Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Brommerleek wil brommer kopen, waar allemaal op letten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #37845 - Brommerleek wil brommer kopen, waar...
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10795 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fs180 6-7-2006 13:09 Print reply

Posts: 1346
volgens mij is een damesbrommer (tomos, puch, vespa) de beste keuze, goedkoop, betrouwbaar (mits niet opgevoerd) en weinig onderhoud
prijsklasse van die zijn hetzelfde, misshcien gewoon een vespa kopen van een oud mannetje die er zelf rustig mee heeft gereden omdat ie te oud was om te fietsen en nu voor een brommer ook te oud is?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
MX Racing 6-7-2006 13:13 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Is het misschien een idee om een oldtimer Puch Maxi te nemen? Anders zou ik als ik jou was voor een leuke Tomos kijken.


ik zou toch een puch maxi kopen,

makkelijk in onderhoud,
je kan overal beter bij dan een tomos, j
e kan er nog alle onderdelen voor verkrijgen,
verbruikt weinig benzine,
goedkopere verzekering

en neem inderdaad iemand mee die er verstand van heeft
Beter probeer je een puch te kopen die al geshcouwd is en met verzekering dat is veel handiger en kan je meteen gaan rijden.
Ook zou ik een nieuwe helm kopen (80 tot 100 euro) dan weet je igg dat hij goed is
 
mtx freak 6-7-2006 13:49 Print reply

Posts: 2711
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


ik zou toch een puch maxi kopen,

makkelijk in onderhoud,
je kan overal beter bij dan een tomos, j
e kan er nog alle onderdelen voor verkrijgen,
verbruikt weinig benzine,
goedkopere verzekering

en neem inderdaad iemand mee die er verstand van heeft
Beter probeer je een puch te kopen die al geshcouwd is en met verzekering dat is veel handiger en kan je meteen gaan rijden.
Ook zou ik een nieuwe helm kopen (80 tot 100 euro) dan weet je igg dat hij goed is


overal beter bij dan een tomos?

ligt er aan welk model je koopt dan want bij mijn ex tomos kon ik toch echt overal zo bij, ook bij de carb (nee die zat niet onder het frame).

en een vespa ciao is ook geen slechte keus, daar kan je ook overal bij, en mits ori bijna nooit problemen mee.

ligt er ook aan wat de topicstarter wil, brommer of snor scooter of brommer schakel of automaat



Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 6-7-2006 om 13:51 uur.
 
MX Racing 6-7-2006 14:43 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
[...]




overal beter bij dan een tomos?

ligt er aan welk model je koopt dan want bij mijn ex tomos kon ik toch echt overal zo bij, ook bij de carb (nee die zat niet onder het frame).

en een vespa ciao is ook geen slechte keus, daar kan je ook overal bij, en mits ori bijna nooit problemen mee.

ligt er ook aan wat de topicstarter wil, brommer of snor scooter of brommer schakel of automaat



Dit bericht is gewijzigd door mtx freak op 6-7-2006 om 13:51 uur.



Dit bericht is gewijzigd door MX Racing op 6-7-2006 om 14:44 uur.


dan had jij zeker zon apart spruitstuk

Dit bericht is gewijzigd door MX Racing op 6-7-2006 om 14:44 uur.
 
mtx freak 6-7-2006 14:52 Print reply

Posts: 2711
op de wat nieuwere tomosen zit volgens mij alleen nog maar schuin spruitstuk, op mijn oudere tomos snor zat hij nog wel onder het blok.

maar waarom zou dat een nadeel zijn? als de topicstarter heb alleen wil gebruiken om af en toe op te rijden zal hij er nooit aan te hoeven zitten
 
Jorn 6-7-2006 14:53 Print reply

Posts: 2780
wil je een bromfiets of een snorfiets, een bromfiets loopt 50 ong en je moet een helm op (verzekering is duurder) Een snorfiets loopt 35 ong en daarbij hoef je geen helm op, (verzekering is goedkoper)

Is een peugeot fox misschien iets voor jou?

http://koopjes.markt...O%2Fv4jKS0v&df=1
 
Travel Fast 6-7-2006 15:15 Print reply

Posts: 486
Hoi Ruth,

Ik ken het probleem, ik fietste elke dag 100 km (50 heen en daarna 50 terug). Dat 4 uur per dag op de fiets zitten is ook geen pretje. Dus ben ik gaan uit kijken naar brommer. Hierbij keek ik vooral naar:
- welke type: een schakelbrommer, scooter of (snor)brommer.
- hoe zit ie (kan je makkelijk op en af stappen)
- hoe rijd ie (gewoon even proberen)
- Vind ik hem mooi (je moet per slot van rekening elke dag op rijden).

nog even ter uitleg de drie soorten brommers.
schakelbrommer = vaak een wat groter model (handig voor mensen met lange benen zoals ik) en heeft losse versnellingen (dus extra handelingen)voordeel, gaan altijd sneller dan automaten

scooter = zit als een stoel zonder leuning (vooral met lange
afstanden niet zo prettig). Daarnaast zullen de meeste op dit forum deze niet advieseren (anti scootergang enzo... )

Brommer = zo als we die kennen uit de jaren 80 (puch enzo), deze zijn licht en zitten ook voor lange afstanden erg prettig. Worden ook wel vrouwen brommer genoemt (vind ik niet echt kloppen, dan rijden er wel erg veel vrouwen rond met borsthaar en de baard in keel).

Als je uit bent welk model en type het wordt, kun je gaan struinen over het internet. Hierbij moet je opletten dat de brommer word aangeboden met kenteken (brommers moet vanaf 1 september in bezit zijn van een kenteken, hierdoor worden via marktplaats veel brommers aangeboden zonder kenteken, die deze ook niet krijgen en zit je zelf met een brommer die niet de weg op kan).

Om pech na de aankoop uit te sluiten is het wijsheid iemand mee te nemen die verstand heeft van brommers of motoren. Deze lui "horen" of een motorblok goed is.

Voor de prijs is het een beetje koffiedik kijken, ik zelf geef nooit meer uit dan 600 euro, maar ik vind het ook niet erg om onder de brommer plaats te nemen (sleutelen). Als je dat niks vind en toch zeker wil zijn dat ie goed is kun je via http://brommer.pagina.nl de brommerdealers (virtueel) langs om te kijken wat ze tweedehands hebben staan, prijzen vanaf 800 tot 4000 euro.

Het verbruik: dit afhankelijk van type en model maar zo ruw weg kan je op 1 liter bezine wel 25 kilometer halen.

Gezien je leeftijd (zelf zeg je 20, maar je ben een vrouw dus daar tellen we er 7 bij op, is dus 27), komt neer op 67 euro per jaar. Gezien de leeftijd cat. maakt het niet uit of je schakelbrommer of automaat kiest (het verschil hier tussen is z'n 3 euro). Mocht je toch 20 zijn dan is het rond de 120 euro voor automaat en 145 euro voor een schakel.

Om met je brommer de weg op te kunnen moet de volgende zaken in orden hebben.
- Geldig certificaat of rijbewijs (auto/motor)
- Groene kaart van de verzekering
- RDW Kentekenbewijs (verplicht vanaf 1 spetember 2006), te herkenen aan de grote plaat achterop de bromfiets (was vroeger z'n lief klein plaatje).

Helm: altijd nieuw, liefst een motor helm (zijn net zo duur maar wel veiliger). Maar veel belangerijker is ie past, de helm mag niet heen weer bewegen als je deze op je hoofd hebt. Neem de tijd voor de aanschaf van helm en ga naar een winkel met een ruim assortiment (hierbij kan je rustig op een verkoper afstappen deze kunnen hierin uitstekend helpen en zullen je nooit een verkeerde helm verkopen, dit is niet in hun belang).

Heel veel plezier met zoektocht naar het juiste voertuig.

PS. Schaats je ook nog, of ben je daar net zo als ik mee gestopt?


 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
T_S_X_ 6-7-2006 16:25 Print reply

Posts: 1214
Ik zou zeggen ga eens bij de lokale brommer/scooter/fiets zaak langs of zo. Hier in de buurt verkochten ze toen 2e hands (gereviceerde)vespa's voor 400 euro. Mijn overbuurman heeft er eentje gekocht en rijd er nu al 3 jaar probleemloos op rond (elke dag 70 km).
 
erwin fs1 6-7-2006 19:00 Print reply

Posts: 897
je zou ook eens kunnen kijken naar een oldtimer, lekker goedkoop in de verzekereingm 35 euro per jaar.

verbruik verschilt echt per brommerr. mijn fs1 loopt 70 maar loopt toch 1 op 35
 
vake bej te bange....
Tindra 7-7-2006 12:07 Print reply
Posts: 7
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik begin het helemaal leuk te vinden om me in brommers te verdiepen. Weer eens wat anders.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
volgens mij is een damesbrommer (tomos, puch, vespa) de beste keuze, goedkoop, betrouwbaar (mits niet opgevoerd) en weinig onderhoud



Ik denk inderdaad dat ik naar zo'n brommer op zoek ga. Ik twijfel nog een beetje tussen een brommer en een snorfiets, maar ik denk dat ik toch voor een brommer ga.
In advertenties staat er vaak bij vermeld hoe hard de brommer gaat. Wat is normaal voor een niet-opgevoerde brommer..?

@ Travel Fast:
Hartstikke bedankt voor alle informatie, hier word ik zeker wijzer van. Een schakelbrommer wordt het niet. Ik ben niet zo handig en houd ook niet zo van snelheid (ik ben saai). Het wordt gewoon een automaat, een z.g.n. vrouwenbrommer dus.
Ik ben inderdaad gewoon 20 (overigens wel bijna 21 ), en ik schaats niet haha.

Als er in een advertentie staat dat een brommer nog niet geschouwd is, betekent dit dan dat de brommer nog geen kenteken heeft..?

Ik ga inderdaad proberen om iemand met verstand van brommers mee te nemen als ik een brommer van een particulier koop. En lukt dit niet, dan zal ik hier in de buurt eens bij de tweewielerzaken gaan kijken.
 
richard3 7-7-2006 12:11 Print reply

Posts: 5198
normaal niet opgevoerd ligt de snelheid rond de45-55


idd saai om niet voor een schakel te gaan (heb je het èèn x gereden wil je niks anders meer hoor )
als een brommer niet geschouwd is heeft deze ook geen! kenteken omdat zonder schouwing je geen kenteken kan aanvragen




 
op naar de grote brommers
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-7-2006 12:16 Print reply

Posts: 10835
snorfiets loopt zo'n 30 en hierbij hoef je geen helm op
bromfiets loopt zo'n 45 en hierbij moet je een helm op

Als de brommer niet is geschouwd zit er geen kenteken op nee, je moet oppassen of het dan wel mogelijk is er 1 op te krijgen.
Je kan beter een brommer kopen waar wel al een kenteken op zit.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Travel Fast 7-7-2006 16:59 Print reply

Posts: 486
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tindra
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik begin het helemaal leuk te vinden om me in brommers te verdiepen. Weer eens wat anders.

[...]



Als er in een advertentie staat dat een brommer nog niet geschouwd is, betekent dit dan dat de brommer nog geen kenteken heeft..?

Klopt, dat moet dus nog gebeuren maar gaat niet lukken (anders hadden ze het zelf gedaan, om de kosten kan het niet gaan, ca 40 euro totaal)

In advertenties staat er vaak bij vermeld hoe hard de brommer gaat. Wat is normaal voor een niet-opgevoerde brommer..?

Voor alle brommers met een NL keur (dus kenteken) geld een constructieve snelheid van 45 km/u, in gewoon nederlands: tot 60 kilometer per uur zal je geen boete krijgen.

Ik ben inderdaad gewoon 20 (overigens wel bijna 21 ), en ik schaats niet haha

Grappig je hebt in zuid holland een naam genoot van 27 die vroeger heel hard kon schaatsen (sneller dan ik, grr

)

 
| Front tegen skoeters | CBR150R soon in holland
T_S_X_ 7-7-2006 18:12 Print reply

Posts: 1214
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Travel Fast
[...]


Als er in een advertentie staat dat een brommer nog niet geschouwd is, betekent dit dan dat de brommer nog geen kenteken heeft..?

Klopt, dat moet dus nog gebeuren maar gaat niet lukken (anders hadden ze het zelf gedaan, om de kosten kan het niet gaan, ca 40 euro totaal)




ja of hij heeft hem gewoon niet geschouwd, niet alle brommers zijn al geschouwd hoor. Schouwen moet trouwens wel voor 1 oktober of zoiets dit jaar (www.ishetgeenplaatje.nl). Het is inderdaad beter om een brommer te zoeken die al geschouwd is en sowieso heel belangrijk om te kijken of je wel een kenteken kunt krijgen voor dat type brommer.
 
Tindra 7-7-2006 22:28 Print reply
Posts: 7
Ik word steeds een beetje wijzer (op het gebied van brommers dan). Goede keus dus, om me hier op dit forum aan te melden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jorn

Is een peugeot fox misschien iets voor jou?

http://koopjes.markt...O%2Fv4jKS0v&df=1


Best leuk inderdaad . Wat is het verschil tussen een Peugeot Fox en een Vespa/Puch/Tomos..? Ik zat op Marktplaats wat advertenties te bekijken, en het valt mij op dat de Peugeot Fox geen oranje of geel plaatje op de voorkant heeft zitten. Waarom is dat..?

Ik vind de Tomos Quadro trouwens ook wel leuk (maar dan kijk ik puur naar het uiterlijk hoor).

Wat houdt het in als een brommer E-start + kick-start heeft..?

Ik zal inderdaad op zoek gaan naar een brommer die al geschouwd is. Dat lijkt me wel zo praktisch.


 

Dit topic is 10795 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved