Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - (Voordeel) Beter membraam?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37836 - (Voordeel) Beter membraam?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 5-7-2006 15:28 Print topicpost

Posts: 4337
Dag jongens en meisjes,

Wat is nu eigenlijk precies beter aan bijvoorbeeld een 6 klerps membraam dan bijvoorbeeld een 4 kleps?

M'n brommer rijdt op het moment echt perfect - DT50MX - maar wat kan ik zoal verbeteren door het originele membraam te vervangen voor een 'beter' model?

En welke zijn dan favoriet, en waarom?

Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 5-7-2006 om 15:28 uur.
 
Drive it like you stole it.

mulder 5-7-2006 15:34 Print reply

Posts: 13701
Kleppen van een 6 kleps gaan wat verder open dus er kan meer in.
De gasreactie zal daarvan verbeteren.
 
Scozzisa 5-7-2006 15:37 Print reply

Posts: 2077
de lucht wordt gewoon beter verdeeld over je kleppen, hie meer kleppen hoemeer verdeelde luchtstromen je hebt

dan heb je ook nog carbonklepjes enzo die zijn lichter, sneller omhoog/omlaag
 
Dikke Dennes 5-7-2006 15:37 Print reply

Posts: 4337
Ik rij met 65cc, 16mm en Luhao en 4kleps membraam: Heb wat geld over, zal ik voor een 6 kleps gaan? Zoja, welke?

En scheelt dit ook in gebruik?
 
Drive it like you stole it.
Schrabbekerke 5-7-2006 15:49 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Ik rij met 65cc, 16mm en Luhao en 4kleps membraam: Heb wat geld over, zal ik voor een 6 kleps gaan? Zoja, welke?

En scheelt dit ook in gebruik?


Ik zou het niet doen, je zal er weinig van merken.. Dat geld kan je beter ergens anders in investeren.
 
Scozzisa 5-7-2006 15:51 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]


Ik zou het niet doen, je zal er weinig van merken.. Dat geld kan je beter ergens anders in investeren.



kon nog best weleens meevallen...
 
Dikke Dennes 5-7-2006 16:25 Print reply

Posts: 4337
Motiveer je ander allemaal gaarne!

- Wordt de gasreactie beter?
- Wordt het verbruik minder?
 
Drive it like you stole it.
bart de scootergek 5-7-2006 16:37 Print reply

Posts: 8916
bij scooters scheelt het niet zoveel, er zijn toen tests gedaan met een malossi vl13 membraan van 40 euro, tegen een ori membraan met carbonnen klepjes. op de testbank scheelde t echt vrijwel niets, dus het is zijn geld niet echt waard.

wat wel schijnt te werken zijn de v-force membranen, maar ik weet vrijwel zeker dat die niet leverbaar zijn voor een yamaha dt.
 
Honda RC-33
mulder 5-7-2006 17:28 Print reply

Posts: 13701
Je kan beter je vliegwiel laten afdraaien, dat is een onderschatte tuningsmogelijkheid
 
driver004 5-7-2006 17:35 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
bij scooters scheelt het niet zoveel, er zijn toen tests gedaan met een malossi vl13 membraan van 40 euro, tegen een ori membraan met carbonnen klepjes. op de testbank scheelde t echt vrijwel niets, dus het is zijn geld niet echt waard.

wat wel schijnt te werken zijn de v-force membranen, maar ik weet vrijwel zeker dat die niet leverbaar zijn voor een yamaha dt.


idd die v force van een (cross)moter maken ze vaak pas voor een brommer
ze zij wel erg duur niew
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
S1lv3r 5-7-2006 18:05 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Je kan beter je vliegwiel laten afdraaien, dat is een onderschatte tuningsmogelijkheid


en dan de kans lopen dat de magneten je om de oren vliegen? lijkt me geen goed plan :P
 
John Huijben 5-7-2006 18:06 Print reply

Posts: 2433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
Je kan beter je vliegwiel laten afdraaien, dat is een onderschatte tuningsmogelijkheid



kan ik wel voor je doen hoor dennis
(dan zou ik alleen wel een extra vliegwiel mee naar zwitserland gaan zeulen als ik jou was )
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Neonlampje 6-7-2006 10:33 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


idd die v force van een (cross)moter maken ze vaak pas voor een brommer
ze zij wel erg duur niew

rond een 200e volgensmij, vind ik wel meevallen voor een goed membraan

Boyesen kx65 zijn de membraantjes die ze soms op am6jes schroeven vforce weet ik het model niet van..

Membraan met meer kleppies merk je vooral onderin is mijn ervaring

Dit bericht is gewijzigd door Neonlampje op 6-7-2006 om 10:33 uur.
 
THOMASJEUHHH 6-7-2006 11:11 Print reply

Posts: 4159
dus de gas reactie word er beter van en is de top ook hoger?
en warom maken ze dan niet gelijk een 8 kleps?
 
bwoaahhppp,,..
richard3 6-7-2006 11:18 Print reply

Posts: 5198
omdat 8 kleps ten opzichte van een 6 klepper geen winst meer geeft

 
op naar de grote brommers
tsxj oran 6-7-2006 11:19 Print reply

Posts: 6498
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: THOMASJEUHHH
dus de gas reactie word er beter van en is de top ook hoger?
en warom maken ze dan niet gelijk een 8 kleps?

dan worden de kleppen nogal klein en heeft t weinig nut er is een beperking
 
oud

Dit topic is 1960 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved