Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #37956 - Voorvork CR80
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1162 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik 39 |
13-7-2006 13:33 |
Posts: 15088 |
Hey, Had een vraag over de voorvork van mijn Honda CR80.
Hij is oud, uit 1985, en er zitten nog ventielen bovenop de vork (bij het stuur). Verder onderaan geen stelschroeven enzo.. alleen een bout om de olie eruit te laten lopen. Gister wezen crossen op de baan in Ermelo. Daar zijn nogal hoge schansen vergeleken bij andere banen, en als ik redelijk hard over een schans heen ging, had ik het gevoel dat de vering helemaal inklapte en ik de klappen ving - niet erg prettig..
Wat kan ik daar aan doen? Meer olie? Meer lucht in de voorvork? Minder lucht? Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
zx7r |
13-7-2006 13:36 |
Posts: 3868 |
hoe meer lucht en/of olie hoe stugger hij wordt.
|
|
|
|
Erik 39 |
13-7-2006 13:37 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zx7r
hoe meer lucht en/of olie hoe stugger hij wordt.
Veert hij daardoor niet sneller terug? Zodat de klap groter wordt?
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 13-7-2006 om 13:37 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Joostvdw |
13-7-2006 13:40 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Veert hij daardoor niet sneller terug? Zodat de klap groter wordt?
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 13-7-2006 om 13:37 uur.
nee, het veren komt door de veer die in je voorvork zit
lucht is makkelijker in te drukken dan olie, dus de lucht dempt de kleine hobbeltjes, de olie de grote schokken, te horen aan jou verhaal heb je meer olie nodig
maar, ik zou beginnen met meer lucht, is veel makkelijker, goedkoper en als het niks is, laat je het er zo weer uitlopen, kan je er altijd nog meer olie bij doen
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Erik 39 |
13-7-2006 13:41 |
Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
nee, het veren komt door de veer die in je voorvork zit
lucht is makkelijker in te drukken dan olie, dus de lucht dempt de kleine hobbeltjes, de olie de grote schokken, te horen aan jou verhaal heb je meer olie nodig
maar, ik zou beginnen met meer lucht, is veel makkelijker, goedkoper en als het niks is, laat je het er zo weer uitlopen, kan je er altijd nog meer olie bij doen
Ok bedankt. Olie heb ik nog staan.. Maar dat is wat meer gedoe. Heb nu (voor het crossen) 1 bar erin. zal dat wat oppompen en testen.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Erik 39 |
13-7-2006 13:59 |
Posts: 15088 |
Zoals ik al zei zit er 1 bar in.. Hoeveel zal ik er eerst maar eens in doen? 2 of 3?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
FatAss |
13-7-2006 14:12 |
Posts: 164 |
1,5 bar en kijk dan of het beter gaat als het niet beter gaat doe je meer lucht of minder
|
|
Kleren maken de man |
|
Erik 39 |
13-7-2006 14:28 |
Posts: 15088 |
Oké, bedankt allemaal! Hoe close ik een topic?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
THOMASJEUHHH |
13-7-2006 14:31 |
Posts: 4159 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Oké, bedankt allemaal! Hoe close ik een topic?
kan je niet gewoon laten zakken,,
|
|
bwoaahhppp,,.. |
|
John Huijben |
13-7-2006 18:05 |
Posts: 2433 |
alleen niet te hoog gaan met je luchtdruk.. kan je keringen kosten.
als je het probleem na 1,5 bar nog steeds hebt je olie gaan bijvullen
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Dit topic is 1162 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|