Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vastnaaiert

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1041 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37856 - vastnaaiert
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 6-7-2006 18:09 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dude..Dennis
vraagje tussedoor, is het erg om met deze tempratuur te rijden? met ene 70cc honda mt tis wel warm laatste tijd kant geen kwaad?



rijden is niet erg, zorg wel dat hij goed afgestelt is, en zeker niet te arm. en van constant hoog in toeren janken ben ik met dit weer ook niet zo een fan, en niet te lang laten draaien bij het stilstaan.
 
Scozzisa 6-7-2006 18:11 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dude..Dennis
vraagje tussedoor, is het erg om met deze tempratuur te rijden? met ene 70cc honda mt tis wel warm laatste tijd kant geen kwaad?



nee... alhoewel de temperatuur van de lucht voor je luchtkoeling hoger ligt is bij een warm/vastloper dit meestal niet de oorzaak ervan

oorzaak is vrijwel altijd te arm mengsel o.i.d. dit krijg je niet van warm weer
 
Almer 6-7-2006 18:32 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]



nee... alhoewel de temperatuur van de lucht voor je luchtkoeling hoger ligt is bij een warm/vastloper dit meestal niet de oorzaak ervan

oorzaak is vrijwel altijd te arm mengsel o.i.d. dit krijg je niet van warm weer


krijg je wel van warm weer, warme lucht betekent meer zuurstof in de lucht betekent minder benzine naar verhouding
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Royal Club 6-7-2006 18:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


krijg je wel van warm weer, warme lucht betekent meer zuurstof in de lucht betekent minder benzine naar verhouding


en dat merk je opzich wel dat ie te rijk loopt en stel je em opnieuw af?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-7-2006 18:34 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
[...]


krijg je wel van warm weer, warme lucht betekent meer zuurstof in de lucht betekent minder benzine naar verhouding


neuh...
warme lucht betekent minder zuurstof
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
erwin fs1 6-7-2006 18:35 Print reply

Posts: 897
meer zuurstof=minder benzine dus armer lopen, dus wel meer kans op warm/vastlopers
 
vake bej te bange....
MBX_cruiser 6-7-2006 19:03 Print reply

Posts: 828
Dus, warmere lucht = lagere zuurstofconcentratie = relatief veel benzine
in je cilinder. Aan de niet-optimale afstelling door het warme weer zal het dus niet liggen.

Warm weer is volgens mij wel degelijk een aanleiding voor een vast/warm-loper. Je moet gewoon niet te hard liggen janken met je brommer bij hoge temperaturen.

Op mijn mbx zit een temp-sensor van de kvs,
bij lagere temperaturen tot ongeveer 15°C is er niets aan de hand,
maar wanneer het warmer werd merk ik dat ook goed aan de temp-sensor.
Op een snikhete dag neigt hij zelfs naar het rood.
Vooral als ik lang achter een rood licht stond
Da's wel met 70cc en pijpje enzo. Met een std brommer hoef je volgens mij niet veel te vrezen.
 
homoet exhaust 6-7-2006 20:21 Print reply
Posts: 399
ik rij nu met 70cc athena op een mb dus luchtgekoeld
heb nog nooit een warmloper gehad
volgens mij krijg je alleen warmlopers als je lang stilsta en dan flink uitsloven voor je vriende
gek ma waar
je heb meer kans op een warmloper als je nie warmrij...
 
As I get older, the faster I used to be...
SendaR2004 6-7-2006 22:17 Print reply

Posts: 154
ja kheb nog geen tijd gehad om mijn blok eronder uit te halen maar ik zat al meteen aan die euries te denken wat het allemaal ging kosten maar ik zal pas over een paar weken aan kunnen beginnen aangezien ik morge op vakantie ga maar ik zal eerst de cilinder gaan bekijken maar is der nog iets van die powervalve hoe ik die moet los koppelen enne thx voor de reply's
 
Renault Clio 1.2RL-Energy - - - Honda CR125R > > >Owner
Jarco 6-7-2006 22:20 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SendaR2004
ja kheb nog geen tijd gehad om mijn blok eronder uit te halen maar ik zat al meteen aan die euries te denken wat het allemaal ging kosten maar ik zal pas over een paar weken aan kunnen beginnen aangezien ik morge op vakantie ga maar ik zal eerst de cilinder gaan bekijken maar is der nog iets van die powervalve hoe ik die moet los koppelen enne thx voor de reply's



Ik zou het nu lekker inmekaar laten staan en er na de vakantie naar kijken .
Als je na een tijd terugkomt ben je toch alweer wat vergeten.
Beter neem je er een dag of 2 voor vrij en haal je het dan uit en inmekaar.
 

Dit topic is 1528 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved