Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #37896 - yasuni hmr2
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 4869 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mblover |
11-7-2006 19:17 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MistrB
nou er zijn dus cilinders met verschillende grootte uitlaatpoorten van 50 cc uiteraard,,, je krijgt meestal zo'n extra dopje erbij omdat hij dan ook op 70cc kan, maar net als bij bijv. gilardoni is een uitlaatpoort van een aprilia rs uit 2001 GROTER als van een gilardoni cilinder van Tzr of rs 2002t/m 06 en die zit een stukje lager
dus daarom staan de bouwjaren er vaak bij als je een nieuwe uitlaat besteld op internet ofzo... kijk op 50snel.nl dan rs/uitlaten dan zie je wat ik bedoel
hoe kan het nou dat dezelfde 50cc cilinder een andere uitlaatpoort heeft.... lulkoek gewoon
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MistrB
[...]
als je je brommer goed inrijd is je bougie naar de klote na 3000 km ongeveer maar een 8bs heb ik ook in me tzr dus dies gwoon tiptop alleen wel ff afstellen anders ben je voor jan lul bezig natuurlijk :P
als jij iets hebt is dat niet per definitie goed
maar gebruik de edit knop nou eens...
|
|
|
|
MistrB |
11-7-2006 19:23 |
Posts: 15 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MistrB
[...]
vergelijk uitlaatpoort gila 1 met gila 2 scheelt een hele hoop!! gila2 is groter maar lager, dus gila 1 is sneller
lage uitlaat poort betekend dan automatisch andere poorttiming uiteraard.. maar gila 1 loopt 95 100 met 11/47vertanding nou met hmr looptie 105 denk ongeveer bij 12.000rpm ,, maat van mij heeft rs uit 2001 vandaar dak dat weet hijs sloom in trekken heel langzaam op toeren en reed 85 met std. uitlaat+ 11/43 vertanding pijp is ontgrenst en een tzr(gila 1 ) loopt dus 95 + trekken met 12/47 rijd tzr 110
|
|
You fuck my night up?! I'm gonna fuck up your day |
|
FatAss |
11-7-2006 19:28 |
Posts: 164 |
tzr heeft geen gila 1. Allemaal gietijzeren cilinders. Zelde als onder rs vanaf 2004 met 16mm carb. Lopen harder als gila 1 of 2.
|
|
Kleren maken de man |
|
mblover |
11-7-2006 19:33 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MistrB
[...]
lage uitlaat poort betekend dan automatisch andere poorttiming uiteraard.. maar gila 1 loopt 95 100 met 11/47vertanding nou met hmr looptie 105 denk ongeveer bij 12.000rpm ,, maat van mij heeft rs uit 2001 vandaar dak dat weet hijs sloom in trekken heel langzaam op toeren en reed 85 met std. uitlaat+ 11/43 vertanding pijp is ontgrenst en een tzr(gila 1 ) loopt dus 95 + trekken met 12/47 rijd tzr 110
how ff,
zeg dan dat je het over de poort in de cilinder hebt,
aansluiting voor je pijp is niet anders, en het leek alsof je het daar over had.
verder heb ik ooit eens gelezen dat die 1 of 2 niks uitmaakte maar er gewoon verschillende mallen waren en dat 1 en 2 beide sloom en snel kunnen zijn, of dat waar is weet ik niet.
lage brede uitlaatpoort heeft als voordeel dat je veel kracht hebt, en dat hij niet zo piekerig is.
hoge uitlaatpoort geeft meer vermogen, maar is ook veel piekeriger/hoogtoeriger. Uitlaat verandert hier veel in, en er zal ook verschil zitten in een ori ontgrenste appie rs uitlaat en een ori ontgrenste tzr uitlaat. dat die ontgrenste tzr kut optrekt is omdat er 2 begrenzers in zitten, en als je alleen de eerste eruit ropt dan trekt hij voor geen meter op, en haal je met veel moeite net 85. Iets verder zit er nog een (uitlaat uit elkaar halen, dan vind je hem) en dan gaat hij beter lopen als het goed is. Hoeveel het scheelt weet ik zo niet, ik heb daar niet mee gereden (wel eruit gehaald) omdat ik 70cc toch lekkerder vind.
verder loopt een trage cilinder geen 85 hoor, maar 65 a 70 ofzo. snelle cilinder zal wel iets van 90 lopen.
100+ std ontgrenst kan je vergeten.
met andere uitlaat kan je wss net 100 halen. Niet overdrijven die snelheden, want ori ontgrenst is niet zo spannend hoor. Of zo zwaar vertand dat ie niet meer op gang komt, en optrekken is ook wel lekker...
|
|
|
|
RS-Rijder |
12-7-2006 21:14 |
Posts: 158 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
how ff,
zeg dan dat je het over de poort in de cilinder hebt,
aansluiting voor je pijp is niet anders, en het leek alsof je het daar over had.
verder heb ik ooit eens gelezen dat die 1 of 2 niks uitmaakte maar er gewoon verschillende mallen waren en dat 1 en 2 beide sloom en snel kunnen zijn, of dat waar is weet ik niet.
lage brede uitlaatpoort heeft als voordeel dat je veel kracht hebt, en dat hij niet zo piekerig is.
hoge uitlaatpoort geeft meer vermogen, maar is ook veel piekeriger/hoogtoeriger. Uitlaat verandert hier veel in, en er zal ook verschil zitten in een ori ontgrenste appie rs uitlaat en een ori ontgrenste tzr uitlaat. dat die ontgrenste tzr kut optrekt is omdat er 2 begrenzers in zitten, en als je alleen de eerste eruit ropt dan trekt hij voor geen meter op, en haal je met veel moeite net 85. Iets verder zit er nog een (uitlaat uit elkaar halen, dan vind je hem) en dan gaat hij beter lopen als het goed is. Hoeveel het scheelt weet ik zo niet, ik heb daar niet mee gereden (wel eruit gehaald) omdat ik 70cc toch lekkerder vind.
verder loopt een trage cilinder geen 85 hoor, maar 65 a 70 ofzo. snelle cilinder zal wel iets van 90 lopen.
100+ std ontgrenst kan je vergeten.
met andere uitlaat kan je wss net 100 halen. Niet overdrijven die snelheden, want ori ontgrenst is niet zo spannend hoor. Of zo zwaar vertand dat ie niet meer op gang komt, en optrekken is ook wel lekker...
neuh ontgrenst is niet zo spannend hoor.. ik heb aprilia rs oudmodel (denk dat ut gwoon gila 1 is hoor,, maar wat ik hier allemaal hoor weetik niet meer wat ik moet gelove ) magoed daar haal ik ontgrenst 85 mee mocht ut een beetje meezitte. meestal gaat de teller net over de 80 maar daar moet hij tog aardig voor werken jah...
Dit bericht is gewijzigd door RS-Rijder op 12-7-2006 om 21:18 uur.
|
|
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb |
|
cerberus10 |
12-7-2006 21:37 |
Posts: 2338 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
verhaal..
onzin in tzr uitlaat zit maar een prop. heb zelfs nog hele uitlaat na gevoelt met een lange buigzame buis en in uitlaat zit zeker weet geen 2de prop.
|
|
|
|
FatAss |
12-7-2006 21:50 |
Posts: 164 |
van de giladoni 1 heb je een begrenste en een snelle versie bij giladonie 2 t zelfde
|
|
Kleren maken de man |
|
mblover |
12-7-2006 22:13 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]
onzin in tzr uitlaat zit maar een prop. heb zelfs nog hele uitlaat na gevoelt met een lange buigzame buis en in uitlaat zit zeker weet geen 2de prop.
haal je bocht van je expansie af, daar zit nog een of ander kreng, die kan je er ook uit slopen, zou ook wat moeten schelen.
anders loopt ie niet zoals iedereen roept 90, maar met pijn en moeite 80.
|
|
|
|
RS-Power |
12-7-2006 23:09 |
Posts: 1035 |
Wat een FOCKING gelul 6 pagina's lang
Iig zal ff alles samenvatten waarover jullie kansloos discusieren
er zijn 2 soorten Gila cilinders
1 ''slome'' (met een kleine/begrensde uitlaatpoort) en 1 ''snelle'' (met een grotere uitlaatpoort)
Yasuni HMR/2 is 1 van de ''beste'' All-Round uitlaten die zeer goed presteerd op 50cc en (beter) presteerd op 70 (op 50cc is die voor sommige cils te hoogtoerig/piekerig)
Verder wordt de uitlaat vaak met 2 flensen geleverd een 25mm en een 28mm flens
50cc cilinders @ am6 hebben 25mm flens aansluiting @ uitlaatpoort
70cc cilinders @ am6 hebben een 28mm flens aansluiting @ uitlaatpoort
(een HEBO Manston cilinder heeft zelfs een 30mm flens aansluiting maar dat is een uitzondering)
mocht je geen correcte flens hebben kan je er makkelijk eentje laten draaien (heb het al vaker laten doen)
Damn mensen als je iets niet weet ga dan ook niet BLATEN het zijn 6 pagina's gelul dit die ik even in 1 replie al hebben kunnen antwoorden
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
Royal Club |
12-7-2006 23:10 |
Posts: 60390 |
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
RS-Power |
12-7-2006 23:13 |
|
Royal Club |
12-7-2006 23:13 |
|
Streetmaniac |
29-7-2006 11:28 |
Posts: 351 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
how ff,
zeg dan dat je het over de poort in de cilinder hebt,
aansluiting voor je pijp is niet anders, en het leek alsof je het daar over had.
verder heb ik ooit eens gelezen dat die 1 of 2 niks uitmaakte maar er gewoon verschillende mallen waren en dat 1 en 2 beide sloom en snel kunnen zijn, of dat waar is weet ik niet.
lage brede uitlaatpoort heeft als voordeel dat je veel kracht hebt, en dat hij niet zo piekerig is.
hoge uitlaatpoort geeft meer vermogen, maar is ook veel piekeriger/hoogtoeriger. Uitlaat verandert hier veel in, en er zal ook verschil zitten in een ori ontgrenste appie rs uitlaat en een ori ontgrenste tzr uitlaat. dat die ontgrenste tzr kut optrekt is omdat er 2 begrenzers in zitten, en als je alleen de eerste eruit ropt dan trekt hij voor geen meter op, en haal je met veel moeite net 85. Iets verder zit er nog een (uitlaat uit elkaar halen, dan vind je hem) en dan gaat hij beter lopen als het goed is. Hoeveel het scheelt weet ik zo niet, ik heb daar niet mee gereden (wel eruit gehaald) omdat ik 70cc toch lekkerder vind.
verder loopt een trage cilinder geen 85 hoor, maar 65 a 70 ofzo. snelle cilinder zal wel iets van 90 lopen.
100+ std ontgrenst kan je vergeten.
met andere uitlaat kan je wss net 100 halen. Niet overdrijven die snelheden, want ori ontgrenst is niet zo spannend hoor. Of zo zwaar vertand dat ie niet meer op gang komt, en optrekken is ook wel lekker...
std. uitlaat van tzr heeft 1 prop en wel eens van een katalysator gehoren?? is het je nooit opgevallen dat hij nu veel meer stinkt als anders.. ik heb dus ook de kat. eruitgehaalt en binnekant aangepast en loopt prima en trekt ook wel maar die pijp is te laagtoerig en te ruw van binnen.. perfecte uitlaat is eigenlijk de std. en dan helemaal glad maken van binne en aan het eind een lange dunne pijp lassen...
|
|
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<< |
|
Streetmaniac |
29-7-2006 11:31 |
Posts: 351 |
waarom is het dan niet zo? jah srry or ik wil nie weisneuzerig doen maar ik heb bewijs dusja wat doe je daar tegen... gila 2 grote/lage poort gila 1 kleinere/hoge poort (reply op royal)
ga eerst is kijken bij een rs2001 en een tzr je legt de cilinders naast elkaar OF uitlaat mondstukken en dan zie je dat mistrB (ik) gelijk heb
Dit bericht is gewijzigd door Streetmaniac op 29-7-2006 om 11:37 uur.
|
|
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<< |
|
jd boer |
29-7-2006 11:35 |
Posts: 6005 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Streetmaniac
waarom is het dan niet zo? jah srry or ik wil nie weisneuzerig doen maar ik heb bewijs dusja wat doe je daar tegen... gila 2 grote/lage poort gila 1 kleinere/hoge poort
en kan ook andersom
|
|
rs1sprintuhr |
|
Dit topic is 4869 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|