Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - 4-takt stottert enorm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37881 - 4-takt stottert enorm
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 9288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

the ghansman 8-7-2006 14:54 Print topicpost

Posts: 227
Ik reed dus laats met een gangetje van ong 70 met mijn jincheng (4-takt) en op een bepaald moment begon ie iets te stotteren bovenin toeren. Dit werd steeds erger totdat ik nog maar een beetje gas kon geven (40 km/u) voordat ie ging pruttelen en stotteren.

Als ik mijn brommer nu start, kan ik rustig het gas opendraaien tot ie iets van 2000 toeren draait (denk ik) en dan gaat ie pruttelen en slagen missen. Geef ik vervolgens volgas, dan hoor je "bwoaaap" en af en toe krijgt ie een arbeidsslag (vaak knalt ie dan ook een paar keer ongelovelijk door de uitlaat).

De sproeiers en carb zijn niet verstop.

Ik heb al verschillende sproeiers geprobeerd; 62,77,86,90 en 105 maar er veranderde helemaal niks aan het stotteren.

Toen dacht ik miss is de bougie kapot en slaat ie door bij hogere toeren ofzo. Heb ik een (tweedehands) bougie gekregen, maar nog steeds exact hetzelfde probleem.

Zou misschien de CDI-unit kapot kunnen zijn? (kan ik deze tijdelijk vervangen door een Honda MT cdi?)
Wat kan nog meer de oorzaak zijn?

Dit bericht is gewijzigd door the ghansman op 8-7-2006 om 14:56 uur.
 
Altijd druk met heelveel niks

westcoastnewbie 8-7-2006 14:59 Print reply

Posts: 284
Mischien iets los ,kapot aan de kleppen ? Kan wel moeilijk als het zo geleidelijk gebeurd .
 
the ghansman 8-7-2006 15:10 Print reply

Posts: 227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: westcoastnewbie
Mischien iets los ,kapot aan de kleppen ? Kan wel moeilijk als het zo geleidelijk gebeurd .


Hij heeft de normale klepspeling en aan de kickstarter te voelen heeft ie geen compressieverlies.


Maar kan ik een 2-takt Honda MT cdi erop zetten? (aangezien de cdi's er hetzelfde uitzien).
 
Altijd druk met heelveel niks
spinechiller 8-7-2006 15:33 Print reply

Posts: 509
lijkt me niet die hebben een andere ontstekingscurve omdat jij een langere slag hebt en jij moet 1 slag overslaan (compressieslag ) , dus antwoord is NEE

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 8-7-2006 om 15:33 uur.
 
honda cr project...
Name of Steel 8-7-2006 15:50 Print reply

Posts: 3532
gebeurde het op een warme dag? warmloper kan hierbij voorkomen!

is de disteributiespanner nog goed? ( je timing kan hierdoor aardig in de soep lopen, en loopt ie dus best beroerd! )

een CDI gaat niet snel kapot. ik neig dus naar een verstelde timing
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
pb erwtje 8-7-2006 16:27 Print reply
Posts: 646
makkelijkste is even bougie vervangen,(misschien vonkt ie niet bij de elecktroden maar door het porselijn heen)

dan heb je hetzelfde effect
 
XoReP 8-7-2006 16:49 Print reply

Posts: 546
Klinkt een beetje als valse lucht...

Iig ff alle boutje ook kopboutjes beetje aandraaien en misschien nieuwe pakking gebruiken bij je carb/spruit enzo.
 
L2R-R2L 8-7-2006 17:27 Print reply

Posts: 1553
klinkt eerder als een mengsel probleem als een kleptiming probleem, valse lucht kan dus goed.

neem een beetje dreft doe dit langs alles waar lucht kan worden aangezogen, zie je bubbels heb je valse lucht, zie je ze niet heb je geen valselucht

maar het zou ook zo je ontsteking kunnen zijn, als je kickt in zijn vrij vonkt ie dan wel "regelmatig" ? een nieuwe cdi kan je ook gewoon proberen, misschien kan je hem wel van iemand lenen? ik heb er nog 1 liggen (niet te koop) kom maar halen om te lenen.
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
matrix 8-7-2006 17:49 Print reply
Posts: 43
Mijn jincheng stotterde ook.
En toen bleek de distributie ketting veelste los te zitten.
Waardoor hij slagen mist en je kleppen tegen je zuiger aan komt.
Ik zou zeggen haal je kop er van af en kijk of je afdruk van je kleppen op je zuiger staan.
En span eventueel je ketting.

 
the ghansman 8-7-2006 18:19 Print reply

Posts: 227
Het probleem is voor het grootste gedeelte verholpen, ik heb er een andere sproeierhouder (dat lange messing buisje) ingezet met een sproeiertje 72, toen de boel weer inelkaar gezet. En voila we hadden weer toeren, (bijna) zonder gestotter.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XoReP

Klinkt een beetje als valse lucht...

Iig ff alle boutje ook kopboutjes beetje aandraaien en misschien nieuwe pakking gebruiken bij je carb/spruit enzo.


Het zou kunnen dat het valse lucht is geweest. In die pakking tussen het spruitstuk en de carburateur zit namelijk zon rubberen ring, het bovenste stukje van die pakking is echter afgebroken waardoor dat rubberen ringetje een beetje naar buiten stak (en dus wss valse lucht doorliet). Dit is de enige logische verklaring die ik kan bedenken.

Ik zal morgen nog eens andere sproeiers proberen en extra goed letten op dat rubber ringetje.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: matrix
Mijn jincheng stotterde ook.
En toen bleek de distributie ketting veelste los te zitten.
Waardoor hij slagen mist en je kleppen tegen je zuiger aan komt.
Ik zou zeggen haal je kop er van af en kijk of je afdruk van je kleppen op je zuiger staan.
En span eventueel je ketting.



Dit zal ik zeker doen!

Dit bericht is gewijzigd door the ghansman op 8-7-2006 om 18:21 uur.
 
Altijd druk met heelveel niks

Dit topic is 9288 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved