Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zundapp opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37825 - Zundapp opvoeren
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 15379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zundapp sprinter 4-7-2006 23:42 Print reply
Posts: 128
Ontsteking hoef je niks aan te doen. En de snelheid zal afhankelijk van je tandwielverhouding wel zo rond de 60/65 liggen.
 
v0rk 5-7-2006 0:31 Print reply
Posts: 123
vet

ik heb een snelle verhouding(dus best sloom trekken maar leuke top)

k weet de exacte verhouding niet... maar ik ga dan gewoon 15bing en 32mm jamereco en t zou moeten lukken
 
Lykantroop 5-7-2006 0:33 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: v0rk
vet

ik heb een snelle verhouding(dus best sloom trekken maar leuke top)

k weet de exacte verhouding niet... maar ik ga dan gewoon 15bing en 32mm jamereco en t zou moeten lukken



ja, gewoon doen, wel je originele shit bewaren, levert meer op bij verkoop

Dit bericht is gewijzigd door Lykantroop op 5-7-2006 om 0:33 uur.
 
dapptuninglimburg 5-7-2006 22:15 Print reply

Posts: 215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zundapp sprinter
[...]


Denk es na, wat zou er gebeurden als je zuiger tot onder de inlaatpoort kan komen...

EDIT: Blijf trouwens maar fijn met je dremltje uit de buurt van zundapp cilinders... is chroomwand

Dit bericht is gewijzigd door zundapp sprinter op 4-7-2006 om 23:08 uur.


Zo achterlijk ver ben ik nou ook weer niet gegaan, ik had alleen geen rekening gehouden met dat spijltje, en dat van die chromewand ben ik ook pas later achter gekomen.
Maarja nu weet ikd at weer voor de volgende keer (wat waarschijnlijk niet zal kome)
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
zundappchef 5-7-2006 22:46 Print reply

Posts: 4082
waarom luistert er nou nooit niemand naar dennis


gooi er of een open jamarcol uitlaat onder


en die 15 mm puch carb

dan rijd je 65
 
1000 v twin rotax biatch
mulder 5-7-2006 23:47 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

je hebt wel snellere uitlaten ervoor maar een maat van me had ook een zundapp, met grotere carb die reed 55, als je dan je cilinder laat tunen heeft de grotere carb ook meer nut
toen ik met dat ding klaar was reed ie ook 75, met 17mm std cilinder(tuned) en std uitlaatje


je gaat zon ori cilinder toch niet verkrachten, dat is een schande

gewoon andere bocht halen, kijken wat hij dan doet mischa, of een compleet blok voor erbij voetgeschakeld 4 oid, kan je deze tenminste niet verneuken als er wat mis gaat.
 
Uncle BLAM 6-7-2006 0:09 Print reply

Posts: 1025
Een maat van mij had vroeger een Zündapp CS50, die had standaard een enkele topveer op de zuiger.

Hij had een snelle ori uitziende uitlaat ( fluisterpijp )met een dikke voorbocht en een 15mm bing, daarmee ging hij 75 km/h ( standaard cilinder, niks getuned )

Als je deze snelheid niet kunt berijken, maar je wilt wél iets sneller kun je volgens mij het beste de zuiger iets invijlen voor een langere inlaat ( dit kun je nu ook wel doen trouwens )



 
een BF teller is sneller
zundapp sprinter 6-7-2006 9:12 Print reply
Posts: 128
Ja kom, gaan we lkkr een originele mahle zuiger verkloten

Dikkere bocht kan niet, gaat niet passen.

Gewoon zoals iedereen hier al zegt een 15mm pakken, en een jamarcol fluisterpijp met 32mm aansluiting kopen.
 
geert-nsr 6-7-2006 9:26 Print reply

Posts: 6438
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lykantroop
[...]


nee, die begrenzing doen ze er voor de lol op natuurlijk

ja er zitten vernouwinge in maar als je die eruithaalt zal je niets merken op een ori cilinder aleen een zwaar geluid.

Verder koop een 15mm en een jamarcol fluisterpijp zoals iedereen zegt. Als je nog harder wil een snellere cilinder kopen. zou niets aan je ori dapp cilinder doen als deze nog goed is.
 
dapptuninglimburg 6-7-2006 10:50 Print reply

Posts: 215
Als je wat sneller wilt kun je het beste een imitatie cilinder kopen en die bewerken, want een originele cilinder is erg zonde.
Misschien kun je er dan een 17mm carburateur met externe sproeier opzetten(minder problemen bij afstellen).
Daarnaast kun je je misschien zon fluisterpijp kopen(jamarcol).
Ook kun je voor een groter tandwiel erop leggen en achter een kleiner.
Ik weet niet of het nut heeft maar bij de luchtfilterkast trekt de motor lucht door een smal buisje.
Ik heb gehoord dat als je die groter maakt dat een grotere carburateur dan meer nut zou hebben.
veel suc6
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
zundappchef 6-7-2006 18:20 Print reply

Posts: 4082
beunhazen
 
1000 v twin rotax biatch
v0rk 6-7-2006 23:28 Print reply
Posts: 123
k ga niks veilen enzo veels te zonde van mn prachtige dappie

gewoon 15bing erop 32mm jamarco en voila als het goed is ben ik dan klaar

nu het geld ff zien te krijgen
 
dapptuninglimburg 7-7-2006 10:38 Print reply

Posts: 215
Dat lijkt me de beste beslissing.
Ik denk dat je snelheid rond de 60-65 ligt.
Ik denk dat ie door die 15mm alleen wat harder zal trekken en dat door die jamarcol de top wat hoger ligt.
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
HersenSpinsel 7-7-2006 10:42 Print reply

Posts: 2984
opvoeren is verboden voor de openbare weg
 
HPT www.derbi-club.com!
Uncle BLAM 7-7-2006 11:20 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
opvoeren is verboden voor de openbare weg


En daarom des te leuker
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 15379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved