Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Voorvork CR80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37956 - Voorvork CR80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erik 39 13-7-2006 13:33 Print topicpost

Posts: 15088
Hey, Had een vraag over de voorvork van mijn Honda CR80.
Hij is oud, uit 1985, en er zitten nog ventielen bovenop de vork (bij het stuur). Verder onderaan geen stelschroeven enzo.. alleen een bout om de olie eruit te laten lopen. Gister wezen crossen op de baan in Ermelo. Daar zijn nogal hoge schansen vergeleken bij andere banen, en als ik redelijk hard over een schans heen ging, had ik het gevoel dat de vering helemaal inklapte en ik de klappen ving - niet erg prettig..

Wat kan ik daar aan doen? Meer olie? Meer lucht in de voorvork? Minder lucht? Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

zx7r 13-7-2006 13:36 Print reply

Posts: 3868
hoe meer lucht en/of olie hoe stugger hij wordt.
 
Erik 39 13-7-2006 13:37 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zx7r
hoe meer lucht en/of olie hoe stugger hij wordt.


Veert hij daardoor niet sneller terug? Zodat de klap groter wordt?

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 13-7-2006 om 13:37 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Joostvdw 13-7-2006 13:40 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]


Veert hij daardoor niet sneller terug? Zodat de klap groter wordt?

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 13-7-2006 om 13:37 uur.


nee, het veren komt door de veer die in je voorvork zit

lucht is makkelijker in te drukken dan olie, dus de lucht dempt de kleine hobbeltjes, de olie de grote schokken, te horen aan jou verhaal heb je meer olie nodig

maar, ik zou beginnen met meer lucht, is veel makkelijker, goedkoper en als het niks is, laat je het er zo weer uitlopen, kan je er altijd nog meer olie bij doen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Erik 39 13-7-2006 13:41 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]


nee, het veren komt door de veer die in je voorvork zit

lucht is makkelijker in te drukken dan olie, dus de lucht dempt de kleine hobbeltjes, de olie de grote schokken, te horen aan jou verhaal heb je meer olie nodig

maar, ik zou beginnen met meer lucht, is veel makkelijker, goedkoper en als het niks is, laat je het er zo weer uitlopen, kan je er altijd nog meer olie bij doen

Ok bedankt. Olie heb ik nog staan.. Maar dat is wat meer gedoe. Heb nu (voor het crossen) 1 bar erin. zal dat wat oppompen en testen.

 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 13-7-2006 13:59 Print reply

Posts: 15088
Zoals ik al zei zit er 1 bar in.. Hoeveel zal ik er eerst maar eens in doen? 2 of 3?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
FatAss 13-7-2006 14:12 Print reply
Posts: 164
1,5 bar en kijk dan of het beter gaat als het niet beter gaat doe je meer lucht of minder
 
Kleren maken de man
Erik 39 13-7-2006 14:28 Print reply

Posts: 15088
Oké, bedankt allemaal! Hoe close ik een topic?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
THOMASJEUHHH 13-7-2006 14:31 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Oké, bedankt allemaal! Hoe close ik een topic?


kan je niet gewoon laten zakken,,
 
bwoaahhppp,,..
John Huijben 13-7-2006 18:05 Print reply

Posts: 2433
alleen niet te hoog gaan met je luchtdruk.. kan je keringen kosten.
als je het probleem na 1,5 bar nog steeds hebt je olie gaan bijvullen
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last

Dit topic is 1162 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved