Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gsm Trekt niet in lage toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1095 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37934 - gsm Trekt niet in lage toeren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kees2501 11-7-2006 21:20 Print topicpost

Posts: 522
hey

ik heb op mijn gsm laatst een Metrakit uilaat gezet nu heb ik het probleem dat hij pas bij 8000 toeren ineens vooruit schiet en de top is ook niet echt geweldig 65 ongeveer

wat zou het probleem kunne zijn ?

heb de rest van me brommer origineel.

ik zat te denke aan andere sproeier (iets kleiner)
of tandwielen veranderen.



(als er toevalig iemand met een gsm met metrakit is wil ik zijn afstelling wel weten )
 

oenoehoofd 11-7-2006 21:21 Print reply

Posts: 17851
is afstelling, als je iets nieuws (snellers) erop zet moet je weer afstellen, je moet grotere sproeier hebben niet kleiner
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
kees2501 11-7-2006 21:22 Print reply

Posts: 522
ja ik heb er al een grotere ingedaan maar werkt daarmee dus niet goed met de andere wou hij juist in hoge toeren alleen maar pruttelen
 
oenoehoofd 11-7-2006 21:23 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
ja ik heb er al een grotere ingedaan maar werkt daarmee dus niet goed met de andere wou hij juist in hoge toeren alleen maar pruttelen


ga er stukje mee rijden, en haal je bougie er eens uit, wat voor kleur heeft hij dan?
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
kees2501 11-7-2006 21:24 Print reply

Posts: 522
ik heb nog extra olie in de tank :P omdat ik pas 66 km met deze cilinder heb ik hoorde dat dat beter was dus hij is zwart

is maar heel klein beetje olie zal de snelheid denk ik niet veranderen.

zou het niet aan de tandwielen liggen? dan weet ik elk geval waarmee ik moet gaan prutse

Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 11-7-2006 om 21:26 uur.
 
oenoehoofd 11-7-2006 21:27 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
ik heb nog extra olie in de tank :P omdat ik pas 66 km met deze cilinder heb ik hoorde dat dat beter was dus hij is zwart


:/ je hebt wel inrij olie voor in de cilinder, maar olie in de tank maar goed zwart is dus idd te groot, maar ik weet niet of dat aan die extra olie ligt.. rij hem leeg, tank normaal, en rij dan stuk en kijk wat de kleur is

zwart = te grote sproeier
wit = te klein
koeffiebruin = goed
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
kees2501 11-7-2006 21:29 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmgast
[...]


:/ je hebt wel inrij olie voor in de cilinder, maar olie in de tank maar goed zwart is dus idd te groot, maar ik weet niet of dat aan die extra olie ligt.. rij hem leeg, tank normaal, en rij dan stuk en kijk wat de kleur is

zwart = te grote sproeier
wit = te klein
koeffiebruin = goed



weet ik iedergeval dak niet met tandwielen hoef te klote daar ging ut eigelijk om ik hoopte dat het sproeier zou zijn
 
BSTS 11-7-2006 21:30 Print reply

Posts: 4241
mischien hoogtoerig, met te korte vertanding.
mischien dus ff andere tandwieltje voor paar tandjes groter ofzo
 
sprintjah
oenoehoofd 11-7-2006 21:30 Print reply

Posts: 17851
najah als hij wel goed afgestelt is straks ligt het tog ergens anders aan, maar dan moet je dan maar nog een keer vragen haha
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Arjanus 11-7-2006 22:22 Print reply

Posts: 9073
is het niet verstandig om de cilinder eerst een beetje in te rijden enz
ding heeft 60 km gelopen en je gooit er een andere auspuff onder en je gaat met olie in de tank en andere sproeiers lopen kloten

beter had je dat ding eerst ff rustig een paar 100 km ingereden en had je dan gewoon de mk auspuff met een ander sproeiertje geprobeerd

wat voor cilinder heb je nu dan ? wel ori !?
 
lieber nurburgring als ehering
gsmmtje 11-7-2006 23:17 Print reply

Posts: 774
mijn gsm trekt goed op na de 9k..
 
kees2501 11-7-2006 23:23 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
is het niet verstandig om de cilinder eerst een beetje in te rijden enz
ding heeft 60 km gelopen en je gooit er een andere auspuff onder en je gaat met olie in de tank en andere sproeiers lopen kloten

beter had je dat ding eerst ff rustig een paar 100 km ingereden en had je dan gewoon de mk auspuff met een ander sproeiertje geprobeerd

wat voor cilinder heb je nu dan ? wel ori !?



was typfoute 560 :P ik wou 500 km inrijde dus ben nu wel klaar maar moet nog ff nieuwe benzine is nog nie leeg

ene de cilinder is wel gewoon 50 maar dan replica andere was net zo duur als een nieuwe brom

Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 11-7-2006 om 23:25 uur.
 
oenoehoofd 11-7-2006 23:38 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kees2501
[...]



was typfoute 560 :P ik wou 500 km inrijde dus ben nu wel klaar maar moet nog ff nieuwe benzine is nog nie leeg

ene de cilinder is wel gewoon 50 maar dan replica andere was net zo duur als een nieuwe brom

Dit bericht is gewijzigd door kees2501 op 11-7-2006 om 23:25 uur.


ag 132 euro exlc. valt best mee
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Joostvdw 11-7-2006 23:42 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gsmmtje
mijn gsm trekt goed op na de 9k..


jaaa, goeie vergelijking.... zeg dan niks ofzo


@ TS, je zal door die uitlaat sowieso een hogere en krachtigere powerband krijgen, maar 8k is wel erg laat, probeer idd eens een kleinere sproeier

dat je een lage topsnelheid hebt kan goed komen door de vertanding, want die is nu nog ingesteld op 50km/u (neem ik aan) en met de nieuwe uitlaat heb je veel meer vermogen en toeren om harder te kunnen, maar dan moet je twv ook langer worden
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Roedi 12-7-2006 0:22 Print reply

Posts: 208
ik rijd nu met dezelfde setup nog en bij mij trekt bij ook pas vanaf 7.5k maar loopt wel ongeveer 80 km/u langs de auto, met de vertanding heeft het iig dus niet te maken want die is ook nog gewoon std bij mij, denk eerder dat je sproeier iid te klein is, ofwel is die replica cylinder gewoon een stuk slomer dan de echte ori..
 
De naam is haas, blaashaas. -Metrakit uitlaat te koop-
kees2501 12-7-2006 9:37 Print reply

Posts: 522
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roedi
ik rijd nu met dezelfde setup nog en bij mij trekt bij ook pas vanaf 7.5k maar loopt wel ongeveer 80 km/u langs de auto, met de vertanding heeft het iig dus niet te maken want die is ook nog gewoon std bij mij, denk eerder dat je sproeier iid te klein is, ofwel is die replica cylinder gewoon een stuk slomer dan de echte ori..



ik had die cilinder eerst ook en toen trok hij met de mk ook 80/90 en ging hij ipv bij 8000 bij 3000 al hard trekken
 

Dit topic is 1923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved