Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yasuni hmr2

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 525 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37896 - yasuni hmr2
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 11-7-2006 19:17 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MistrB
nou er zijn dus cilinders met verschillende grootte uitlaatpoorten van 50 cc uiteraard,,, je krijgt meestal zo'n extra dopje erbij omdat hij dan ook op 70cc kan, maar net als bij bijv. gilardoni is een uitlaatpoort van een aprilia rs uit 2001 GROTER als van een gilardoni cilinder van Tzr of rs 2002t/m 06 en die zit een stukje lager
dus daarom staan de bouwjaren er vaak bij als je een nieuwe uitlaat besteld op internet ofzo... kijk op 50snel.nl dan rs/uitlaten dan zie je wat ik bedoel


hoe kan het nou dat dezelfde 50cc cilinder een andere uitlaatpoort heeft.... lulkoek gewoon

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MistrB
[...]


als je je brommer goed inrijd is je bougie naar de klote na 3000 km ongeveer maar een 8bs heb ik ook in me tzr dus dies gwoon tiptop alleen wel ff afstellen anders ben je voor jan lul bezig natuurlijk :P


als jij iets hebt is dat niet per definitie goed

maar gebruik de edit knop nou eens...
 
MistrB 11-7-2006 19:23 Print reply
Posts: 15
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MistrB
[...]


vergelijk uitlaatpoort gila 1 met gila 2 scheelt een hele hoop!! gila2 is groter maar lager, dus gila 1 is sneller



lage uitlaat poort betekend dan automatisch andere poorttiming uiteraard.. maar gila 1 loopt 95 100 met 11/47vertanding nou met hmr looptie 105 denk ongeveer bij 12.000rpm ,, maat van mij heeft rs uit 2001 vandaar dak dat weet hijs sloom in trekken heel langzaam op toeren en reed 85 met std. uitlaat+ 11/43 vertanding pijp is ontgrenst en een tzr(gila 1 ) loopt dus 95 + trekken met 12/47 rijd tzr 110
 
You fuck my night up?! I'm gonna fuck up your day
FatAss 11-7-2006 19:28 Print reply
Posts: 164
tzr heeft geen gila 1. Allemaal gietijzeren cilinders. Zelde als onder rs vanaf 2004 met 16mm carb. Lopen harder als gila 1 of 2.
 
Kleren maken de man
mblover 11-7-2006 19:33 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MistrB
[...]


lage uitlaat poort betekend dan automatisch andere poorttiming uiteraard.. maar gila 1 loopt 95 100 met 11/47vertanding nou met hmr looptie 105 denk ongeveer bij 12.000rpm ,, maat van mij heeft rs uit 2001 vandaar dak dat weet hijs sloom in trekken heel langzaam op toeren en reed 85 met std. uitlaat+ 11/43 vertanding pijp is ontgrenst en een tzr(gila 1 ) loopt dus 95 + trekken met 12/47 rijd tzr 110



how ff,
zeg dan dat je het over de poort in de cilinder hebt,
aansluiting voor je pijp is niet anders, en het leek alsof je het daar over had.

verder heb ik ooit eens gelezen dat die 1 of 2 niks uitmaakte maar er gewoon verschillende mallen waren en dat 1 en 2 beide sloom en snel kunnen zijn, of dat waar is weet ik niet.


lage brede uitlaatpoort heeft als voordeel dat je veel kracht hebt, en dat hij niet zo piekerig is.
hoge uitlaatpoort geeft meer vermogen, maar is ook veel piekeriger/hoogtoeriger. Uitlaat verandert hier veel in, en er zal ook verschil zitten in een ori ontgrenste appie rs uitlaat en een ori ontgrenste tzr uitlaat. dat die ontgrenste tzr kut optrekt is omdat er 2 begrenzers in zitten, en als je alleen de eerste eruit ropt dan trekt hij voor geen meter op, en haal je met veel moeite net 85. Iets verder zit er nog een (uitlaat uit elkaar halen, dan vind je hem) en dan gaat hij beter lopen als het goed is. Hoeveel het scheelt weet ik zo niet, ik heb daar niet mee gereden (wel eruit gehaald) omdat ik 70cc toch lekkerder vind.

verder loopt een trage cilinder geen 85 hoor, maar 65 a 70 ofzo. snelle cilinder zal wel iets van 90 lopen.

100+ std ontgrenst kan je vergeten.
met andere uitlaat kan je wss net 100 halen. Niet overdrijven die snelheden, want ori ontgrenst is niet zo spannend hoor. Of zo zwaar vertand dat ie niet meer op gang komt, en optrekken is ook wel lekker...
 
RS-Rijder 12-7-2006 21:14 Print reply
Posts: 158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



how ff,
zeg dan dat je het over de poort in de cilinder hebt,
aansluiting voor je pijp is niet anders, en het leek alsof je het daar over had.

verder heb ik ooit eens gelezen dat die 1 of 2 niks uitmaakte maar er gewoon verschillende mallen waren en dat 1 en 2 beide sloom en snel kunnen zijn, of dat waar is weet ik niet.


lage brede uitlaatpoort heeft als voordeel dat je veel kracht hebt, en dat hij niet zo piekerig is.
hoge uitlaatpoort geeft meer vermogen, maar is ook veel piekeriger/hoogtoeriger. Uitlaat verandert hier veel in, en er zal ook verschil zitten in een ori ontgrenste appie rs uitlaat en een ori ontgrenste tzr uitlaat. dat die ontgrenste tzr kut optrekt is omdat er 2 begrenzers in zitten, en als je alleen de eerste eruit ropt dan trekt hij voor geen meter op, en haal je met veel moeite net 85. Iets verder zit er nog een (uitlaat uit elkaar halen, dan vind je hem) en dan gaat hij beter lopen als het goed is. Hoeveel het scheelt weet ik zo niet, ik heb daar niet mee gereden (wel eruit gehaald) omdat ik 70cc toch lekkerder vind.

verder loopt een trage cilinder geen 85 hoor, maar 65 a 70 ofzo. snelle cilinder zal wel iets van 90 lopen.

100+ std ontgrenst kan je vergeten.
met andere uitlaat kan je wss net 100 halen. Niet overdrijven die snelheden, want ori ontgrenst is niet zo spannend hoor. Of zo zwaar vertand dat ie niet meer op gang komt, en optrekken is ook wel lekker...


neuh ontgrenst is niet zo spannend hoor.. ik heb aprilia rs oudmodel (denk dat ut gwoon gila 1 is hoor,, maar wat ik hier allemaal hoor weetik niet meer wat ik moet gelove ) magoed daar haal ik ontgrenst 85 mee mocht ut een beetje meezitte. meestal gaat de teller net over de 80 maar daar moet hij tog aardig voor werken jah...

Dit bericht is gewijzigd door RS-Rijder op 12-7-2006 om 21:18 uur.
 
rubberspruit voor am5 gezocht. is bestemd voor 19mm insteek carb
cerberus10 12-7-2006 21:37 Print reply

Posts: 2338
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



verhaal..


onzin in tzr uitlaat zit maar een prop. heb zelfs nog hele uitlaat na gevoelt met een lange buigzame buis en in uitlaat zit zeker weet geen 2de prop.

 
FatAss 12-7-2006 21:50 Print reply
Posts: 164
van de giladoni 1 heb je een begrenste en een snelle versie bij giladonie 2 t zelfde
 
Kleren maken de man
mblover 12-7-2006 22:13 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cerberus10
[...]


onzin in tzr uitlaat zit maar een prop. heb zelfs nog hele uitlaat na gevoelt met een lange buigzame buis en in uitlaat zit zeker weet geen 2de prop.




haal je bocht van je expansie af, daar zit nog een of ander kreng, die kan je er ook uit slopen, zou ook wat moeten schelen.

anders loopt ie niet zoals iedereen roept 90, maar met pijn en moeite 80.
 
RS-Power 12-7-2006 23:09 Print reply

Posts: 1035
Wat een FOCKING gelul 6 pagina's lang

Iig zal ff alles samenvatten waarover jullie kansloos discusieren

er zijn 2 soorten Gila cilinders

1 ''slome'' (met een kleine/begrensde uitlaatpoort) en 1 ''snelle'' (met een grotere uitlaatpoort)

Yasuni HMR/2 is 1 van de ''beste'' All-Round uitlaten die zeer goed presteerd op 50cc en (beter) presteerd op 70 (op 50cc is die voor sommige cils te hoogtoerig/piekerig)

Verder wordt de uitlaat vaak met 2 flensen geleverd een 25mm en een 28mm flens

50cc cilinders @ am6 hebben 25mm flens aansluiting @ uitlaatpoort
70cc cilinders @ am6 hebben een 28mm flens aansluiting @ uitlaatpoort
(een HEBO Manston cilinder heeft zelfs een 30mm flens aansluiting maar dat is een uitzondering)

mocht je geen correcte flens hebben kan je er makkelijk eentje laten draaien (heb het al vaker laten doen)

Damn mensen als je iets niet weet ga dan ook niet BLATEN het zijn 6 pagina's gelul dit die ik even in 1 replie al hebben kunnen antwoorden
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
Royal Club 12-7-2006 23:10 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
Wat een FOCKING gelul 6 pagina's lang

Iig zal ff alles samenvatten waarover jullie kansloos discusieren

er zijn 2 soorten Gila cilinders

1 ''slome'' (met een kleine/begrensde uitlaatpoort) en 1 ''snelle'' (met een grotere uitlaatpoort)

Yasuni HMR/2 is 1 van de ''beste'' All-Round uitlaten die zeer goed presteerd op 50cc en (beter) presteerd op 70 (op 50cc is die voor sommige cils te hoogtoerig/piekerig)

Verder wordt de uitlaat vaak met 2 flensen geleverd een 25mm en een 28mm flens

50cc cilinders @ am6 hebben 25mm flens aansluiting @ uitlaatpoort
70cc cilinders @ am6 hebben een 28mm flens aansluiting @ uitlaatpoort
(een HEBO Manston cilinder heeft zelfs een 30mm flens aansluiting maar dat is een uitzondering)

mocht je geen correcte flens hebben kan je er makkelijk eentje laten draaien (heb het al vaker laten doen)

Damn mensen als je iets niet weet ga dan ook niet BLATEN het zijn 6 pagina's gelul dit die ik even in 1 replie al hebben kunnen antwoorden


jammer dat je niet eerder langskwam
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RS-Power 12-7-2006 23:13 Print reply

Posts: 1035
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


jammer dat je niet eerder langskwam


heb weinig tijd en ben extreem weinig @ bf
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies
Royal Club 12-7-2006 23:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS-Power
[...]


heb weinig tijd en ben extreem weinig @ bf


hmm, naja leuk dat je weer even tijd hebt gemaakt voor het zooitje ongeregeld hier
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Streetmaniac 29-7-2006 11:28 Print reply

Posts: 351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]



how ff,
zeg dan dat je het over de poort in de cilinder hebt,
aansluiting voor je pijp is niet anders, en het leek alsof je het daar over had.

verder heb ik ooit eens gelezen dat die 1 of 2 niks uitmaakte maar er gewoon verschillende mallen waren en dat 1 en 2 beide sloom en snel kunnen zijn, of dat waar is weet ik niet.


lage brede uitlaatpoort heeft als voordeel dat je veel kracht hebt, en dat hij niet zo piekerig is.
hoge uitlaatpoort geeft meer vermogen, maar is ook veel piekeriger/hoogtoeriger. Uitlaat verandert hier veel in, en er zal ook verschil zitten in een ori ontgrenste appie rs uitlaat en een ori ontgrenste tzr uitlaat. dat die ontgrenste tzr kut optrekt is omdat er 2 begrenzers in zitten, en als je alleen de eerste eruit ropt dan trekt hij voor geen meter op, en haal je met veel moeite net 85. Iets verder zit er nog een (uitlaat uit elkaar halen, dan vind je hem) en dan gaat hij beter lopen als het goed is. Hoeveel het scheelt weet ik zo niet, ik heb daar niet mee gereden (wel eruit gehaald) omdat ik 70cc toch lekkerder vind.

verder loopt een trage cilinder geen 85 hoor, maar 65 a 70 ofzo. snelle cilinder zal wel iets van 90 lopen.

100+ std ontgrenst kan je vergeten.
met andere uitlaat kan je wss net 100 halen. Niet overdrijven die snelheden, want ori ontgrenst is niet zo spannend hoor. Of zo zwaar vertand dat ie niet meer op gang komt, en optrekken is ook wel lekker...










std. uitlaat van tzr heeft 1 prop en wel eens van een katalysator gehoren?? is het je nooit opgevallen dat hij nu veel meer stinkt als anders.. ik heb dus ook de kat. eruitgehaalt en binnekant aangepast en loopt prima en trekt ook wel maar die pijp is te laagtoerig en te ruw van binnen.. perfecte uitlaat is eigenlijk de std. en dan helemaal glad maken van binne en aan het eind een lange dunne pijp lassen...
 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
Streetmaniac 29-7-2006 11:31 Print reply

Posts: 351
waarom is het dan niet zo? jah srry or ik wil nie weisneuzerig doen maar ik heb bewijs dusja wat doe je daar tegen... gila 2 grote/lage poort gila 1 kleinere/hoge poort (reply op royal)

ga eerst is kijken bij een rs2001 en een tzr je legt de cilinders naast elkaar OF uitlaat mondstukken en dan zie je dat mistrB (ik) gelijk heb

Dit bericht is gewijzigd door Streetmaniac op 29-7-2006 om 11:37 uur.
 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
jd boer 29-7-2006 11:35 Print reply

Posts: 6005
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Streetmaniac
waarom is het dan niet zo? jah srry or ik wil nie weisneuzerig doen maar ik heb bewijs dusja wat doe je daar tegen... gila 2 grote/lage poort gila 1 kleinere/hoge poort


en kan ook andersom
 
rs1sprintuhr

Dit topic is 4869 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved