Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mengsmering

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37958 - mengsmering
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frutje 13-7-2006 18:44 Print reply

Posts: 812
als hij de search gebruikt kan hij dit antwoord snel vinden en hoef dat hier niet meer vertelt te worden lijkt me ?
 
Flybike 13-7-2006 18:47 Print reply
Posts: 2120
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
als hij de search gebruikt kan hij dit antwoord snel vinden en hoef dat hier niet meer vertelt te worden lijkt me ?



Jah niet iedreen heeft dat door eh, als je hier nog maar 12dagen zit ofzo..

Antwoord is gegeve, iedreen die t zich afvroeg weet het nu ook.
 
Het Honda Geloof.. FTS++ SuperMotard
Frutje 13-7-2006 19:59 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flybike
[...]



Jah niet iedreen heeft dat door eh, als je hier nog maar 12dagen zit ofzo..

Antwoord is gegeve, iedreen die t zich afvroeg weet het nu ook.


beter leggen ze dan uit hoe de search werkt en dan kan hij als hij daar niet uitkomt zijn vraag alsnog stellen maar ik snap het
 
RS_Patrick 13-7-2006 20:09 Print reply

Posts: 117
Als jij met je DTje ook crost dan zou ik 1:25/1:30 mengen, rij je er bijna alleen mee op de weg dan 1:35/1:40 afhankelijk van hoe zwaar je hem belast.
 
Frutje 13-7-2006 20:16 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Als jij met je DTje ook crost dan zou ik 1:25/1:30 mengen, rij je er bijna alleen mee op de weg dan 1:35/1:40 afhankelijk van hoe zwaar je hem belast.


er is al gezegd dat hij hem niet veel belast, en dan zou eerder 1:45 een goede keuze zijn dan 1:25, dat is dus niet goed..

maar het antwoord is allang geveven lijkt mij
 
remmie 14-7-2006 9:17 Print reply
Posts: 71
Alles van voor 1965(uitgezonderd alu cilinders) 1:25
Alles hierna 1:50
moderne nicasil of andere gecoate cilinders 1:55 a 1:60.

bij hoge compressie mengen met ron98.
bij standaard of licht opgehoogde compressie ron95

loodvervangers zijn alleen voor oudere 4takters.

 
CB50 100cc - '62 Puch VS60L
Travel Fast 14-7-2006 9:31 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie

bij hoge compressie mengen met ron98.





Ik zal nooit ron 98 tanken want dat is voor een compressie van boven 1:11, en er is geen brommer die dat heeft. Shell V-power kun je tanken maar heeft geen extra nut(geen meer vermogen, misschien een schonere verbranding.

Verder kies ik altijd voor synthetische 2tak olie voor motoren, mijn ervaring zegt dat dit beter rijd dan standaard "scooterolie".
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
cerberus10 14-7-2006 10:08 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]



Ik zal nooit ron 98 tanken want dat is voor een compressie van boven 1:11, en er is geen brommer die dat heeft. Shell V-power kun je tanken maar heeft geen extra nut(geen meer vermogen, misschien een schonere verbranding.

Verder kies ik altijd voor synthetische 2tak olie voor motoren, mijn ervaring zegt dat dit beter rijd dan standaard "scooterolie".

mijn heeft standaart al 11:1 hoor.. Mbtjes met hoge druk kop enzo halen dat ook wel.
 
Travel Fast 14-7-2006 10:11 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]

mijn heeft standaart al 11:1 hoor.. Mbtjes met hoge druk kop enzo halen dat ook wel.



Ik heb geleerd dat de compressie alleen kan verhogen door de boring aan te passen , correct me if i'am wrong.
 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
Neluhz 14-7-2006 19:59 Print reply

Posts: 4032
nee dus.
de compressieverhouding is de verhouding tussen de inhoud van de cilinder en verbrandingskamer en verbrangskamer alleen.
een hoge druk kop heeft meer compressie
 
Bruuns 14-7-2006 20:06 Print reply

Posts: 2213
mensendie dus squish hebben aangepast kunnen dus beter ron 98 tanken?

ik heb ook redelijk veel compressie ( mallossie 80cc, ) is het da ook beter??
 
A-j bange leaft goa-j bange dood..
Jozeff - Forum en Sales Moderator 14-7-2006 20:07 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: remmie
Alles van voor 1965(uitgezonderd alu cilinders) 1:25
Alles hierna 1:50
moderne nicasil of andere gecoate cilinders 1:55 a 1:60.

bij hoge compressie mengen met ron98.
bij standaard of licht opgehoogde compressie ron95

loodvervangers zijn alleen voor oudere 4takters.



conclusie: gewoon 1 op 45

en dat je meer olie erbij moet doen als hij hoger belast wordt is ook onzin. Hoogstens olie van betere kwaliteit. Want als je 1 op 30 smeert dan gaat hij alleen maar kutter lopen en meer roken en stinken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 2770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved