Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Motorvlot project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #37915 - Motorvlot project
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 4460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 11-7-2006 21:33 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird
[...]



gaat wel effect geven, maar wrs niet zo hard. Daarom dat ik dat roer er wrs dus wel achter ga maken. Maar dat is voor later




anders een peddel in het water steken aan links of rechts stuurt ook goed
 
bram-hercules 11-7-2006 22:02 Print reply

Posts: 317
Mensen, het maakt helemaal niets uit of je roer voor of achter de motor zit, het enige is dat het roer het beste achter het draaipunt kan zitten. Dat draaipunt kun je best een stuk naar voren verplaatsen door daar 2 zwaarden aan te maken (hoeft niet diep). Kijk eens naar bijvoorbeeld een valkje, die heeft de motor achter het roer zitten. Tuurlijk zal het beter sturen als het roer gelijk achter de motor zit, maar ik denk dat dat hier niet echt heel erg belangrijk is om op de centimeter een haventje oid in te varen. Ik zou wel zorgen dat je vlot ongeveer 5 km/uur kan halen (je kan hem natuurlijk altijd zachter laten lopen), dat is gemakkelijker tijdens het kruisen van grotere vaarwegen/kanalen.

Je rad moet zo hoog mogelijk boven het water zitten voor het beste rendement, dat de schoepen op het diepste punt net onderwater verdwijnen is denk ik de beste, misschien nog een heel stuk hoger, anders moet het motertje de schoepen eerst een 50 centimeter onderwaterduwen, dan heb je een stukje dat hij vooruit wordt geduwt en dan moet hij weer 50 centimeter boven water worden geduwt.
'Het voordeel van de schoepen maar een klein stukje in het water te laten steken is ook dat er minder water omhoog wordt gespat achter de boot, alhoewel het bier in die spetters wel mooi koel blijft.' (deze laatste zin weet ik niet zeker).

Echt heel veel succes!,
misschien als je nog een oliedrum over hebt, dan zou ik een schoep maken met 16 kleine schoepen, is iets meer werk, maar je motor hoeft veel minder vermogen te verbruiken doordat de schoepen niet zo ver in het water hoeven te hangen, maar door veel schoepen blijf je wel snel vooruit gaan.

Ik zie op je foto`s dat je een soort bakjes aan je schoepen hebt? Wil je daar mee het water gaan hijssen? Ik denk dat dat alleen maar het motortje extra balast, misschien dat je ze zo kan maken dat er zo min mogelijk water mee naar boven wordt geschept.

succes!

Verder echt een geweldig plan , ik kijk uit naar een filmpje
 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
ironbird 12-7-2006 22:44 Print reply

Posts: 1096
rad is gemonteerd, scharnierpunten zijn op maat gemaakt zodat bij het scharnieren de kettingspanning niet wijzigt, en ik heb tevens een kettingspannertje ineengeknutselt.

Ik heb een filmpje gemaakt, maar dat is nog aan het uploaden. En het ziet er naar uit dat dat voor 23 uu rniet klaar is met uploeadn, en om 23 moet ik weg, dus ik zal het pas vanacht online kunnen zetten, ofwel morgenvroeg.


Het is een filmpje waarop je gewoon het rad kan zien draaien, en het scharniersysteem voor de hoogte van het rad demonstreer (samen met mijn grootvader) Dus verwacht geen waterracepartiij oid

Het rad draait wel ietsje sneller dan verwacht (mar dat filmpje blijft haperen ed, dus dat kunne jullie wrs niet zien.)
 
ironbird 12-7-2006 22:57 Print reply

Posts: 1096
hopen dat het werkt:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qArUFStstuI"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qArUFStstuI" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="350"></embed></object>

edit: of dit http://www.youtube.com/watch?v=qArUFStstuI

Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 12-7-2006 om 22:57 uur.
 
g4mer 12-7-2006 23:13 Print reply

Posts: 494
je zei dat je geen motor of brommer blok wou van wege de herrie.

maar dat blokje maakt me toch ook flink wat herrie op het filmpje.

tomos blok met ori of ori snel uitlaatje is heel stil.
en die nieuwe blokken schijnen toch wel 4pk te halen
en zijn net lego makkelijk in elkaar te zetten.

maarja ga vooral door.

lijkt me ook leuk om zo iets te doen maar dan met brommer blokje ofzo.
 
oenoehoofd 12-7-2006 23:17 Print reply

Posts: 17851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ironbird
hopen dat het werkt:

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/qArUFStstuI"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/qArUFStstuI" type="application/x-shockwave-flash" width="600" height="350"></embed></object>

edit: of dit http://www.youtube.com/watch?v=qArUFStstuI

Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 12-7-2006 om 22:57 uur.


damn wat maakt da ding een herrie :/ ma wel lagge

Dit bericht is gewijzigd door gsmgast op 12-7-2006 om 23:17 uur.
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
ironbird 13-7-2006 10:49 Print reply

Posts: 1096
die herrie komt ook wel door de slechte geluidskwalteit. In feite maakt het gewooon een geluid zoals de doorsnee grasmaaier, maar dat komt vooral door al die bewegende delen. Uit de uitlaat op zich komt niet echt veel lawaai, dus een extra demper dat neit veel doen.
 
ironbird 13-7-2006 22:13 Print reply

Posts: 1096
testrit gemaakt. Camera vergeten Geen beeldmateriaal dus helaas.


maar even een samenvatting:

eerste tewaterlating: Vlot ging zo goed als onder. Olievaten waren te klein.


Tweede te waterlating: de 60l vaten achteraan vervangen door 2 200liter vaten. Sturing blokkeerde hierdooor een beetje, maar die werkte sowiso niet optimaal (roer te klein oid) MAar het bleef drijven, docht het was vele te onstabiel. Maar bij het het starten het koord van de trekstarter kapotgetrokken...

Derde tewaterlating: Trekstarter gemaakt. Maar het was dus nog wat onstabiel. Als je wat naar voor ging zitten ging de neus onder, en naar achter dan hapte het rad ineens aan en ging de achterkant omlaag. MAar hij ging vooruit.



plannen: het motorvlot achteraan vastmaken aan ons grote vlot, zodat we een vlot hebben mer in totaal 10 200liter vater. veeel staabieler.

Maar helaas vertrek ik morgenvroeg voor een week op vakantie, dus zullen er even gene updates zijn!




 

Dit topic is 4460 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved