Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommervakantie luxemburg

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1376 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #37858 - brommervakantie luxemburg
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

spinechiller 6-7-2006 18:36 Print topicpost

Posts: 509
hey, ik ga over anderhalve week op vakantie. aleen was mijn vraag:

red mijn brommer het tot luxemburg?

( edit ) het is een dt50mx

setup:

70 cc airsal
16 mm mikuni
luhao hogedruk
11/45 twv
orgi luchtfilter

volgens iemand die ik ken is het slecht om met een hoogtoerige 70 cc rond de 7000 toeren te gaan rijden?

is dat zo?

en natuurlijk antwoord op mijn vraag hierboven :P ( niet gebiedende wijs )

groet, Mike

Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 6-7-2006 om 18:39 uur.
 
honda cr project...

bobje 6-7-2006 18:38 Print reply

Posts: 2955
Dat kan je zo niet zeggen, staat van je blokje is erg belangrijk. Heb je normaal gesproken geen problemen met je brommert? dan zit het er dik in dat je het haalt, maar dat kan je nooit met zekerheid zeggen.
 
Sooner or later it's lager time
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-7-2006 18:41 Print reply

Posts: 13700
zou van tevoren en even kop eraf halen, kijkje nemen....

-busje olie meenemen
-vloeibare pakking
-doppendoos
-bougietjes
-binnenband
 
spinechiller 6-7-2006 18:41 Print reply

Posts: 509
nouw mijn blok is 500 kilometer geleden gereviseert....dus das eigenlijk niet zo'n probleem....aleen het is en blijft een DT

maar kun je met een 70 cc hoogtoerige cilinder rijden op de 7000 toeren zonder dattet slecht is?
 
honda cr project...
erwin fs1 6-7-2006 19:02 Print reply

Posts: 897
ik weet zo niet of je vertanding zwaar is voor een dt, maar neem in elk geval een wat zwaardere vertanding, rijd veel relaxter en minder kans op warmlopers
 
vake bej te bange....
spinechiller 6-7-2006 20:20 Print reply

Posts: 509
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwin fs1
ik weet zo niet of je vertanding zwaar is voor een dt, maar neem in elk geval een wat zwaardere vertanding, rijd veel relaxter en minder kans op warmlopers


oke, dan moet ik toch ook meteen een andere ketting kopen, en welke twv beveel je aan?

ik wil nog wel een beetje optrekken...maar mag wel redelijk wat zwaarder


Dit bericht is gewijzigd door spinechiller op 6-7-2006 om 20:19 uur.
 
honda cr project...
Peter FS1 6-7-2006 20:57 Print reply

Posts: 98
Een zware vertanding is relaxt in het vlakke nederland, maar in de 'bergen' in de ardennen is het toch wel fijn om een tandje lichter vertand te hebben.

Goed je bougiekleur bekijken en netjes afstellen. Zo kwam ik ook met mijn fs1 (ook sleutelgevoelig) zonder enig probleem in luxemburg.
 
Jarco 6-7-2006 21:04 Print reply

Posts: 4520
nja je moet gewoon rustig aan doen met je brommer.
Af en toe even een keertje af laten koelen.
Zo rustig mogelijk rijden.
Goed smeren, neem altijd wat extra olie mee bovenop je nodige hoeveelheid(je weet maar nooit, mss moet je nog iets smeren, denk aan ketting+tandwielen.)

Controleer je bandenspanning.
Neem wat nieuwe bougie's mee.
Controleer eerst je bedrading, dus dat er geen "knikken" inzitten, en of/doorgerot/geroest.

Neem wat extra lampjes mee.

 
spinechiller 6-7-2006 21:12 Print reply

Posts: 509
ik stop elk uur om me brommer af te laten koelen, en hoeveel bougietjes moet ik dan meenemen
 
honda cr project...
ArieNSR 6-7-2006 21:43 Print reply

Posts: 750
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
ik stop elk uur om me brommer af te laten koelen, en hoeveel bougietjes moet ik dan meenemen


ik weet niet hoe het met jou dt zit, die van mij wou nog wel eens een bougietje mollen. neem dr 3 mee of zo
 
de politie is je beste vriend | Front tegen skoeters |
fs180 6-7-2006 21:48 Print reply

Posts: 1346
mij je puch? nee..dus maak je geen zorgen,kitje met noodspullen mee en rijden maar
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Schrabbekerke 6-7-2006 21:49 Print reply

Posts: 1812
Niet te hard van die bergen afcrossen in de buurt van Spa enzo, daar haal je aardig hoge snelheden. Hou jezelf in, dan heb je ook minder kans dat er iets kapot gaat.
 
dt-gast 6-7-2006 22:10 Print reply

Posts: 492
iemand die ik ken is met een dt50 mx naar parijs gereden van af groningen had een 70cc malosinie en 16 mm

heeft wel blokje geresiveerd en alles van te voren
 
smile and wave boys, just smile and wave
Jarco 6-7-2006 22:11 Print reply

Posts: 4520
owja en elke kans die je hebt om te gaan tanken ff tanken :P
 
Frutje 6-7-2006 23:40 Print reply

Posts: 812
ja vooral in dat gebied, ik weet niet of je met een oliepompje rijd ?

hopen voor jou dat ze overal mengsmering verkopen
 
geert-nsr 6-7-2006 23:57 Print reply

Posts: 6438
dennes gaat met zn net gereviceerde dt naar zwitserland.
Ook een dt in goede staat kan dit natuurlijk makkelijk aan. als jij hier in nederland rijd sta je toch ook niet om de 300 km te sleutelen? maar bij iedere brommer kan natuurlijk iets kapot gaan neem daarom wat onderdelen mee die makkelijk kapot kunnen(gaskabel, bougi, enz) en zorg dat je brommer in goede conditie is als je vertrekt. en als je rustig rijd kan er niet veel fout gaan.
dt heeft vaak problemen met koppeling check dit dus ok ff.
 

Dit topic is 3147 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved