Frutje |
13-7-2006 18:44 |
Posts: 812 |
als hij de search gebruikt kan hij dit antwoord snel vinden en hoef dat hier niet meer vertelt te worden lijkt me ?
|
|
|
|
Flybike |
13-7-2006 18:47 |
Posts: 2120 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frutje
als hij de search gebruikt kan hij dit antwoord snel vinden en hoef dat hier niet meer vertelt te worden lijkt me ?
Jah niet iedreen heeft dat door eh, als je hier nog maar 12dagen zit ofzo..
Antwoord is gegeve, iedreen die t zich afvroeg weet het nu ook.
|
|
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard |
|
Frutje |
13-7-2006 19:59 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]
Jah niet iedreen heeft dat door eh, als je hier nog maar 12dagen zit ofzo..
Antwoord is gegeve, iedreen die t zich afvroeg weet het nu ook.
beter leggen ze dan uit hoe de search werkt en dan kan hij als hij daar niet uitkomt zijn vraag alsnog stellen maar ik snap het
|
|
|
|
RS_Patrick |
13-7-2006 20:09 |
Posts: 117 |
Als jij met je DTje ook crost dan zou ik 1:25/1:30 mengen, rij je er bijna alleen mee op de weg dan 1:35/1:40 afhankelijk van hoe zwaar je hem belast.
|
|
|
|
Frutje |
13-7-2006 20:16 |
Posts: 812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Als jij met je DTje ook crost dan zou ik 1:25/1:30 mengen, rij je er bijna alleen mee op de weg dan 1:35/1:40 afhankelijk van hoe zwaar je hem belast.
er is al gezegd dat hij hem niet veel belast, en dan zou eerder 1:45 een goede keuze zijn dan 1:25, dat is dus niet goed..
maar het antwoord is allang geveven lijkt mij
|
|
|
|
remmie |
14-7-2006 9:17 |
Posts: 71 |
Alles van voor 1965(uitgezonderd alu cilinders) 1:25
Alles hierna 1:50
moderne nicasil of andere gecoate cilinders 1:55 a 1:60.
bij hoge compressie mengen met ron98.
bij standaard of licht opgehoogde compressie ron95
loodvervangers zijn alleen voor oudere 4takters.
|
|
CB50 100cc - '62 Puch VS60L |
|
Travel Fast |
14-7-2006 9:31 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remmie
bij hoge compressie mengen met ron98.
Ik zal nooit ron 98 tanken want dat is voor een compressie van boven 1:11, en er is geen brommer die dat heeft. Shell V-power kun je tanken maar heeft geen extra nut(geen meer vermogen, misschien een schonere verbranding.
Verder kies ik altijd voor synthetische 2tak olie voor motoren, mijn ervaring zegt dat dit beter rijd dan standaard "scooterolie".
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
cerberus10 |
14-7-2006 10:08 |
Posts: 2338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]
Ik zal nooit ron 98 tanken want dat is voor een compressie van boven 1:11, en er is geen brommer die dat heeft. Shell V-power kun je tanken maar heeft geen extra nut(geen meer vermogen, misschien een schonere verbranding.
Verder kies ik altijd voor synthetische 2tak olie voor motoren, mijn ervaring zegt dat dit beter rijd dan standaard "scooterolie".
mijn heeft standaart al 11:1 hoor.. Mbtjes met hoge druk kop enzo halen dat ook wel.
|
|
|
|
Travel Fast |
14-7-2006 10:11 |
Posts: 486 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]
mijn heeft standaart al 11:1 hoor.. Mbtjes met hoge druk kop enzo halen dat ook wel.
Ik heb geleerd dat de compressie alleen kan verhogen door de boring aan te passen , correct me if i'am wrong.
|
|
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland |
|
Neluhz |
14-7-2006 19:59 |
Posts: 4032 |
nee dus.
de compressieverhouding is de verhouding tussen de inhoud van de cilinder en verbrandingskamer en verbrangskamer alleen.
een hoge druk kop heeft meer compressie
|
|
|
|
Bruuns |
14-7-2006 20:06 |
Posts: 2213 |
mensendie dus squish hebben aangepast kunnen dus beter ron 98 tanken?
ik heb ook redelijk veel compressie ( mallossie 80cc, ) is het da ook beter??
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
14-7-2006 20:07 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: remmie
Alles van voor 1965(uitgezonderd alu cilinders) 1:25
Alles hierna 1:50
moderne nicasil of andere gecoate cilinders 1:55 a 1:60.
bij hoge compressie mengen met ron98.
bij standaard of licht opgehoogde compressie ron95
loodvervangers zijn alleen voor oudere 4takters.
conclusie: gewoon 1 op 45
en dat je meer olie erbij moet doen als hij hoger belast wordt is ook onzin. Hoogstens olie van betere kwaliteit. Want als je 1 op 30 smeert dan gaat hij alleen maar kutter lopen en meer roken en stinken
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|