Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Zundapp opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 336 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #37825 - Zundapp opvoeren
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 15427 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dikke Dennes 4-7-2006 18:51 Print reply

Posts: 4337
Een Jammarcol is een fluister
Dat is namelijk een Jammarcol met dicht achterkantje.

Maarre, 15mm ja.. Van Maxi of niet, 15mm = 15mm... Als 't maar past hé

Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 4-7-2006 om 18:52 uur.
 
Drive it like you stole it.
zx7r 4-7-2006 19:06 Print reply

Posts: 3868
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Een Jammarcol is een fluister
Dat is namelijk een Jammarcol met dicht achterkantje.

Maarre, 15mm ja.. Van Maxi of niet, 15mm = 15mm... Als 't maar past hé

Dit bericht is gewijzigd door Dikke Dennes op 4-7-2006 om 18:52 uur.

15bing van maxi past, zitten trouwens op de meeste kreidlers en zundappies, danwel niet std.
 
Dikke Dennes 4-7-2006 19:09 Print reply

Posts: 4337
Alleen de Zwitserse Zundappjes hadden 15mm's


 
Drive it like you stole it.
niekvanvianen 4-7-2006 19:39 Print reply
Posts: 28
met 15mm loopt ie wel 60/65 verder hoef je nog niks aan te passen,, was bij mij teminste niet nodig
 
ZUNDAPP -> Zie U Niet Dat Alles Perfect Past
jeroen_50cc 4-7-2006 19:44 Print reply
Posts: 37
tandwielverhouding anders maken jamorcol 15tot 17mm carb. opnieuw helemaal afstellen en voila uw zundap rijd prima..
 
Dikke Dennes 4-7-2006 20:16 Print reply

Posts: 4337
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeroen_50cc
tandwielverhouding anders maken jamorcol 15tot 17mm carb. opnieuw helemaal afstellen en voila uw zundap rijd prima..


17mm op een originele Zundapp cilinder is overkill.
Je wint er niks mee, maar verliest er wel wat door.

Je twv (mits origineel) moet voldoen.

En ik zou je uitlaat dus even vervangen.
 
Drive it like you stole it.
zundapp sprinter 4-7-2006 21:20 Print reply
Posts: 128
Zoals dennis al zegt, 15mm kopen. Immitatie bing kost 35 euro, ori bing zo'n 50 euro. En jamarcol fluisterpijpje halen, kost zo'n 20 euro.

Wel opletten dat je de 32mm uitlaat haalt, ori minitherm heeft 32mm uitlaat aansluiting.
 
Lykantroop 4-7-2006 21:32 Print reply

Posts: 4754
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
K verder is de luchtfilter wel begrenst maar je wint hier geen snelheid of trekkracht mee als je die ontgrenst.


nee, die begrenzing doen ze er voor de lol op natuurlijk
 
Dapp freak 4-7-2006 21:54 Print reply

Posts: 602
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dikke Dennes
Zundapp rijder hier

Heel simpel:

Koop een dichte Jammarcol uitlaat, een nieuw, kosten 2 tientjes, en neem een 15mm BING... Hiermee loopt een Zundapp altijd zo'n 65Km.





15 mm hoeft niet eens met een 12 mm en sproeier 64 wil het ook wel
 
dapptuninglimburg 4-7-2006 22:31 Print reply

Posts: 215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
Kun je het niet beter op het zundappforum vragen? daar weten ze er veeel meer van.
Maar je kan je uitlaat poort omhoog veilen. dan zal je al een stuk harder gaan. of een athena cilinder kopen dan ga je wel 70/75 kmph met deze uitlaat en carb. verder is de luchtfilter wel begrenst maar je wint hier geen snelheid of trekkracht mee als je die ontgrenst. en je uitlaat is ook erg sloom een homoet zal al veel doen maar die uitlaatjes staan weer niet mooi onder een dapp. of tenzij je een crome vind of laat vercrome


VAn je uitlaatpoort zou ik lekker afblijven, ik heb zit bij mijn cilindertje gedaan.
resultaat: veel herrie maar absoluut niet meer power.
Wat msischien wel werkt is je inlaatpoort omlaag frezen.
Pas wel opd at je niet aan het spijltje komt want anders gaan je zuigerveren happen (zoals bij mij ) Ik had hooguit un half uur gereden of de cilidner had amper power meer
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
driver004 4-7-2006 22:40 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossboss
[...]


VAn je uitlaatpoort zou ik lekker afblijven, ik heb zit bij mijn cilindertje gedaan.
resultaat: veel herrie maar absoluut niet meer power.
Wat msischien wel werkt is je inlaatpoort omlaag frezen.
Pas wel opd at je niet aan het spijltje komt want anders gaan je zuigerveren happen (zoals bij mij ) Ik had hooguit un half uur gereden of de cilidner had amper power meer


heb je er gewoon in staan te hakken zonder te bereken?
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
dapptuninglimburg 4-7-2006 22:42 Print reply

Posts: 215
Gewoon met een luchtfreesje gedaan.
cilinder op de kop gelegt en dan gewoon beginnen.
Alleen wist ik toen nog niet zoveel van dat tunen af en had ik me mijn nikaseal wand dus verkut

Dit bericht is gewijzigd door crossboss op 4-7-2006 om 22:42 uur.
 
gezocht: sproeier 95 zeskant
L2R-R2L 4-7-2006 22:59 Print reply

Posts: 1553
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossboss
Gewoon met een luchtfreesje gedaan.
cilinder op de kop gelegt en dan gewoon beginnen.
Alleen wist ik toen nog niet zoveel van dat tunen af en had ik me mijn nikaseal wand dus verkut

Dit bericht is gewijzigd door crossboss op 4-7-2006 om 22:42 uur.


ja vind je het gek dat je het naar de tering helpt kneus!
 
DAX is af 4TAKT OWNED 2 dezelfde frames hmm waarom dan niet 2 dezelfde frame nummers:D en dus 2 verschillende brommers met 1 kenteken en 1 verzekering
zundapp sprinter 4-7-2006 23:07 Print reply
Posts: 128
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossboss
[...]


VAn je uitlaatpoort zou ik lekker afblijven, ik heb zit bij mijn cilindertje gedaan.
resultaat: veel herrie maar absoluut niet meer power.
Wat msischien wel werkt is je inlaatpoort omlaag frezen.
Pas wel opd at je niet aan het spijltje komt want anders gaan je zuigerveren happen (zoals bij mij ) Ik had hooguit un half uur gereden of de cilidner had amper power meer


Denk es na, wat zou er gebeurden als je zuiger tot onder de inlaatpoort kan komen...

EDIT: Blijf trouwens maar fijn met je dremltje uit de buurt van zundapp cilinders... is chroomwand

Dit bericht is gewijzigd door zundapp sprinter op 4-7-2006 om 23:08 uur.
 
v0rk 4-7-2006 23:27 Print reply
Posts: 123
dus, als ik het goed begrijp:

32mm jamarico uitlaat
15mm bing carb (al dan niet 2ehands)

maar moet ik dan de ontsteking opnieuw afstellen?

want ik heb het bij mijn puch maxi geprobeert en het is niet echt goed gelukt, hij loopt wel maar te vroeg of te laat etc...

en, hoe hard ga ik dan? als ie goed is afgesteld, als ik het zelf niet kan weet ik wel wat mensen die mij kunnen helpen

Dit bericht is gewijzigd door v0rk op 4-7-2006 om 23:28 uur.
 

Dit topic is 15427 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved