Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil gila 1 en gila 2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1073 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37925 - Verschil gila 1 en gila 2
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RS-Rijder 11-7-2006 13:01 Print topicpost
Posts: 158
hallo,

Ik ben erg benieuwd wat nou ut verschil is tussend de gila1 cil en 2. Weet wel al dat gila 2 sneller is. maar waarom? poorttiming ofzo? Ik hoor het graag van jullie. t liefst met onderbouwingen natuurluk!
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb

Deon 11-7-2006 13:10 Print reply

Posts: 9656
Je hebt snelle gila 1's en slome gila 1's. De slome komt meer voor. Bij gila 2 is het net omgekeerd. Daar heb je meer snelle dan slome.
 
RS-Rijder 11-7-2006 14:28 Print reply
Posts: 158
ennut verschil zitum in de uitlaatpoort?
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb
RS-Rijder 11-7-2006 14:54 Print reply
Posts: 158
vrees niet op te andwoorden!!
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb
Jarco 11-7-2006 15:02 Print reply

Posts: 4520
ja uitlaat poort van de slome kan nauwelijks je pink door.

 
RS-Rijder 11-7-2006 15:29 Print reply
Posts: 158
oke.. maar ken iemand onderbouwen dat er van gila 1 en van gila 2 allbij 2 soorten zijn? een snelle een een langzame? want ik d8 altijd dat gila 1 de slome was en dat de gila 2 ff sneller was.
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb
Jarco 11-7-2006 15:34 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Rijder
oke.. maar ken iemand onderbouwen dat er van gila 1 en van gila 2 allbij 2 soorten zijn? een snelle een een langzame? want ik d8 altijd dat gila 1 de slome was en dat de gila 2 ff sneller was.



zijn snelle 1's en snelle 2's
Maar je hebt ook slome 1's en slome 2's

Je moet gewoon ff kijken hoe groot je uitlaatpoort is.

 
RS-Rijder 11-7-2006 15:35 Print reply
Posts: 158
oke is goed.. ik zal ff kijke.. kan je ongeveer zeggen hoe groot je uitlaatpoort is als je een slome gila 1 heb?
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb
Jarco 11-7-2006 15:36 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Rijder
oke is goed.. ik zal ff kijke.. kan je ongeveer zeggen hoe groot je uitlaatpoort is als je een slome gila 1 heb?


ik meet het ff op, brb.
 
Jarco 11-7-2006 15:43 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


ik meet het ff op, brb.



heb net ff gekeken, maar ik krijg er geen schuifmaat in :P
Dus ja als je pink er niet doorheen krijgt,heb je gewoon en slome.
En je uitlaatpoort is nauwelijks groter dan je spoelers.
 
RS-Rijder 11-7-2006 15:46 Print reply
Posts: 158
ooh oke.. bedankt jar maar hoe zijn de cilinders in verhouding. bijv. is de slome gila 2 sneller als de snelle gila 1?
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb
Jarco 11-7-2006 15:52 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Rijder
ooh oke.. bedankt jar maar hoe zijn de cilinders in verhouding. bijv. is de slome gila 2 sneller als de snelle gila 1?



Nja ze zijn beiden sloom..dus boven de 80 zul je niet komen wss.
Ik ging met mijn gila 1, 19 mm carb en yasuni hmr2 niet harder dan 60 :P.

 
RS-Rijder 11-7-2006 16:20 Print reply
Posts: 158
ahw.. dan hep ik wel een snelle gila 1 denkik. ik loopt op de teller van mijn rs oud model 85. met standaard ontgrensde setup. (9mm carb, gila 1 en ontgrende uitlaat)
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb
Jarco 11-7-2006 16:21 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Rijder
ahw.. dan hep ik wel een snelle gila 1 denkik. ik loopt op de teller van mijn rs oud model 85. met standaard ontgrensde setup. (9mm carb, gila 1 en ontgrende uitlaat)



dan heb je wel een snelle lijkt me

 
RS_Patrick 11-7-2006 17:18 Print reply

Posts: 117
Gilardoni 1 cilinders zijn meestal wat minder begrenst als een Gilardoni 2.
Maar bijde uitvoeringen heb je in zwaar begrenste uitvoering (10mm hoog uitlaatpoortje) en in een normale uitvoering.
Je komt meer snelle Gilardoni 1 cilinders tegen als snelle Gilardoni 2 cilinders.
Ik heb zelf nog nooit een zwaar begrenste Gilardoni 1 gezien maar ze zijn er wel. Gilardoni 2 is het bijna anders om mee, wel een hoop begrensde gezien en maar een paar snellere.
Je kan een begrensde Gilardoni vrij makkelijk snel maken, uitlaatpoort hoger maken en het boosterpoortje ietje hoger maken.
 
Jarco 11-7-2006 17:22 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_Patrick
Gilardoni 1 cilinders zijn meestal wat minder begrenst als een Gilardoni 2.
Maar bijde uitvoeringen heb je in zwaar begrenste uitvoering (10mm hoog uitlaatpoortje) en in een normale uitvoering.
Je komt meer snelle Gilardoni 1 cilinders tegen als snelle Gilardoni 2 cilinders.
Ik heb zelf nog nooit een zwaar begrenste Gilardoni 1 gezien maar ze zijn er wel. Gilardoni 2 is het bijna anders om mee, wel een hoop begrensde gezien en maar een paar snellere.
Je kan een begrensde Gilardoni vrij makkelijk snel maken, uitlaatpoort hoger maken en het boosterpoortje ietje hoger maken.


jaja, over het algemeen is dat wel zo. Mja om dat nu door iemand te laten doen die nog niet eens zijn cilinder eraf heeft gehaald?
En het antwoord was allang gegeven hier..
 

Dit topic is 2905 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved