocht

 
Suzuki GSX-R600 K4

Dit topic is 1807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved