Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - regels motor rijbewijs

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37865 - regels motor rijbewijs
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

hondamb110 8-7-2006 13:53 Print reply

Posts: 17
je moet de motor laten afvoeren bij een dealer maar op je kenteken moet wel 25kw op staan en je kenteken plaat.

er zijn maar een reeks aantal motor die je kan afvoeren: ze moeten na 1993 zijn en je kan tot 600cc afvoeren. om zeker te wweten of je motor kan afvoeren moet je bijv. honda nederland bellen
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 8-7-2006 13:56 Print reply

Posts: 17929
25 kw is het legaalst op kenteken maar met uitdraai rijden is in 99% van de gevallen voldoende

beter koop je een duitse 25kw motor en voer je die in, is meestal nog goedkoper ook
 
Rubie-The-Sysop 8-7-2006 14:12 Print reply

Posts: 161
Het is zeker weten mogelijk om een Hayabusa op 25Kw te zetten, iso ok een keer een advertentie van geweest dat iemand zown motor te koop had.

Als jij je motor in duitsland laat afvoeren, en dan weer importeert in NL staat ie gewoon 25kw op kenteken.

Elke motor is legaal op 25kw te krijgen.
 
Yamaha DT '81
XtreemTerror 8-7-2006 15:17 Print reply

Posts: 1629
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rubie-The-Sysop
Het is zeker weten mogelijk om een Hayabusa op 25Kw te zetten, iso ok een keer een advertentie van geweest dat iemand zown motor te koop had.

Als jij je motor in duitsland laat afvoeren, en dan weer importeert in NL staat ie gewoon 25kw op kenteken.

Elke motor is legaal op 25kw te krijgen.

mhh hayabusa verneuk je zo dus....
tis echt zonde om boven 600cc te begrenzen,
je mist gewoon wat,
maar naar mijn weten ken je idd bijna elke motor wel 25kw laten zetten
 
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/20830/last [b] rx in onderldelen[/b]
derbi-sprinter 8-7-2006 16:02 Print reply

Posts: 375
hoeveel kost het eigenlijk om een duitse moter op nedelands kenteken te krijgen/ aangezien de moters in duitsland aardig goedkoper zijn?
 
Mooi dat zo kan!!
chineesboer 8-7-2006 16:21 Print reply

Posts: 3676
laten keuren bij RDW, varieert van 200-400 euro oid..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi-sprinter
hoeveel kost het eigenlijk om een duitse moter op nedelands kenteken te krijgen/ aangezien de moters in duitsland aardig goedkoper zijn?


 
derbi-sprinter 8-7-2006 16:22 Print reply

Posts: 375
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
laten keuren bij RDW, varieert van 200-400 euro oid.. [...]




dat is nog te doen danku
 
Mooi dat zo kan!!
bart de scootergek 8-7-2006 16:27 Print reply

Posts: 8916
duitse motors op 25 kw kun je gezeik mee krijgen, een duitse motor later op 25kw zetten is onmogelijk, dus je moet zorgen dat bij de keuring op je kentekenbewijs komt te staan dat het een lichte motorfiets betreft, later zul je hem niet meer naar 25kw krijgen.
 
Honda RC-33
chineesboer 8-7-2006 16:33 Print reply

Posts: 3676
Boven 600 cc begrenzen is waanzin..
 
bart de scootergek 8-7-2006 16:38 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
Boven 600 cc begrenzen is waanzin..



en waarom dan? je ziet best vaak sv650 begrensd, of een ntv650 en zxr750 ook wel eens, dus waarom zou het waanzin zijn?
 
Honda RC-33
Neonlampje 8-7-2006 16:39 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]

een begrenst cdi....


motoren worden altijd begrenst op de inlaat dmv schijfjes, en niet met proppen of slome cdi´s

[...]


RS250 wordt b.v door cdi begrensd hoor

Trouwens, staat er niet genoeg over in de search?
Beste is gewoon lekker 250cctje kopen ofzo, en 2 jaartjes tuffen en in de tussentijd sparen voor een leuke motor. Dat zou ik doen als ik het over kon doen
 
zx7r 8-7-2006 16:40 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



en waarom dan? je ziet best vaak sv650 begrensd, of een ntv650 en zxr750 ook wel eens, dus waarom zou het waanzin zijn?

dat soort 'oudere' motoren lukt wel maar na 98 ongveer wordt het wat moeilijker, of lukt het neit, deze dingen te begrensen
 
chineesboer 8-7-2006 16:41 Print reply

Posts: 3676
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]



en waarom dan? je ziet best vaak sv650 begrensd, of een ntv650 en zxr750 ook wel eens, dus waarom zou het waanzin zijn?



- rijdt voor geen meter (gewicht/vermogen).
- kan nadelige gevolgen hebben voor je motor (wordt tam)
- een dikke motor moet wel een beetje wegtrekken en niet dat je er niks mee kunt (150 rijden op een hayabusa en trekken als een slak)
 
Neonlampje 8-7-2006 16:42 Print reply

Posts: 14825
zx7r: Waarom niet dan?

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 8-7-2006 om 16:42 uur.
 
Neonlampje 8-7-2006 16:44 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chineesboer
[...]



- rijdt voor geen meter (gewicht/vermogen).
- kan nadelige gevolgen hebben voor je motor (wordt tam)
- een dikke motor moet wel een beetje wegtrekken en niet dat je er niks mee kunt (150 rijden op een hayabusa en trekken als een slak)

punt 1 valt mee,
oude motoren rijden toch ook leuk? terwijl ze lang niet zoveel pk/kg hebben als modernere.

Tam worden, sja dat kan gebeuren... maar dat is een kwestie van alles goed schoon maken (kool aanslag) en het eruit rijden

en de laaste is subjectief.
 

Dit topic is 4322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved