Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Motorvlot project

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1135 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #37915 - Motorvlot project
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Uncle BLAM 11-7-2006 0:08 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_for_life.com
ze hadden bij het beste idee van nederland een ander systeem onwikkeld waarmee je veel meer rendement uit je motor haald, namelijk met een soort flipper(zelfde idee als zwemvliezen)


afbeelding
(snelle paint dus je hebt wel wat verbeelding nodig )
de motor brengd via een ketting(1) de kracht over op een soort grote krukas(2)(bv 2 fietswielen met een stang er tussen)

hierdoor bewegen 2 houten platen(3) met een stuk rubber(4) er tussen op en neer

dit heeft best veel kracht(ze lieten er een roeiboot bijna zonder inspanning best snel mee varen)

mocht de motor niet genoeg vermogen opleveren voor een schoepenrad dan zou ik dit maar eens proberen


met dit idee in gedachten kun je ook twee 'flippers' naast elkaar maken die tegen gesteld bewegen misschien ?


 
een BF teller is sneller
Razor 11-7-2006 0:19 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


met dit idee in gedachten kun je ook twee 'flippers' naast elkaar maken die tegen gesteld bewegen misschien ?



dat is idd afweging tussen acceleratie en 'behouding van rendement'.

2 zwemvliezen met dezelfde oppervlakte als 1 grote .. heb je uiteraard meer verlies met die 2 kleine. Voordeel is wel dat je met 2 kleine, sneller optrekt als met één grote.

Maar dan nog gebruik je een roer voor het sturen hier lijkt me.. werkt dat goed met zulke lage snelheden?
 
blowdown en een powerband te koop!
Jans Beekhuizen 11-7-2006 0:20 Print reply

Posts: 352
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Razor
als je een roer wilt gebruiken en je gaat maar zo langzaam.. is het dan niet lastig sturen aangezien dat heel langzaam en moeilijk gaat.. zeker met zo'n langzame snelheid en je ook nog eens een groot vlot trekt...??


Beter zou misschien kunnen zijn als je het rad iets kan draaien oid misschien..

misschien zit ik er wel naast maar zo beeld ik me dit ff in hoor..


roer gaat niet echt lukken zo denk ik, je moet hem achter de schoepen zien te plaatsen zodat het weggestuwde water langs het roer komt, zo heeft het roer meer effect.
 
Frutje 11-7-2006 0:28 Print reply

Posts: 812
dat dacht ik dus ook al, je ziet dat bij elke boot, dus je roer moet na het rad
 
Chappy 11-7-2006 2:46 Print reply
Posts: 1053
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
dat dacht ik dus ook al, je ziet dat bij elke boot, dus je roer moet na het rad


idd, je kunt dan beter sturen omdat er meer water langs het roer komt. Als het rad dan verder naar voren wordt geplaatst(dichter bij de motor) dan kun je daar waar nu het rad zit een roer maken, dan wordt je vlot ook niet langer en is het handelbaarderlijkt mij

iig cool project

Oja, we willen natuurlijk wel een filmpje zien zodra het gemotoriseerde vlot werkt en daadwerkelijk vaart

Dit bericht is gewijzigd door Chappy op 11-7-2006 om 2:46 uur.
 
Work in progress
Saknet 11-7-2006 4:31 Print reply

Posts: 10355
toen ik de topic titel las dacht ik van iemand die sneller als speedboten wil zijn en gewoon een crossmotor op een groot vlot wil bouwen ofzo.. achterwiel half in et water hange

zal wel aan tijdstip liggen

mar wel geinig enzo :P

komen jullie dan ook altijd thuis met een lading muggebulten?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
b e r t 11-7-2006 11:35 Print reply

Posts: 1855
Welke tandwielen wil je gaan gebruiken. K denk wel vertragen in 2 of 3 stappen dus niet tandwielverhouding 10-300 ofzo.
 
ironbird 11-7-2006 13:11 Print reply

Posts: 1096
J-master: ja wa stoppen savonds op de kant en slaan er onze tentjes op. Dan gaan we bier drinken en als het warm is wat zwemen enzo En we stoppen ook op de kant om eten te maken ed.

razor: ik zal nog wel zien. als het niet lukt sturen we wel met een stok bij ofzo

honda for life.com: zit er wel doordacht uit. Als dit niet moest werken ga ik dat zeker eens overwegen!

uncle blam: Met twee afzonderlijke rad/flippers oid ga ik niet beginnen. het sturen is niet heel belangrijk vind ik. Als je zo traag gaat heb je tijd genoed om te sturen En veel bochtenwerk ik er niet. de vloot "in koers houden" is het voornaamste.

razor: denkd at het wel werkt hoor. er zijn boten genoeg die heel traag varen en sturen met een roer. Of een waterfiets ofzo.

jans beekhuizen: nja maar het rad mag redelijk ver van het vlot zitten omdat als ik het rad in het water heb hangen er anders teveel wringende krachten op mijn twee balken wringen. Als ik het rad dus verder weg houdt dan trekken de krachten gewoon in de lengte aan de balk, wat nie zo erg is.

chappy: Ik zal wel zien wat het geeft. eerst zien dat hiij vooruit komt, dan pas komt het stuurwerk

Filmpje ga ik wel proberen voor te zorgen

saknet: neen, geen crossmotor. We willen ook proberen zo weinig mogelijk lawaai bij te hebben
Mugggebeten zijn idd onvermijdelijk. Constant zwermen muggen bij het water gvd.


bert: Het hele toerental is al gereduceerd door die overbrenging aan de zijkant van de grasmaaier. ik neem de snelheid van het tandwiel dat de zelftrekwals aandrijft. die draait niet snel, en is zeer krachtig. En dan op het rad maak ik nog eeens een groter tandwiel (voortandwiel van een std fiets) om nog trager rond te draaien.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 11-7-2006 13:15 Print reply

Posts: 5996
ik zou beginnen met het veranderen van die motor naar een V8. dan kan je wsl erachter waterskieen

edit: met 100 man

Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 11-7-2006 om 13:16 uur.
 
ik haat mensen
ironbird 11-7-2006 13:19 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]
ik zou beginnen met het veranderen van die motor naar een V8. dan kan je wsl erachter waterskieen

edit: met 100 man

Dit bericht is gewijzigd door Zoetahmeerdah [Marcel] op 11-7-2006 om 13:16 uur.


hoeft niet, dan zien we da kajakkers niet meer varen en gaan ze dood



edit: maar goed, ik vertrek naar de werkplaats


Dit bericht is gewijzigd door ironbird op 11-7-2006 om 13:20 uur.
 
Vinnie-89 11-7-2006 13:28 Print reply

Posts: 1870
Leuk project, maar vraag me af of hij genoeg kracht heeft om dat vlot erachter te kunnen trekken. En er zal heel veel kracht komen te staan op het rad, dus hoop dat je die goed stevig gemaakt hebt. Maar is het niet makkelijker om een buitenboord motortje te kopen met 4pk oid?
 
erwin fs1 11-7-2006 16:29 Print reply

Posts: 897
mooi project. kun je die lagerhuizen wel vasthouden op een paar houten balken??
 
vake bej te bange....
ironbird 11-7-2006 17:49 Print reply

Posts: 1096
zelf beunen is leuker dan dingen kopen.

En ja dat zal wel sterk genoed zijn denkik hoor
 
Frutje 11-7-2006 18:06 Print reply

Posts: 812
je zegt: ik maak eerst het rad en dan zie ik we hoe ik stuur.

niet doen, ook bij een waterfiets werkt het met een rad ja, maar het roer zit ook daar achter het rad omdat daar de stroming zit, je roer voor je rad gaat dus geen effect geven.
 
ironbird 11-7-2006 21:31 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frutje
je zegt: ik maak eerst het rad en dan zie ik we hoe ik stuur.

niet doen, ook bij een waterfiets werkt het met een rad ja, maar het roer zit ook daar achter het rad omdat daar de stroming zit, je roer voor je rad gaat dus geen effect geven.



gaat wel effect geven, maar wrs niet zo hard. Daarom dat ik dat roer er wrs dus wel achter ga maken. Maar dat is voor later
 

Dit topic is 4499 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved